Skocz do zawartości

Uszczelnienie między karterem a tłumikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Czy to oryginalny czy nie, już sam nie wiem. Tak jak pisaem wcześniej w starym K&B miał identyczny tłumik (trochę krótszy tylko był) ale same wejście było identycznie wielkie. Ogólnie silnik jak i tłumik był nowy. Czy chciał mnie zrobić w balona to nie koniecznie, facet nawet nie wiedział że mi go sprzeda ( w planach był EDF) ale zaprowadził mnie do swojej modelarni i pokazywał co za ile może mi sprzedać i sam wybrałem ten model (jakoś mnie zauroczył swoim old school'owym charakterem już nie mówię o kolorze ;)

post-10523-0-81267300-1525454430_thumb.jpg

 

I pewnie gdybym go nie kupił to sam by nim latał. Już nie mówię o tym że i tak mi rozłożył spłatę tego samolotu na raty (jakoś sam tak zaproponował abym nie miał za ciężko w życiu) i to tylko na słowo! Może on tak silnik kupił gdzieś na ebayu z tym tłumikiem i tak założył, ale napewno tego specjalnie nie zrobił. Ok wracając do tematu. Zrobię to z mosiądzu (choć samo zrobienie dla mnie to raczej nie problem, ale już znalezienie materiału w obcym kraju gdzie jeszcze mój Niemiecki to dukanie na potęgę może być problemem) i pewnie nie potrwa to dzień lub dwa ale trochę dłużej. Najgorsze że dużo w samym uszczelnieniu nie ma może pół milimetra z każdej strony. Dlatego też powstał ten temat czy idzie jakoś to zrobić na tych częściach co mam, zalutować te ubytki czy skleić. Bo jak pisałem sylikon wydmuchiwało. Sam tłumik po skręceniu i po paru lotach (jak się dokręci mocno ale z czuciem aby nie uszkodzić opaski) trzyma się bardzo dobrze i w tym jak i w innym modelu nie miałem problemu z przesuwaniem się tłumika a latałem poprzednikiem bardzo dużo. W poprzedniku też próbowałem to uszczelnić ale trochę mi na tym nie zależało, stary model był i co mu tam było trochę oleju. Ale w tym nowym wolał bym uniknąć tego.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz problem ze zdobyciem materiałów? No w końcu jesteś w tej części Europy, gdzie podobno jest wszystko..

Wyobraźni użyj. To czego potrzebujesz dostaniesz w każdym porządnym sklepie budowlanym. Trzeba tylko pochodzić międzyregałami i patrzeć po modelarsku. Na zdjęciu poniżej masz pokazane jakieś moje stare kolektory wykonane tylko i wyłącznie z tego co można kupić np w OBI.

Pochewtane byle jak, bo wtedy dysponowałem tylko palniczkiem kupionym także w markecie ale działało. I o to chodzi.. Ten kawałek płaskowniczka też został zaadoptowany jakiegoś kawałka metalu z odpowiednimi otworami,

które z grubsza można dopasować do Twojego tłumika także znalazłem w OBI.

Kombinuj... Twój kolektor to jest prosta sprawa, ale fakt , faktem narzędzia odpowiednie musisz mieć.

Na drugim zdjęciu masz pokazane jak to powinno wyglądać. Żadnych uszczelek, klejów i innego badziewia

nie ma po co używać. Jak te powierzchnie dobrze spasujesz, to nic nie będzie wylatać, i silnik na pewno będzie dobrze pracował.

Proste...

A.C.

post-197-0-67080200-1525463449_thumb.jpg

post-197-0-28552300-1525463665_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Frau Kancleż macie.Co dzicz sprowadziła.Sory za offtopa.Wracajac do tlumika sprobuj zalac to miejsce co zaznaczyles na zdięciu strzalkami DISTALEM 12 godzinnym ,troche wytrzyma ale to sposob doraźny.

Tak też zrobiłem, do momentu aż nie zrobię nowego elementu. Przy okazji zobaczę jak długo to wytrzyma.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.