Jump to content
Konrad5577

Prośba o wycenę HANGAR 9 MUSTANG P51D

Recommended Posts

Witam. Na początku zaznaczę, że zajmuję się modelarstwem w dziedzinie pojazdów lądowych, a przede wszystkim samochody spalinowe RC.

Nie będę ukrywał, że kupiłem dość impulsywnie taki oto samolot.

Został on sprowadzony z USA jakieś 9-10 lat temu. 

Poprzedni właściciel wypalił nim z 2 - 3 zbiorniki paliwa, przy czym nawet nie wystartował, bo zanim spróbował to złamał śmigło uderzając w busa. 

Śmigło zostało wymienione na nowe oryginalne od tego silnika. 

Model po tym czasie przeleżał parę lat na szafie..... by następnie trafić w moje ręce.

 

Pierwszą rzeczą którą zrobiłem, było rozkręcenie silnika na części pierwsze. 

Wygląda jak nowy, więc czyszczenia nie było za dużo. luzów na łożyskach nie stwierdziłem, a kompresja jest na prawdę duża. 

Po poskładaniu go do kupy zalałem go paliwem 16%, bo tylko takie miałem i odpaliłem. Chodzi równiutko. Wkręca się na obroty jak trzeba, a na wysokich obrotach pracuje równie równo. 

 

Następnie trzeba było obudzić baterie.... NiCd. Szczerze, to spisałem je na straty, bo w końcu tyle lat leżały nie ładowane. Na szczęście się naładowały i trzymają. Ok półtorej godziny kręciłem wszystkimi serwami "na sucho", żeby znów je wyładować do 0,9V na ogniwo (a nawet trochę niżej) i podpiąć na 16 godzin do dedykowanej ładowarki. Trzymają na prawdę dobrze.

 

Kolejnym etapem była myśl, że będę teraz latał.... ale nie.... nie będę, bo nie jest to łatwe. A człowiek dość mocno doświadczony mnie uświadomił, że nie jest to najlepszy model na początek i lepsze byłoby coś co lepiej znosi upadki.

 

Nie ukrywam, że pozostanę na razie przy pojazdach lądowych, ale jeżeli ktoś się zgodzi na zamianę, na model dobry na początek z dopłatą to możemy się dogadać. 

 

Trochę danych:

Model to HANGAR 9 Mustang P51D "Marie" (Na prawdę ładny - podoba mi się bardzo)

Silnik EVOLUTION (posiada literkę alpha na głowicy - nie wiem dokładnie jaki. Nie widzę oznaczeń, albo nie wiem gdzie szukać)

Serwa JR Sport ST47

Aparatura JR Sport SX 600 (Amerykańska częstotliwość - kwarce w zestawie)

Starter Power PRO Starter HANGAR 9

Pompka do paliwa - MPI Gas&Glow

Ładowarka zintegrowana do aparatury i modelu JR Sport.

Autotransformator do ładowarki (wszystko jest z USA, więc działa na inne napięcie)

 

 

Co do silnika, to Amerykanie bardzo sprytnie rozwiązali problem regulacji, ale o tym można poczytać we własnym zakresie. Ważne jest to, że silnik jest ustawiony optymalnie i nie da się go zepsuć poprzez za ubogą mieszankę, ani zalać zbyt bogatą mieszanką, przez co nie ma ryzyka, że zgaśnie w powietrzu. 

 

I tu pojawia się moja prośba o wycenę. Ewentualnie tak jak pisałem, może zamiana.... Może ktoś weźmie go pod opiekę, ale wolałbym doświadczonego modelarza, ze względu na jego pochodzenie.... albo sentyment.

post-21130-0-17084500-1526403347_thumb.jpg

post-21130-0-06569900-1526403356_thumb.jpg

post-21130-0-74220200-1526403365_thumb.jpg

post-21130-0-27117900-1526403375_thumb.jpg

post-21130-0-92000300-1526403382_thumb.jpg

post-21130-0-48406100-1526403397_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangar produkował te modele w różnych rozmiarach, możesz podac rozpietość ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co on ma za nakładki na skrzydłach? To się zdejmuje? Podwozie składane czy stałe? Aparatura raczej wartości wielkiej nie przedstawia. Silnik i model już tak ale wątpię aby ktoś podał Ci wiarygodną wartość. Wystaw może raz, drugi model w dziale giełda i na serwisie aukcyjnym i zobacz co na to wolny rynek.

Ps. Na pewno należy docenić, że rzetelnie opisujesz stan rzeczy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam coś podobnego - Spitfire z kolekcji De'A . Wymiary podobne do tego . Kosztował ponad 2tys. zł . A sprzedać go teraz można ? 800 - 1200zł ? Są tacy co cenią więcej .Mój odbył zaledwie trzy loty . Ale kto na to będzie patrzył .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te nakładki są oryginalne i logowane... podobno mają służyć ograniczeniu prędkości i ułatwić lot i sterowanie na początek. Są normalnie zdejmowane. Podwozie się nie chowa i te blachy na kołach podobno też mają ograniczyć niechciane ruchy. Co do aparatury, to jedyną zaletą jest częstotliwość 72MHz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

148 cm. Od końca, do końca skrzydła.

 

Najprawdopodobniej wersja 40, silnik evolution 40, często zamieniany na .46 , na rc groups poszło w 2015 za $225.

 

Więc ze sprawnym dobrym silnikiem typowałbym 700+ PLN, ale to tylko luźne dywagacje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest dokładnie ten sam silnik. Identyczny. Więc jeżeli nie ma identycznie wygladajacego silnika Evolution o innej pojemności niż ta w linku, to już wiemy, że to. 45

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam Evo 45 N  tyle tylko że z nieoryginalnym tłumikiem więc trudno potwierdzić że to ten sam co na zdjęciu. Silnik używany kupiłem za 260 zł na  naszej giełdzie . Chodzi  bardzo dobrze ,choć z regulacją nie było prosto -oddałem w ręce fachowców.Hangar 9 to ceniona firma , ale nie podejmę się wyceny tego  modelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten silnik to tzw Trener Power System z firmy Evolution. www.evolutionengines.com/Products/Default.aspx?ProdID=EVOE100

Silnik o pojemności 45 że śmiałem 10x4 trzyłopatowym i kołpakiem sprzedawany jako zestaw za cenę 90$. Model trudno powiedzieć. Wszystko zależy od stanu po tych 10 latach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.