Gość slawekmod Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Podetnij wypusty na bokach wręg tak aby poszły w dół , górna cześć wręg ma być obniżona w stosunku do krawędzi balsowych boczków o około 2,5mm.Dlaczego tak? Dlatego że pomiędzy boczki od góry ma wejść górne wzmocnienie kadłuba a do tego ma się oprzeć właśnie na górnych częściach wręg i listwach przyklejonych do wzmocnień boczków (listwy są doklejone do balsowych boczków a wspierają się na sklejkowych wzmocnieniach ).Stosowne foto umieściłem parę postów wyżej.
paweł1919 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 A co do drugiego pytania? mam skleić te dwie części?
Gość slawekmod Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Pierwsza wręga składa się z dwóch identycznych części jak słusznie zauważyłeś, jedna wystarczy w zupełności, ale dlatego że i tak model trzeba dociążać na przód celem uzyskania właściwego SC to sklej je ze sobą , będzie mocniej a wagą akurat w tym przypadku się nie przejmuj. Koniecznie odchudź tył i odrazu mówię że serwa std umieszczone z tyłu kadłuba nie pozwolą na prawidłowe wyważenie , więc albo lekkie serwa na tyle albo std w okolicach SC.
instruktor Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Tak wygląda Katana wykonana w moim klubie na podstawie rysunków od Sławka A to jest moja Katana robiona na podstawie w/w rysunków ale nieco wieksza (150 mm) Powstaja jeszcze dwie do pary
Gość slawekmod Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Jestem cienki Bolek patrząc na Twoje prace Szczepan.
Gość Anonymous Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Tak wygląda Katana wykonana w moim klubie na podstawie rysunków od Sławka Szczepan... jak tak można, no ja się kurde pytam - jak tam można... ... fenomenalnie oklejać modele
instruktor Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Majac takie rysunki od Sławka nie da sie inaczej zrobic modelu ta biała Katana to dzieło jednego z moich ludków(Artura -Silwermind_) a on lubi się bawić
Gość slawekmod Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Szczepan, wskocz na chwilkę na GG.
Malker Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Świetnie oklejone modele :jupi: Czy wzory na białej katanie były wycinane na ploterze tnącym?
awiator Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Witam,jestem ciekaw Katanki 1.500 w swoim naturalnym środowisku :wink:
instruktor Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Byłem zmuszony zniknąć na zakupy z tzw" siłom wyzszom" Folia cięta ręcznie przez Artura a katanka polata razem z Tobą Przemo
paweł1919 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 witam. czy mógłby mi ktoś przedstawić na zdjęciu środek katany. Chodzi mi tu o półki, zamocowania serw i takie duperele hehe przydało by mi się również dokładne zdjęcie samej pupy szkieletu bez zamkniętej przestrzeni balską. Jeśli ktoś posiada dużą dokumentację z budowy, bardzo bym prosił na e-maila maksiu1616@wp.pl z góry dziękuję za odpowiedzi
Gość slawekmod Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Tak to u mnie wygląda, odbiornik i pakiet mocowany na paski zaciskowe po uprzednim umieszczeniu ich w foli z bąbelkami. Widać serwo gazu.
Piotrek_G Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 Wybaczcie mi, ale muszę zadać kilka głupich pytań. Wolę to zrobić, niż dwa lub więcej razy podchodzić do tego samego elementu. W jaki sposób wykonać prawidłowo ścięcie lotki, skoro przy kadłubie jest dużo grubsza niż na końcu skrzydła? Jakiej grubości dać listwę balsową, bo ta na planie ma 5mm i nawet jak ją zetnę do zera to kąt wychylenia lotki będzie raczej minimalny. No i przede wszystkim, pod jakim maksymalnym kątem powinny się one wychylać? Może byłoby mi łatwiej? Jeżeli końcówkę miałbym ściąć pod kątem 45*, to listwa musiałaby być gruba na około 8mm, a na drugim, grubszym końcu, 12mm przy zachowaniu takiego samego kąta. Jakoś nie mogę tego sobie poukładać.
Gość slawekmod Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 Głupia sprawa Piotrze bo nie zrobiłem chyba zdjęć tych elementów a Katan już nie mam :oops: Poszukam zaraz w archiwum ze zdjęciami ale nic nie obiecuję. To wprawdzie od małej katany ale są identyczne co przy tej 1400, musisz uwzględnić też szczelinę pomiędzy lotką a spływem około 2-3mm co też powiększy zakres wychyleń o kilka stopni chyba że zrobisz bez szczeliny.
Piotrek_G Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 Właśnie, zazwyczaj widać na zdjęciach jeszcze nieoszlifowane lotki. W dodatku chyba nikt tego z bliska nie pstryknął
Gość slawekmod Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 Dałem zdjęcie powyżej Twojego postu, uwierz że na takich wychyleniach się nie zawiedziesz PS: Patrząc na te moje lotki zastanawiam się jak mi się chciało to robić. :shock: Ostatnio mam totalna niechęć do zrobienia czegokolwiek w modelach. Jutro mam co prawda wolne i w planach modelowanie ale chyba nic z tego drugiego nie wyjdzie.
Piotrek_G Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 Szczelina będzie na 2mm, bo tyle mają zawiasy na środku. Coś mi się wydaje mimo wszystko, że będę musiał dać dużo grubszą listwę niż 5mm i dopasować do niej żeberka. Przypomniałeś mi tą fotką o obowiązkowych otworkach
Gość slawekmod Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 Na spływ skrzydła mozesz dać balsę 3mm i wzmocnienia w miejscu zawiasów z kolcków balsowych a natarcie lotki dać z miękkiej 8mm i będziesz miał full opcję czyli możliwość dużego podcięcia natarcia lotki a przez to duże wychylenia.
Piotrek_G Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 Ostatnio mam totalna niechęć do zrobienia czegokolwiek w modelach. Też mam lenia czasami, a zwłaszcza po wyczerpującym dniu w pracy i jedyne co robię, to siedzę i przerzucam posty na forum , ale zostały mi tylko lotki do zrobienia, więc muszę się zmobilizować i do niedzieli to skończyć. Później zamawiam folię, żelazko i moja Katana zacznie nabierać konkretnego wyglądu. Jest jeszcze kilka drobiazgów typu zamocowanie serw i poprowadzenie linek, tudzież bowdenów, ale z tym się szybko rozprawię (mam nadzieję). A, no i jeszcze oszklenie kabiny, mordka, podwozie.... Masa roboty. Silnik ASP 61 wczoraj do mnie dotarł i tak się zastanawiam, czy nie lepiej było dołożyć 30$ i kupić ASP91 :?: 3D to latać na pewno nie będę (może za kilka lat), ale wyczytałem, że ten silniczek uniesie max 2400g, a mam wrażenie, że aż tak pięknie to nie będzie i wyjdzie jakieś 2550-2600g.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.