Skocz do zawartości

Katana X-lite 1,4 m-(budowa )-wspólny temat.


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Podetnij wypusty na bokach wręg tak aby poszły w dół , górna cześć wręg ma być obniżona w stosunku do krawędzi balsowych boczków o około 2,5mm.Dlaczego tak? Dlatego że pomiędzy boczki od góry ma wejść górne wzmocnienie kadłuba a do tego ma się oprzeć właśnie na górnych częściach wręg i listwach przyklejonych do wzmocnień boczków (listwy są doklejone do balsowych boczków a wspierają się na sklejkowych wzmocnieniach ).Stosowne foto umieściłem parę postów wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 446
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Pierwsza wręga składa się z dwóch identycznych części jak słusznie zauważyłeś, jedna wystarczy w zupełności, ale dlatego że i tak model trzeba dociążać na przód celem uzyskania właściwego SC to sklej je ze sobą , będzie mocniej a wagą akurat w tym przypadku się nie przejmuj. Koniecznie odchudź tył i odrazu mówię że serwa std umieszczone z tyłu kadłuba nie pozwolą na prawidłowe wyważenie , więc albo lekkie serwa na tyle albo std w okolicach SC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda Katana wykonana w moim klubie na podstawie rysunków od Sławka

Szczepan... jak tak można, no ja się kurde pytam - jak tam można...

 

... fenomenalnie oklejać modele :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. czy mógłby mi ktoś przedstawić na zdjęciu środek katany. Chodzi mi tu o półki, zamocowania serw i takie duperele hehe przydało by mi się również dokładne zdjęcie samej pupy szkieletu bez zamkniętej przestrzeni balską. Jeśli ktoś posiada dużą dokumentację z budowy, bardzo bym prosił na e-maila maksiu1616@wp.pl z góry dziękuję za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wybaczcie mi, ale muszę zadać kilka głupich pytań. Wolę to zrobić, niż dwa lub więcej razy podchodzić do tego samego elementu.

W jaki sposób wykonać prawidłowo ścięcie lotki, skoro przy kadłubie jest dużo grubsza niż na końcu skrzydła? Jakiej grubości dać listwę balsową, bo ta na planie ma 5mm i nawet jak ją zetnę do zera to kąt wychylenia lotki będzie raczej minimalny. No i przede wszystkim, pod jakim maksymalnym kątem powinny się one wychylać? Może byłoby mi łatwiej?

 

2sajh1s.jpg

 

Jeżeli końcówkę miałbym ściąć pod kątem 45*, to listwa musiałaby być gruba na około 8mm, a na drugim, grubszym końcu, 12mm przy zachowaniu takiego samego kąta.

Jakoś nie mogę tego sobie poukładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Głupia sprawa Piotrze bo nie zrobiłem chyba zdjęć tych elementów a Katan już nie mam :oops: Poszukam zaraz w archiwum ze zdjęciami ale nic nie obiecuję.

 

To wprawdzie od małej katany ale są identyczne co przy tej 1400, musisz uwzględnić też szczelinę pomiędzy lotką a spływem około 2-3mm co też powiększy zakres wychyleń o kilka stopni chyba że zrobisz bez szczeliny.

dsc0273i.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Dałem zdjęcie powyżej Twojego postu, uwierz że na takich wychyleniach się nie zawiedziesz :D

 

PS: Patrząc na te moje lotki zastanawiam się jak mi się chciało to robić. :shock: Ostatnio mam totalna niechęć do zrobienia czegokolwiek w modelach. Jutro mam co prawda wolne i w planach modelowanie ale chyba nic z tego drugiego nie wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Na spływ skrzydła mozesz dać balsę 3mm i wzmocnienia w miejscu zawiasów z kolcków balsowych a natarcie lotki dać z miękkiej 8mm i będziesz miał full opcję czyli możliwość dużego podcięcia natarcia lotki a przez to duże wychylenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio mam totalna niechęć do zrobienia czegokolwiek w modelach.

 

Też mam lenia czasami, a zwłaszcza po wyczerpującym dniu w pracy i jedyne co robię, to siedzę i przerzucam posty na forum :D , ale zostały mi tylko lotki do zrobienia, więc muszę się zmobilizować i do niedzieli to skończyć. Później zamawiam folię, żelazko i moja Katana zacznie nabierać konkretnego wyglądu. Jest jeszcze kilka drobiazgów typu zamocowanie serw i poprowadzenie linek, tudzież bowdenów, ale z tym się szybko rozprawię (mam nadzieję).

A, no i jeszcze oszklenie kabiny, mordka, podwozie.... :D Masa roboty.

Silnik ASP 61 wczoraj do mnie dotarł i tak się zastanawiam, czy nie lepiej było dołożyć 30$ i kupić ASP91 :?: 3D to latać na pewno nie będę (może za kilka lat), ale wyczytałem, że ten silniczek uniesie max 2400g, a mam wrażenie, że aż tak pięknie to nie będzie i wyjdzie jakieś 2550-2600g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.