Skocz do zawartości

E-flite Sea Fury 400 ARF


Wojtass_nt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Znajomy planuje zakupić ten model lecz nie wie jaki silnik do niego wpakować aby model latał dynamicznie.

Więc ja zakładam ten temat (bez jego wiedzy :D) i proszę was o pomoc w doborze silnika oraz regulatora.

Pakiet 1800mAh LiPo już jest. Planowana jest wersja bez chowanego podwozia ale ze sterem kierunku czyli z 4 serwami.

 

Jaki silnik i regiel należy w nim zastosować? No i jakie śmigło.

 

MODEL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie za duży - to odpowiednik AXI 2814.

Celuj w jakieś 2830, max 3530, ale ja się nie znam na Ray'ach.

A do zamocowania śmigła dokup odpowiednią piastę, o ile nie ma jej w komplecie.

Zwróć też uwagę, że te silniki można montować w obie strony - przed lub za wręgą. Do tzw. tylnego mocowania potrzebujesz dokupić dodatkowy zestaw - krzyżak z piastą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na co dokładnie patrzyć aby ten silnik był odpowiedni? Mniej obrotów? Mniej Wattów? Jeśli tak to w jakie liczby celować? :roll:

Czy to nakręca się na piastę takiego silnika?

 

O jakim mocowaniu mówisz konkretnie? Pisze, że samolot ma zamontowane łoże pod silnik e-flite outrunner.TO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawaliliśmy bo wzięliśmy silnik 3530/10 i proponowane do niego śmigło 8x6 APC.

Jednak mam wrażenie że na tym śmigiełku to kupa jest a zrobiliśmy mu chowane podwozie. Model będzie ważył coś blisko 750-800g.

Rozumiem że wziąść większe. Pytanie tylko- jakie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz...

Zawaliliśmy bo wzięliśmy silnik 3530/10

Wzieliście ten???: http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=968

Jeżeli tak, to zwaliliście na serio - to nie jest odpowiednik AXI, tylko dzwonkopodobny budżet. Tutaj max to 9x5, bo to jest 1400 kV. Przy masie, którą podajesz na śmigle nie powisisz, ale nie o to chyba chodzi? Latać się da.

Mówiliśmy o odpowiedniku AXI: http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=953 ... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lub APC 9x6E

No mówię właśnie ;-) . Zapomniałem, że APC E 9" mają skok 6 :D .

 

chyba jednak weźmiemy to 10x5 APC

Zapewnijcie dobre chłodzenie silnikowi i nie zdziwcie się, gdy zamiast wejść na obroty zerwie synchronizację. Może zerwać, ale nie musi - dużo zależy od inteligencji regulatora.

Daj znać jak poszło, jestem ciekaw. Ja bym jednak zaczął od 9".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oblot trzeba jeszcze trochę poczekać bo właściciel modelu nie jest psychicznie gotów :D

Zdecydowałem że wpierw dam mu polatać moim Yakiem jak dojdzie sprzęt do niego a później oblot Sea Fury.

 

Niemniej jednak na jakimś 60-70% gazu teraz na tym 9x6 pionowo już próbuje go rwać. Myślę, że będzie git :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10x6 będzie przesilać silnik i amperki pójdą w kręcenie śmigłem i grzanie się układu.

A ciąg i tak szczególnie nie wzrośnie .

Na stronie głównej Nastika jest kalkulator silników względem śmigieł i napięcia ,co prawda to trochę inne silniki ,ale dla można zawsze dobrać coś podobnego i z wyników odjąć jakieś 10-15% , będzie w miarę realny wynik.

 

www.nastik.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.