Jump to content

E-flite Sea Fury 400 ARF


Recommended Posts

Witam.

 

Znajomy planuje zakupić ten model lecz nie wie jaki silnik do niego wpakować aby model latał dynamicznie.

Więc ja zakładam ten temat (bez jego wiedzy :D) i proszę was o pomoc w doborze silnika oraz regulatora.

Pakiet 1800mAh LiPo już jest. Planowana jest wersja bez chowanego podwozia ale ze sterem kierunku czyli z 4 serwami.

 

Jaki silnik i regiel należy w nim zastosować? No i jakie śmigło.

 

MODEL

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowanie za duży - to odpowiednik AXI 2814.

Celuj w jakieś 2830, max 3530, ale ja się nie znam na Ray'ach.

A do zamocowania śmigła dokup odpowiednią piastę, o ile nie ma jej w komplecie.

Zwróć też uwagę, że te silniki można montować w obie strony - przed lub za wręgą. Do tzw. tylnego mocowania potrzebujesz dokupić dodatkowy zestaw - krzyżak z piastą.

Link to comment
Share on other sites

Na co dokładnie patrzyć aby ten silnik był odpowiedni? Mniej obrotów? Mniej Wattów? Jeśli tak to w jakie liczby celować? :roll:

Czy to nakręca się na piastę takiego silnika?

 

O jakim mocowaniu mówisz konkretnie? Pisze, że samolot ma zamontowane łoże pod silnik e-flite outrunner.TO

Link to comment
Share on other sites

Zawaliliśmy bo wzięliśmy silnik 3530/10 i proponowane do niego śmigło 8x6 APC.

Jednak mam wrażenie że na tym śmigiełku to kupa jest a zrobiliśmy mu chowane podwozie. Model będzie ważył coś blisko 750-800g.

Rozumiem że wziąść większe. Pytanie tylko- jakie?

Link to comment
Share on other sites

Zaraz...

Zawaliliśmy bo wzięliśmy silnik 3530/10

Wzieliście ten???: http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=968

Jeżeli tak, to zwaliliście na serio - to nie jest odpowiednik AXI, tylko dzwonkopodobny budżet. Tutaj max to 9x5, bo to jest 1400 kV. Przy masie, którą podajesz na śmigle nie powisisz, ale nie o to chyba chodzi? Latać się da.

Mówiliśmy o odpowiedniku AXI: http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=953 ... :?

Link to comment
Share on other sites

lub APC 9x6E

Ciągu ok 1 kg (w moim bardzo podobnym silniku to było ok.900g)

I targał 900g Wilgę więc potarga i ten model.

A wisieć , nie będzie ,ale chyba nie o takie latanie tu chodzi.

Link to comment
Share on other sites

lub APC 9x6E

No mówię właśnie ;-) . Zapomniałem, że APC E 9" mają skok 6 :D .

 

chyba jednak weźmiemy to 10x5 APC

Zapewnijcie dobre chłodzenie silnikowi i nie zdziwcie się, gdy zamiast wejść na obroty zerwie synchronizację. Może zerwać, ale nie musi - dużo zależy od inteligencji regulatora.

Daj znać jak poszło, jestem ciekaw. Ja bym jednak zaczął od 9".

Link to comment
Share on other sites

Na oblot trzeba jeszcze trochę poczekać bo właściciel modelu nie jest psychicznie gotów :D

Zdecydowałem że wpierw dam mu polatać moim Yakiem jak dojdzie sprzęt do niego a później oblot Sea Fury.

 

Niemniej jednak na jakimś 60-70% gazu teraz na tym 9x6 pionowo już próbuje go rwać. Myślę, że będzie git :)

Link to comment
Share on other sites

10x6 będzie przesilać silnik i amperki pójdą w kręcenie śmigłem i grzanie się układu.

A ciąg i tak szczególnie nie wzrośnie .

Na stronie głównej Nastika jest kalkulator silników względem śmigieł i napięcia ,co prawda to trochę inne silniki ,ale dla można zawsze dobrać coś podobnego i z wyników odjąć jakieś 10-15% , będzie w miarę realny wynik.

 

www.nastik.pl

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.