stan_m Opublikowano 16 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2018 Oto mój najnowszy model motoszybowca na bazie modelu szybowca klasy F3RES. DANE TECHNICZNE: Rozpiętość - 2000mm Długość - 1275mm Ciężar (gotowy do lotu) - 670G Powierzchnia nośna - 35,8 dm2 Obciążenie powierzchni nośnej - 18,7G/dm2 Profil AG-36 WYPOSAŻENIE; Napęd - silnik Hacker A10-7L+Gear 4,4:1 Śmigło - CAM Carbon AeroNaut 13x8 cali Akumulator - Dualsky11,1V/ 1000mAh Regulator - Castle Creation Thunderbird 18 Serwo (Elevator, Rudder) - Power HD DSM44 Serwo Spoiler - Futaba S3108 Po narysowaniu planów, wycięciu elementów powstał (w tempie raz-dwa-trzy) model...Co przedstawiają fotografie. Model lata bardzo dobrze, szczególnie przyzwoicie sprawuje się napęd ( o ile będzie kamerzysta to powstanie film). Latanie w termice tak lekkim modelem to prawdziwa przyjemność i niezła zabawa. Obecnie powstaje wersja motoszybowca z podwójnym wzniosem. Model ma kilka ciekawych rozwiązań konstrukcyjnych jak: łączniki płata, mocowanie statecznika poziomego i instalacja bowdenów w rurce węglowej. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 16 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2018 Oto mój najnowszy model motoszybowca na bazie modelu szybowca klasy F3RES. ... Model ma kilka ciekawych rozwiązań konstrukcyjnych jak: łączniki płata, mocowanie statecznika poziomego i instalacja bowdenów w rurce węglowej. No to pokaż Waść koniecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 4 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2018 Statecznik poziomy jest mocowany poprzez zastosowanie klejonej "półki" przypominającej sygnet...Kilka warstw "oczek" wyciętych frezem sklejonych razem na żywicę oraz wklejonych do półki z otworami mocującymi statecznik. Po naciągnięciu na rurę sygnet wraz ze statecznikiem jest przykręcony od spodu rury wkrętem. Statecznik pionowy jest wklejony w balsowy kołek po czym wsunięty do rury i zabezpieczony wkrętem. Takie rozwiązania zapewniają szybki montaż i demontaż bez potrzeby klejenia. Prowadnice bowdenów to sposób umożliwiający sztywny i bez oporów montaż popychaczy sterów w rurze węglowej z możliwością demontażu. Ten element wykonany jest z kawałków balsowych kołków, do których przyklejone są: w środku pancerz zewnętrzny bowdena a symetrycznie, na obwodzie otuliny drutów-popychaczy. Umożliwia to wsunięcie całości do rury i montaż popychaczy bez oporów oraz potrzeby klejenia do rury węglowej( za wyjątkiem kropli CA u nasady rury) Łączniki płatów wykonane są z laminatu zaś szuflady to kołki lipowe z wyfrezowanym rowkiem, które są wklejone do rury dźwigara. Szczegóły widoczne są na fotografiach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 10 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2018 Powstaje druga wersja motoszybowca z podwójnym wzniosem płatów. Model jest przed pokryciem folią. "Rurkowy" kadłub ma tę zaletę, że długość rurki posłuży do dokładnego ustalenia środka ciężkości. Pojawiła się też możliwość wersji szybowcowej poprzez zainstalowanie "dzioba"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 7 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2020 Powstała wersja motoszybowca z lotkami: rozpiętość - 2120 mm, ciężar do lotu-790G. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 7 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2020 Jak na raz dwa trzy , to fajnie . Daj znać jak zachowuje się w.powietrzu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej93 Opublikowano 7 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2020 Fajny model. Pochwal się jak zachowuje się w powietrzu. Mile widziany jakiś film z lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi