malboro_1981 Opublikowano 24 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2018 Witam wszystkich mam prośbę o podpowiedzieć jak prawidłowo ustawić zapłon w silniku ponieważ raz strzela w gaźnik a raz w tłumik a jak ustawie że nie strzela to problem z odpaleniem na piascie mam 2 kreski koło siebie i jedna dalej wyglada to tak jakby czujnik miał być pomiędzy tymi dwoma a na 3 konczy sie czujnik tak mi sie wydaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 11 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2018 Na piaście śmigła masz tylko magnes, w moim egzemplarzu kreska jest na karterze przy pierwszym łożysku wału przy piaście śmigła tam gdzie jest przykręcony czujniki oznacza koniec jego mocowania i o ile pamiętam to śruby mocujące wypadają mniej więcej w środku zakresu regulacji czujnika. Poczytaj to : http://www.rcuniverse.com/forum/gas-engines-142/8765674-zdz-super80-right-arm-shoulder-killer.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malboro_1981 Opublikowano 19 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2018 Ok dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanisław z Gdańska Opublikowano 21 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2018 Odkupiłem od kolegi prawie nowego ZDZ 80RVJ. Cena była bardzo przystępna, gdyż kolega nie był w stanie uruchomić go w przewidywalnym czasie i potem wyregulować. Pomyślałem sobie, że popełnia szkolny błąd i ja bez problemu poradzę sobie z tym silnikiem. Znalazłem niedrożny kanał pobierający zmiany ciśnienia w karterze do pompy paliwowej gaźnika i sądziłem, że już po problemie. Niestety to był dopiero początek mojej wielodniowej walki z tym silnikiem. Miałem momenty załamania i chciało mi się wyć z tej niemocy. Już nie będę płakał nad sobą. W punktach napiszę co zrobiłem, aby opanować ten wredny silnik. Pozycja głowicą w dół, jest zabroniona dla tego silnika. W tej pozycji silnika świeca zapłonowa jest sucha, albo za chwilę mokra i silnik nie chce dać żadnej oznaki życia. Odpalenie go w tej pozycji jest zupełnym przypadkiem. Ustawiłem go głowicą w poziomie, nadmiar paliwa zaczął spływać do wydechu i silnik zaczął wydawać "ludzkie dźwięki" Nie zauważyłem na filmikach YouTube, aby użytkownicy ZDZ 80RVJ (czarna głowica) mieli silniki umieszczone głowicą w dół. Myślę, że ten fakt potwierdza moją teorię o zalewaniu się świecy zapłonowej, podczas uruchamiania z głowicą ustawioną w dół. Stwierdzam: proponowane przez producenta ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu, "na suwmiarkę", jest delikatnie mówiąc bardzo nieprofesjonalne. Z braku informacji o konkretnej wartości kątowej wyprzedzenia zapłonu, ustawiłem tak zalecał producent. Silnik odpalał się "byle jak", tak samo regulował się i nie był demonem mocy. Zrezygnowałem z oryginalnego układu zapłonowego i zastosowałem chiński układ zapłonowy Rcexl wraz z chińskim czujnikiem Halla. Trzeba pamiętać o tym, że ZDZ-ty mają odwrotnie wklejony w piastę magnes neodymowy. Dlatego z obudowy trzeba wyjąć czujnik i obrócić o 180 stopni. Odradzam wyjmowanie magnesu z piasty i obracanie go. Kąt wyprzedzenia zapłonu ustawiłem na 28-30 stopni przed zewnętrznym zwrotnym punktem tłoka. Oczywiście ustawiłem go bardzo precyzyjnie, używając dużego kątomierza i czujnika zegarowego. Hybryda: ZDZ 80RVJ + zapłon Rcexl okazała się demonem mocy, stabilne niskie obroty, cudowne przechodzenie z niskich na wysokie i odwrotnie, i jest przewidywalny podczas uruchamiania. Poza tym słyszałem, że po przepaleniu 50-60 litrów benzyny ten silnik jeszcze lepiej pracuje. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MironRC Opublikowano 21 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2018 Stachu, gratuluje uporu, ale się opłacało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malboro_1981 Opublikowano 26 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2018 Dziękuję za kolejne podpowiedzi ja mam zdz ale ze srebrnym cylindrem jak narazie udało się ustawić zapłon i jak narazie chodzi zobaczymy co będzie dalej po kilku lotach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi