malboro_1981 Opublikowano 24 Czerwca 2018 Opublikowano 24 Czerwca 2018 Witam wszystkich mam prośbę o podpowiedzieć jak prawidłowo ustawić zapłon w silniku ponieważ raz strzela w gaźnik a raz w tłumik a jak ustawie że nie strzela to problem z odpaleniem na piascie mam 2 kreski koło siebie i jedna dalej wyglada to tak jakby czujnik miał być pomiędzy tymi dwoma a na 3 konczy sie czujnik tak mi sie wydaje
Nielot Opublikowano 11 Lipca 2018 Opublikowano 11 Lipca 2018 Na piaście śmigła masz tylko magnes, w moim egzemplarzu kreska jest na karterze przy pierwszym łożysku wału przy piaście śmigła tam gdzie jest przykręcony czujniki oznacza koniec jego mocowania i o ile pamiętam to śruby mocujące wypadają mniej więcej w środku zakresu regulacji czujnika. Poczytaj to : http://www.rcuniverse.com/forum/gas-engines-142/8765674-zdz-super80-right-arm-shoulder-killer.html
Stanisław z Gdańska Opublikowano 21 Lipca 2018 Opublikowano 21 Lipca 2018 Odkupiłem od kolegi prawie nowego ZDZ 80RVJ. Cena była bardzo przystępna, gdyż kolega nie był w stanie uruchomić go w przewidywalnym czasie i potem wyregulować. Pomyślałem sobie, że popełnia szkolny błąd i ja bez problemu poradzę sobie z tym silnikiem. Znalazłem niedrożny kanał pobierający zmiany ciśnienia w karterze do pompy paliwowej gaźnika i sądziłem, że już po problemie. Niestety to był dopiero początek mojej wielodniowej walki z tym silnikiem. Miałem momenty załamania i chciało mi się wyć z tej niemocy. Już nie będę płakał nad sobą. W punktach napiszę co zrobiłem, aby opanować ten wredny silnik. Pozycja głowicą w dół, jest zabroniona dla tego silnika. W tej pozycji silnika świeca zapłonowa jest sucha, albo za chwilę mokra i silnik nie chce dać żadnej oznaki życia. Odpalenie go w tej pozycji jest zupełnym przypadkiem. Ustawiłem go głowicą w poziomie, nadmiar paliwa zaczął spływać do wydechu i silnik zaczął wydawać "ludzkie dźwięki" Nie zauważyłem na filmikach YouTube, aby użytkownicy ZDZ 80RVJ (czarna głowica) mieli silniki umieszczone głowicą w dół. Myślę, że ten fakt potwierdza moją teorię o zalewaniu się świecy zapłonowej, podczas uruchamiania z głowicą ustawioną w dół. Stwierdzam: proponowane przez producenta ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu, "na suwmiarkę", jest delikatnie mówiąc bardzo nieprofesjonalne. Z braku informacji o konkretnej wartości kątowej wyprzedzenia zapłonu, ustawiłem tak zalecał producent. Silnik odpalał się "byle jak", tak samo regulował się i nie był demonem mocy. Zrezygnowałem z oryginalnego układu zapłonowego i zastosowałem chiński układ zapłonowy Rcexl wraz z chińskim czujnikiem Halla. Trzeba pamiętać o tym, że ZDZ-ty mają odwrotnie wklejony w piastę magnes neodymowy. Dlatego z obudowy trzeba wyjąć czujnik i obrócić o 180 stopni. Odradzam wyjmowanie magnesu z piasty i obracanie go. Kąt wyprzedzenia zapłonu ustawiłem na 28-30 stopni przed zewnętrznym zwrotnym punktem tłoka. Oczywiście ustawiłem go bardzo precyzyjnie, używając dużego kątomierza i czujnika zegarowego. Hybryda: ZDZ 80RVJ + zapłon Rcexl okazała się demonem mocy, stabilne niskie obroty, cudowne przechodzenie z niskich na wysokie i odwrotnie, i jest przewidywalny podczas uruchamiania. Poza tym słyszałem, że po przepaleniu 50-60 litrów benzyny ten silnik jeszcze lepiej pracuje. 2
MironRC Opublikowano 21 Lipca 2018 Opublikowano 21 Lipca 2018 Stachu, gratuluje uporu, ale się opłacało.
malboro_1981 Opublikowano 26 Lipca 2018 Autor Opublikowano 26 Lipca 2018 Dziękuję za kolejne podpowiedzi ja mam zdz ale ze srebrnym cylindrem jak narazie udało się ustawić zapłon i jak narazie chodzi zobaczymy co będzie dalej po kilku lotach
Rekomendowane odpowiedzi