Skocz do zawartości

zdz 80 rv-j Pomocy


malboro_1981

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mam prośbę o podpowiedzieć jak prawidłowo ustawić zapłon w silniku ponieważ raz strzela w gaźnik a raz w tłumik a jak ustawie że nie strzela to problem z odpaleniem na piascie mam 2 kreski koło siebie i jedna dalej wyglada to tak jakby czujnik miał być pomiędzy tymi dwoma a na 3 konczy sie czujnik tak mi sie wydaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Na piaście śmigła masz tylko magnes, w moim egzemplarzu kreska jest na karterze przy pierwszym łożysku wału przy piaście śmigła tam gdzie jest przykręcony czujniki oznacza koniec jego mocowania i o ile pamiętam to śruby mocujące wypadają mniej więcej w środku zakresu regulacji czujnika. Poczytaj to : http://www.rcuniverse.com/forum/gas-engines-142/8765674-zdz-super80-right-arm-shoulder-killer.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odkupiłem od kolegi prawie nowego ZDZ 80RVJ. Cena była bardzo przystępna, gdyż kolega nie był w stanie uruchomić go w przewidywalnym czasie i potem wyregulować.

Pomyślałem sobie, że popełnia szkolny błąd i ja bez problemu poradzę sobie z tym silnikiem. Znalazłem niedrożny kanał pobierający zmiany ciśnienia w karterze do pompy paliwowej gaźnika i sądziłem, że już po problemie. Niestety to był dopiero początek mojej wielodniowej walki z tym silnikiem. Miałem momenty załamania i chciało mi się wyć z tej niemocy.

Już nie będę płakał nad sobą. W punktach napiszę co zrobiłem, aby opanować ten wredny silnik.

  1. Pozycja głowicą w dół, jest zabroniona dla tego silnika. W tej pozycji silnika świeca zapłonowa jest sucha, albo za chwilę  mokra i silnik nie chce dać żadnej oznaki życia. Odpalenie go w tej pozycji jest zupełnym przypadkiem.
  2. Ustawiłem go głowicą w poziomie, nadmiar paliwa zaczął spływać do wydechu i silnik zaczął wydawać "ludzkie dźwięki"
  3. Nie zauważyłem na filmikach YouTube, aby użytkownicy ZDZ 80RVJ (czarna głowica) mieli silniki umieszczone głowicą w dół. Myślę, że ten fakt potwierdza moją teorię o zalewaniu się świecy zapłonowej, podczas uruchamiania z głowicą ustawioną w dół.
  4. Stwierdzam: proponowane przez producenta ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu, "na suwmiarkę",  jest delikatnie mówiąc bardzo nieprofesjonalne. Z braku informacji o konkretnej wartości kątowej wyprzedzenia zapłonu, ustawiłem tak zalecał producent. Silnik odpalał się "byle jak", tak samo regulował się i nie był demonem mocy.
  5. Zrezygnowałem z oryginalnego układu zapłonowego i zastosowałem chiński układ zapłonowy Rcexl wraz z chińskim czujnikiem Halla. Trzeba pamiętać o tym, że ZDZ-ty mają odwrotnie wklejony w piastę magnes neodymowy. Dlatego z obudowy trzeba wyjąć czujnik i obrócić o 180 stopni. Odradzam wyjmowanie magnesu z piasty i obracanie go.
  6. Kąt wyprzedzenia zapłonu ustawiłem na 28-30 stopni przed zewnętrznym zwrotnym punktem tłoka. Oczywiście ustawiłem go bardzo precyzyjnie, używając dużego kątomierza i czujnika zegarowego.
  7. Hybryda: ZDZ  80RVJ + zapłon Rcexl okazała się demonem mocy, stabilne niskie obroty, cudowne przechodzenie z niskich na wysokie i odwrotnie, i jest przewidywalny podczas uruchamiania.
  8. Poza tym słyszałem, że po przepaleniu 50-60 litrów benzyny ten silnik jeszcze lepiej pracuje.
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.