Skocz do zawartości

jaki regulator


GAWPIO

Rekomendowane odpowiedzi

witam koledzy, mam pytanie odnośnie regulatora, mam stojany z silników bldc, ale mają 30 sekcji, chciałbym zrobić z nich silniki,ale magnesów chciałbym dać o wiele więcej, jako ,że jestem "niedzielnym " modelarzem, nie jestem na bieżąco z aktualnymi artykułami na rynku, i teraz pytanie,chodzi mi o regulator taki który by dał radę wysterować taki silnik, prądy mogą być do 30A, ale  ze 6-10S, mam dużo akumulatorów Lion, które dają do 10A,i chciałem je wykorzystać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki silnik wysteruje każdy modelarski regulator. Jednak przy niskim kv jakie osiągają takie konstrukcje będą problemy przy starcie i niskich obrotach. Nawet jak będzie kręcił to będą duże straty.

Dlatego wspominałem o dodatkowych czujnikach, a to już zdecydowanie zawęża krąg poszukiwań odpowiedniego regulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki silnik wysteruje około 10% regulatorów a nie każdy.

.

 każdy to się pogubi i silnik będzie tylko piszczał.

 

Z podobnymi silnikami -tzn. duuuużo zebów statora bardzo dobrze sobie radziły stare czeskie mgm, mgm ekspert, i już nie pamiętam, któryś chińczyk. 

 

Gorzej wyższe modele jeti, hacker startowało ale nie osiągało pełnej mocy a gaz trzeba było dodawać płynnie i powoli -ze 2 s na rozbieg. -ale jakoś chodziło. absolutnie nie chodziły tańsze jeti easy i  większość    markowych regli.

 

Próbował bym na tanich chińczykach -drogi regulator kontroluje silnik przy starcie -taki silnik nie zgodzi się z zapisanymi w droższym regulatorze wzorcami -i regulator wywali błąd i nawet nie spróbuje ruszyć.

Tani prosty regle zastartuje na przysłowiową "pałę" i spora szansa, że zadziała.

 

Powinno działać jeśli da się w silniku  sensory -i regulator  sensorowy (zgodne) ale to już kłopotliwe

 

Z jakiego powodu chcesz sam robić silniki ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problemem jest nietypowa choć poprawna konfiguracja zębów-uzwojenia i magnesów. problemem jest w ogóle ruszenie...

 

10s nie jest żadnym problemem -jest tylko ceną. Kupujesz na 10s i z 10s działa.

Obecnie nie robi się  samodzielnie silników po to żeby oszczędzać -bo typowe fabryczne są tańsze. Więc chyba i cena regulatora nie jest pierwszoplanowa.

 

gorzej, jeśli kupiony drogi (bo te 10s) regler zamiast ruszyć silnikiem będzie tylko piszczał jakiś błąd. i kilka kolejnych regli tak samo.

 

i jeszcze jedno -timing w regulatorze ustawiaj na sztywno (zazwyczaj średni-duży w takich silnikach)  -żadnego trybu automatycznego timingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki silnik wysteruje około 10% regulatorów a nie każdy.

.

 każdy to się pogubi i silnik będzie tylko piszczał.

 

...

To ja mam takie duże szczęście?

post-9007-0-12526600-1530454026_thumb.jpg

Tym silniczkiem kręci bez problemu tani Turnigy na 6s, tani yep na 6s, nawet jakiś kopterowy regulatorek bez opisu na 3s.

Jednak na żadnym z nich silnik nie ma pełnego momentu na niskich obrotach. Na którymś z nich nawet nie chciał się samodzielnie wkręcić ponad obroty minimalne, ale ruszał bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedzi, podobny silnik mam co kolega PK999, i tak jak koledzy pisali ,chodziło mi o to żeby nie kupić drogiego regla,a potem się zdziwić .że coś nie teges, może kolega mi uchyli rąbka tajemnicy ;)i napisze co to za regler,bo jest tego trochę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mam takie duże szczęście?

Tym silniczkiem kręci bez problemu tani Turnigy na 6s, tani yep na 6s, nawet jakiś kopterowy regulatorek bez opisu na 3s.

Jednak na żadnym z nich silnik nie ma pełnego momentu na niskich obrotach. Na którymś z nich nawet nie chciał się samodzielnie wkręcić ponad obroty minimalne, ale ruszał bez problemu.

 

czyli żaden z nich nie współpracuje poprawnie. 

 

Prawidłowo -podłączasz -dajesz gaz -i silnik się rozpędza -płynnie, bez szarpania, bez zajakania -i chodzi w PEŁNYM zakresie obciążeń i obrotów.  Ma pełen moment.

czy nurkujesz modelem -czy robisz ślizg na ogon i model przepada -machniecie dragiem gazu i ma być natychmiastowe uderzenie mocy. 100 na 100.  

jeśli  pod obciążeniem -silnik przerwie choć 1 na 100 -to się nie nadaje -nie współpracuje z reglem. Z prawidłowo  współpracującym reglem - ma się rozpędzać czy drag pchniesz na 100% czy na 30% czy na 70% -reakcja ma być natychmiastowa i przewidywalna.

To nie ma ruszyć czy się kręcić -to ma niezawodnie napędzać.

 

Gawpio --nie napisałeś w jakim celu chcesz zrobić samodzielnie silnik.Czemu  zrobić zamiast kupić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli żaden z nich nie współpracuje poprawnie. 

 

...

To oczywiste. Ale pisałeś, że nie ruszy i będzie piszczał.

 

Takie silniki kręcą max kilkaset rpm. Minimalne obroty to może 50/minutę Przy takich obrotach sygnał zwrotny z uzwojeń nie jest zrozumiały dla regulatora, który projektowany jest dla silników operujących na obrotach 10 razy większych.

Dlatego utrzymuję, że potrzebne są czujniki Halla i odpowiedni do tego sterownik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego latacz masz racje, dlatego sie pytam czy ktos uzywa takiego, a silnik chce zrobic ,bo takiego nie mozna kupic, chodzi mi o to , ze moje akumulatory daja jakies 6-7A pradu, mam ich duzo,i chce je wykozystac,a do mojego wekendowego latania beda dobre.....wiem cos mi komp nawala widze TO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobienie  silnika średniej jakości jest drogie -droższe niż kupienie.

materiały i naprawdę masa czasu.

 

    Chcesz zrobić silnik żeby dopasować go do kiepskich pakietów które w zasadzie do niczego latającego się nie nadają ? Lepiej kup pakiety pasujące pod model i kup pasujący silnik.

Robienie silnika -gwoli ciekawości -lub naprawdę czegoś unikalnego  i wysokiej klasy -ale taki silnik trudno zrobić i kosztuje sporo -wiec wymaga dobrego zasilania bo inaczej to nie ma sensu...

 

 

Zestawianie 10s  ma sens gdy potrzeba dużej mocy tak ze 2 kW  i przy 100A lub więcej amperach  lepiej iść w napięcie niż dalej w prąd.

pakiet 10s i 7A -da Ci około 250 W mocy.   czyli do modelu około 1,4 może 1,6kg wagi.   pakiet li-ion 10s 1P  to prawie pół kg. 1P to w zasadzie i te 7A ciężko z li-ion ciągnąc więc raczej 10s2p  -czyli prawie 1kg sam pakiet.

silnik na tym statorze -ze 200 a pewnie i 300 g będzie ważył.

Regulator na 10S   co najmniej 50g -a może z kabelkami bliżej 100g  -czyli sam napęd około 1300 -g.   serwa, odbiornik kolejne 100 g -zrobisz do tego  model ze 2 m rozpiętości o wadze pustego poniżej 200g ? ja bym nie potrafił...  na pakiecie 10s1p też trudno  zrobić model latający -prawdopodobnie będzie zbyt ciężki

 

latałem na li-ion -3s2p i ciągnąłem z pakietu  34A chwilowego oraz około 12A ciągłego..   napęd ważył około 430g i napędzał 2 metrowy motoszybowiec 

da się na li-ion -ale to muszą być dobre markowe wysokopradowe ogniwa... np. sony VTC5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.