Skocz do zawartości

Monsun B 209


marcinlota1977

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę że da się to ogarnąć. Spróbuję druknąć to z nylonu.

 

Pokaż jeszcze tylko fotkę jak to było zamocowane w modelu. Bo drukiem 3D można poprawić trochę fabrykę. Np zamiast nakrętek mogę dać wtapiane wkładki gwintowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 49
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

nie mam moze jutro cos zrobie....to czarne mocowanie co jest na poczatku na zdieciu jest przykrecone na 4  śrubo do wregi (śruby  imbusowe  i małe podkładki)a tam z kolei są te gwiazdki z gwintem od środka pod zbiornikiem. W  tym mocowaniu wiec nic nie trzeba wklejać ...podstawa niech będzie pełna co na pewno ja wzmocni ( bez tego pustego wyciętego prostokąta)....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczniemy od konca:

Pełna podstawa jej nie wzmocni. Jeżeli ucho sie urwało to trzeba wzmocnić ucho a nie podstawe. A to prowadzi nas do drugiego kroku - czyli zrobienia tych mocowań np w postaci prostokątow i wydłużenia śrub mocujących - skoro i tak przykrecasz to od przodu to długość śruby ma znaczenia.

I teoretycznie oznacza to że tych mocowań nie trzeba drukować tylko można zrobić samemu npbz kawałka aluminium - wystarczy nawiercic 3 otwory w każdym.

 

Oczywiście wydrukuje te elementy ale powyżej pokazałem drogę dedukcji jaka poszedlby inżynier a nie koniecznie replikowac rozwiazanie które juz raz zawiodło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczniemy od konca:

Pełna podstawa jej nie wzmocni. Jeżeli ucho sie urwało to trzeba wzmocnić ucho a nie podstawe.

 

 

Nie zupelnie.  Zwroc uwage, ze w miejscu pekniecia masz 2 spietrzenia naprezen:

1. Od naglej zminy geomerii uchwytu

2. Od kata 90deg w podstawie.

 

Dzisiaj zrobilem na lunch kilka analiz FEM, ktore to powierdzily:

 

post-12308-0-84837600-1531207077_thumb.png

 

post-12308-0-83526400-1531207097_thumb.png

 

post-12308-0-89498500-1531207108_thumb.png

 

 

Naprezenia sa najwieksze dla orginalnej geometrii ale ja zrobilem ja dla grubosci podstawy 8mm dla 6mm pewnie wyszly by jeszcze wieksze.  Naprezenia dla poprawionych geometrii sa ~40% mniejsze ale nie wiem czy to starczy no chyba, ze Chinski plastic byl taki  kiepski, co jest bardzo prawdopodobne.   Zwroc tez uwage, ze uchwyt pekl nie od ogolnego przeciazeni ale z powodu silnego spietrzenia naprezen; sa one niskie wszedzie indziej. 

 

Zmiana geometrii poprzez lagodniejsze przejscia zalatwi cala sprawe tylko trzeba znalesc miejsce.  Albo zrobic z metalu..

 

 

Zalozenia:

  1. Warunki brzegowe – utwierdzona cala podstawa i otwory.  Mozna dyskutowac czy powinna byc utwierdzona cala podstawa czy tylko okolice otworow ale mialem malo czasu.
  2. Sily po 10N przylozone w kazdym uchu poziomo.  Wielkosc sily nie ma znaczenia, sa to obciazenia jednostkowe.  Byc moze powienien sprobowac sily rownolege do lini lotu, ale pewnie wyjdzie podobnie, chyba..

 

 

Sorry, reszty Twojego postu nie rozumie, dolacz moze jakis szkic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak bym wolał by mi urwało ten plastik niż całego firewalla do którego jest to przykręcone. Nie popadajmy w skrajności, coś musi puścić. Raczej trzeba by popracować na techniką lądowania lub kołować na bardziej dogodnym lotnisku lub na większych kołach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak bym wolał by mi urwało ten plastik niż całego firewalla do którego jest to przykręcone. Nie popadajmy w skrajności, coś musi puścić. Raczej trzeba by popracować na techniką lądowania lub kołować na bardziej dogodnym lotnisku lub na większych kołach. 

 

I tak I nie.  Oczywiscie nie chcemy wylamanej firewall ale spietrzenie naprezen w miejscu pekniecia jest tak duze, ze nie dziwie sie peknieciom.  Twoja propozycja zrobienia wiekszego promienia uwazam jest dobra ale potem wycinanie w niej otworow powoduje powrot do punktu wyjscia tzn kolejne spietrzenie naprezen.

 

IMHO wydrukowalbym (?) model 2 lub 3 zobaczyc co wyjdzie i martwic sie po nastepnym peknieciu.

 

Marcin,

Czekamy na Twoje zdjecie tego miejsca! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież drukując te otwory mogą być nawet o dowolnym nachyleniu to jest właśnie przewaga druku 3D. robiłem już kilka razy taki myk z wpustami dla łbów śrub, sześciokątnych kieszonek dla nakrętek itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przykładowo. Piszę, że przy druku 3D otwory mogą być nawet pochylone i nie wymaga to dodatkowej obróbki, nowego mocowania detalu itp. pochylone czyli odchylone od osi pionowej.

Czyli drukujemy na gotowe i nic nie wycinamy potem. Sorry ale rysować teraz nie mam jak i na czym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam...wiec tak mysle ze podstawa zmieniona z 6mm na 8 to dobre posunięcie bo jak widac na zdieciach to podstawa najbardziej ucierpiała.Widać tez na zdieciach że ten plastik jest pusty w środku i w niektórch miejscach, jak rozkleiłem to pozostał klej i to też napewno sie przyczyniło do pęknięcia....sklejnie nic nie dało i puściło. Więc  trzeba cos  druknąć . Zmieniłem grubość  podstawy  oraz grubość  tych obejm z 5mm na 6mm wiec będzie na pewno trwalsze ...no i nie będzie puste w środku,teraz będę kołował na twardej powierzchni a nie trawiastej bo przykro było patrzeć jak zarył i się uszkodził. wydłużyłem  też do przodu te obejmy bo motylek wchodzi miedzy te obejmy i wchodzi też do środka podstawy co widać na 6 zdieciu  .Przesuwając  do przodu te obejmy i ten otwór 8mm na oś goleni to puste miejsce w podstawie nie jest konieczne i motylek będzie się obracał tuz przed podstawą. 

post-2380-0-88921700-1531241999_thumb.jpg

post-2380-0-31818800-1531242008_thumb.jpg

post-2380-0-30722900-1531242012_thumb.jpg

post-2380-0-72037800-1531242016_thumb.jpg

post-2380-0-69554400-1531242021_thumb.jpg

post-2380-0-69925500-1531242024_thumb.jpg

post-2380-0-41506800-1531242028_thumb.jpg

post-2380-0-17873000-1531242032_thumb.jpg

post-2380-0-23680100-1531242632_thumb.jpg

post-2380-0-50424700-1531242647_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile jest miejsca między grodzią silnika a tłumikiem? Przydałby się widok zupełnie od boku. Aby ocenić czy jest miejsce na dodatkowe "mięso". Zakładam ze nie będziesz miał problemów gdybyś musiał wkręcić śruby np 5 mm dłuższe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.