dimmus Opublikowano 10 Lipca 2018 Opublikowano 10 Lipca 2018 Będąc na urlopie wystrugałem sobie skrzydełko ze styropianu, okleiłem taśmą macgyvera, serwa 9g, silnik 1806 2300kv, zasilanie 2x2s 300mah Śmigło 5x3 z drona Rozpiętość 60cm Waga niecałe 170g. W najbliższym czasie oblot, tylko gdzie mniej-więcej ustawić SC? Skrzydło strugane bez planów, jakiś tam profil skrzydła jest zrobiony, starałem się zrobić symetryczny.
robertus Opublikowano 11 Lipca 2018 Opublikowano 11 Lipca 2018 Skrzydło jest na tyle małe i lekkie więc je po prostu porzucaj.
japim Opublikowano 11 Lipca 2018 Opublikowano 11 Lipca 2018 SC z przodu... Tu masz kalkulator - pozmieniaj sobie wymiary dla swojego skrzydełka i będziesz wiedział. https://www.ecalc.ch/cgcalc.php?deeplink=Mirage%202000%20(Example);cm;100;6.5;0;0;0;0;92.5;0;0;0;0;56.5;0;0;0;0;d;1;1;0;0;0;0;1;0;0;0;0;1;0;0;0;0;0;25;10;
dimmus Opublikowano 11 Lipca 2018 Autor Opublikowano 11 Lipca 2018 Dziękuję za link, przepraszam za lenistwo. Przeanalizowałem wyposażenie i zmienię silnik na innego mikrusa - jamara 2024 piccolo, 4g cięższy, ale jest pod 4s, ten emax jest na 3s i mógłby nie wytrzymać. Regulator też okazuje się muszę kupić inny, myślałem że w halówce mam esc pod 2-4s, a tu lipa, max 3s. Przeliczyłem SC, sprawdziłem jak wyjdzie wyważenie na modelu i dwoma pakietami 2s tego nie wyważę prawidłowo, dopiero przy 1000mah 3s zbliżyłem się do obliczonego SC.
dimmus Opublikowano 12 Lipca 2018 Autor Opublikowano 12 Lipca 2018 Oblatałem dzisiaj małego wariata, niestety filmu nie ma bo byłem sam. Zostanie ten emax 1806, bo bardzo fajnie daje radę przy zasilaniu 3s. Pomimo dość ciężkiego pakietu ładnie ciągnie pionowo w górę, ale i tak jest trochę za ciężki na ogon. Bardzo nerwowo się prowadzi i praktycznie cały czas trzeba trzymać gaz na max bo przepada i traci sterowność. Generalnie fajna zabawka na podniesienie adrenaliny . Jak przy nawrocie, pochyleniu skrzydła, skrzydło zaczyna nurkować to tak ma być? Czy jednak przesunąć SC trochę do tyłu?
robertus Opublikowano 13 Lipca 2018 Opublikowano 13 Lipca 2018 Ustaw SC przy lotkach lekko podniesionych dla neutrum.
japim Opublikowano 13 Lipca 2018 Opublikowano 13 Lipca 2018 Uwaga - uogólnienie: typowe skrzydło do stabilnego lotu wymaga albo skręcenia geometrycznego albo uniesionych sterolotek. Efekt jest ten sam - moment pochylający od SC jest równoważony przez siłę odchylającą od skrzydła. Jeżeli model nurkuje tzn, że siły się nie równoważą - albo cofniesz SC, albo podniesiesz jeszcze lotki. Tylko ciągłe podnoszenie lotek powoduje wzrost oporów, spadek prędkości i w ekstremalnym przypadku może skończyć Ci się zakres ruchu na serwie Do tego napęd dorzuca swoje 3 grosze. Normalnie powinieneś sprawdzić jak lata bez silnika i wytrymować na taki lot - a potem ustawić odpowiednio silnik aby on np nie pochylał dodatkowo. W tym przypadku latającej cegły zostaje Ci testowanie różnych opcji - łącznie z unoszeniem osi silnika.
dimmus Opublikowano 13 Lipca 2018 Autor Opublikowano 13 Lipca 2018 Tak jak to Przemek dobrze ujął, cegiełka . Nie bardzo lata wyrzucona z ręki. Tak jak jest teraz nie jest źle. Z pakietem 1000 waży 225g, mam do odbioru pakiety 850, więc pewnie z 15-20g będzie lżej. Ogólnie jestem zadowolony z efektu, tym bardziej że projekt w zasadzie spontaniczny nic nie kosztował, bo wszystko leżało od 2 lat nieużywane. Lotki ustawiłem lekko w górę i na wprost leci poprawnie, samo nurkowanie przy nawrocie nie jest bardzo głębokie, przy znikomej powierzchni bocznej chyba siłą rzeczy będzie lekko nurkować. Nakrętka śmigła odkręciła się i zgubiła, tak samo śmigło, zniknęło gdzieś w zbożu. Nakrętki nowe m5 lewe już zamówione. Nie wziąłem pod uwagę żeby odpowiednie śmigło założyć i żeby silnik kręcił się tak żeby nakrętka się nie odkręciła, błąd już poprawiony .
japim Opublikowano 13 Lipca 2018 Opublikowano 13 Lipca 2018 Jeżeli chodzi o nurkowanie to jest to pogłębianie zakrętu? Uslizg? Czy nurkowanie? Odnośnie nakrętki - to nie ma dużego znaczenia. Juz wiele razy pisałem na forum ze my w race quadach stosujemy tylko jeden rodzaj silnika - tzn z normalnym gwintem niezależnie od tego czy silnik ma normalne obroty czy lewe. Kwestia dokręcania.
dimmus Opublikowano 13 Lipca 2018 Autor Opublikowano 13 Lipca 2018 Nurkowanie, czyli dziób pochyla się mu ziemi gdy skrzydło jest pochylone na bok do zakrętu. Taki krótki filmik z działania napędu, jestem pełen podziwu dla tego małego silniczka.
Rekomendowane odpowiedzi