Skocz do zawartości

OS FS48 - Ciemny olej, dużo ciepła


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wspomniana Yamada nie będzie ok.paliwo do nich zawiera min.20% nitro oraz inna specyfikę oleju ze względu na integralną pompę i regulator ciśnienia

Tak jak pisałem już na początku, wybiorę raczej Model Technics F/I CONTEST 10%, widziałem, że jest polecane tu na forum :)

 

Nie szkiełkuj bo pasowania, czop wału bym zrobił pastą polerską lekko ścierną tylko delikatnie bo pasowania , nie tak się robi szczelność, głowica wnętrzem do góry poziomo i lejesz paliwo albo ciecz rzadką penetrująca mp benzyna i zostawiasz.

Okej, na razie jeszcze wziąłem się za doczyszczanie, idzie ciężko i w przypadku wału już trudno będzie mi osiągnąć coś więcej bez jakiegoś szlifu chyba, a tego nie będę robił. Tak myślałem, nad sprawdzaniem tej szczelności ale trudno mi było by zobaczyć wyciek w kanałach, ale zrobiłem i w ten sposób, nie zauważyłem wycieków :).

 

Wrzucam fotkę jak wygląda wał w tym momencie, będę jeszcze starał się poczyścić... Wspomogłem się filcem na dremelu, leciutko przykładając do czopa.

43169255115_b37d1494ef_b.jpgIMGP1673 by czarobest, on Flickr

43169253715_25952a718a_b.jpgIMGP1674 by czarobest, on Flickr

44027062822_39198cf6ce_b.jpgIMGP1675 by czarobest, on Flickr

 

I zapytam się,wałek rozrządu jeszcze do poczyszczenia (choć na pewno pozostaną czarne naloty tak jak na wale), ale co myśleć o sworzniu? Nadaję się? 

43169253005_effafa2754_b.jpgIMGP1676 by czarobest, on Flickr

44027062102_f1f76298de_b.jpgIMGP1677 by czarobest, on Flickr

 

No i porównanie łożysk, odcień lekko inny :P

44027062032_95c247d32b_b.jpgIMGP1678 by czarobest, on Flickr

 

Wnętrze też wygląda coraz lepiej, do ideału jednak brakuję. Będę starał się to wszytko jednak doprowadzić do porządku i za waszymi radami doprowadzić silniczek do dobrego stanu. Zależy mi żeby było wszystko tak jak powinno :).

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nie popadaj w skrajność , popracuje z 10 min i będzie juz zapaprany one tak mają.

 

Niby tak, ale jak już mam w częściach to wolę doczyścić porządnie, bo dla mnie to przyjemność składać silniczek wyglądający dobrze nawet w środku :P.

Generalnie wszystko już jest moim zdaniem czyste, jednak czekam jeszcze na oringi (te od pokrywy popychaczy się porozpadały, a ten w gaźniku jest widocznie popękany i twardy)... Nie przyszły przez tydzień, a nie chcę przykręcać i odkręcać niepotrzebnie głowicy więc czekam.

 

Ale mam jeszcze pytanie odnośnie łożysk. Może głupie, ale nie wiem :P, a wolę się dopytać. Mianowicie fabrycznie mają one w sobie jakiś smar stały, mam go wypłukać i zalać olejem przed montażem? Niby wydaję mi się, że mógłby zostać bo i tak się szybko wypłucze, ale wolę dopytać :). Aha i jeszcze jedno - czy zostawić lekko naolejone powierzchnie styku łożyska z karterem czy wytrzeć przed montażem? 

 

Kupiłem też paliwko 18% syntetyka, więc jak złoże to będę próbował się z motorkiem dogadać :)

Opublikowano

Wymyj a łożyska wciskaj na sucho

Tak zrobię :).

 

Tylko czasami ich nie wbijaj! Podgrzej karter a lozysko mozesz dac do zamrazalnika na chwile

Jasne, nawet nad tym nie myślałem, może zadaję proste pytania, ale aż tak źle nie jest :D. I właśnie miałem zamiar włożyć je do lodówki przed montażem :).

Mam tylko nadzieję, że w tę stronę pójdzie łatwo, bo wyjść, mimo podgrzewania, nie chciały bez użycia troszkę mocniejszych metod (spokojnie, nic nie uszkodziłem ;)), ale to pewnie przez ten cały bród i rdzę.

 

I oby przyszły te oringi jutro, bo bardzo już chcę go złożyć i usłyszeć :)

Opublikowano

Ehh troszkę czasu minęło, ale wreszcie "remont" można uznać za zakończony. 
Najpierw czekałem na te oringi, kiedy się ich doczekałem zacząłem składać motorek i pod koniec okazało się, że zgubiłem nakrętkę od dyszy. No cóż trudno, ale gwint niestety jest nietypowy M5x0.8 i w kilku sklepach które objeździłem nie mieli. Już napisałem ogłoszenie na forum o nakrętce, ale wszedłem jeszcze do sklepu elektronicznego i udało się! :) Idealna nakrętka była na przełączniku 3-pozycyjnym. 
 
Spróbowałem go też odpalić chwilę temu, nie mogę powiedzieć na razie za wiele bo za długo nie popracował, a akumulator w skrzynce padł i zaczęło kropić więc dalszy ciąg jutro. Na razie jednak jestem zadowolony, że chwilę pochodził - czyli nie zepsułem :P. A nawet wydaję mi się, że jest lepiej, bo silnik się tak nie nagrzał nawet na chwili pełnym gazie, a wcześniej wręcz czuć było od niego ciepło. No i olej kapiący po wszystkim z wydechu nie był czarny, a prawie przeźroczysty - może to kwestia paliwa, a może tego, że w środku nie ma jednak całego syfu i rdzy. Może wrzucę filmik z jutrzejszych prób :) (o ile się powiodą).
 
Silniczek teraz podoba mi się jeszcze bardziej, wrzucam zdjęcia porównawcze:

 

giphy.gif

 

Przed:

30537751628_24d1be15f9_b.jpgGlowica2 by czarobest, on Flickr

Po:

29468606787_0c82dcfed2_b.jpgGlowica by czarobest, on Flickr

Przed:

30537747948_0396a8f91b_b.jpgPopychacze by czarobest, on Flickr

Po:

30537745688_6d8e174e0d_b.jpgPopychacze2 by czarobest, on Flickr

43688501534_e20e4aab36_b.jpgWałek by czarobest, on Flickr

Przed:

30537730928_9408b74826_b.jpgWał by czarobest, on Flickr

Po:

42596816050_fab69f4e35_b.jpgWał2 by czarobest, on Flickr

Przed:

30537743798_1fccb83568_b.jpgŚrodek by czarobest, on Flickr

Po:

43497744305_3a5d1ea27d_b.jpgŚrodek2 by czarobest, on Flickr



43497743025_e2ebb75c6d_b.jpgIMGP1689 by czarobest, on Flickr

43497742565_549c0a92d7_b.jpgIMGP1691 by czarobest, on Flickr

29468595607_bd830d89c3_b.jpgIMGP1692 by czarobest, on Flickr

42596818310_99c0c65201_b.jpgIMGP1693 by czarobest, on Flickr

29468593967_6fcc3aee1d_b.jpgIMGP1694 by czarobest, on Flickr

 

Opublikowano

Dzisiaj jeszcze lepiej :), silnik całkiem nieźle chodzi. Wkręcił się na razie do około 11000 obrotów ze śmigłem 11x6, wchodzi na obroty szybko, ale mam problem z wolnymi obrotami. Na filmiku widać, że miałem cały czas żarzenie podłączone (ustawiałem mniejsze po odpaleniu) i w takim wypadku minimum było około 3200 obr/min, wydaję mi się że powinienem jeszcze zmniejszyć ilość paliwa, bo silnik sporo dymi, ale trochę się boję :). Mam odkręcone tylko jakieś pół obrotu od pełnego zamknięcia, a w instrukcji jest napisane o trzech :P. Bez żarzenia również chodził, ale minimalne obroty były mniej stabilne (gdzieś w połowie filmu jest). Na razie muszę kupić nową świecę, jeszcze doregulować i zobaczę jak będzie.Potem zajmę się magiczną śrubka z tyłu gaźnika, zwaną w instrukcji Air-bleed :).

 

https://www.youtube.com/watch?v=inurEL-FUkk

 

PS: Najbardziej cieszę się chyba z tego, że nie zepsułem, a że mu chyba pomogło to jeszcze lepiej :D.

 

Aha i oczywiście dziękuję wszystkim za pomoc :)

Opublikowano

Dzisiaj jeszcze lepiej :), silnik całkiem nieźle chodzi. Wkręcił się na razie do około 11000 obrotów ze śmigłem 11x6, wchodzi na obroty szybko, ale mam problem z wolnymi obrotami.

Ja bym go lekko dotarł po nowym złożeniu, nie wkręcając odrazu na 11k obrotow a i dać lekko więcej paliwa podczas tego docierania. Bo jak rozumiem pierścień wymieniłeś w nim? (tak czytałem że kupisz nowy ale nie doczytałem czy kupiłeś) 

Opublikowano

Zmienione tylko łożyska i oringi (no i nakrętka przez moją głupotę  :rolleyes: ), pierścień został ten sam w związku z odpowiedzią Andrzeja  :) Pewnie powinienem troszkę teraz go oszczędzać, ale mam go pół roku i jeszcze nigdy nie chodził na pełnym gazie i miałem ochotę w końcu posłuchać ;). W każdym razie chodził na takich obrotach tyle co na filmie więc nie jakoś długo, a paliwa chyba jest cały czas lekko za dużo.

 

A i nie napisałem w poprzednim poście, w końcu nie odbija i nie odpala w lewo co było notoryczne przed rozbiórką, wręcz bałem się go odpalać, bo potrafił odkręcić śmigło.

 

I zastanawia mnie ta ilość obrotów iglicy, może powinienem ją jakoś reanimować czy kupić nową? Tylko czy to na pewno wina iglicy?

Opublikowano

Kopci normalnie zależy to od paliwa i temperatury a regulacje robisz najpierw na pełnych grotach zaczynając od mieszanki bogatej stopniowo przykrecajac igłę regulacji wyczjesz kiedy obroty zaczną spadać wtedy odkrecasz i zaczynasz regulować wolne obroty tak żeby równo chodził, raczej daj bogatsza niż uboższa a to ze względu na smarowanie i temp. spalania i nie boj się on lubi pełne obroty. Przy okazji gratulacje udanego remontu satysfakcją nie ?

 

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Pewnie tak, moje dwusuwy aż tak nie kopcą (ale na 99% są dobrze wyregulowane ;) ), dlatego dla mnie to sporo. Wiem jak się reguluję, jednak na razie obawiałem się trochę trzymać go długo na wysokich obrotach z racji tej ubogiej ilości obrotów iglicy i przez to właśnie ewentualnego przegrzania. Muszę wykombinować inny pomiar temperatury, bo termometr bez regulowanej emisyjności pokazuję na aluminium głupoty. Choć teraz woda na głowicy się nie gotowała.

Dzięki  :) A satysfakcja jest, choć nic wielkiego nie zrobiłem. No i coś ze mną nie tak, bo puszczam sobie co chwila nagranie żeby posłuchać silniczka :D

Opublikowano

Tak zasada jest identyczna tyle ze silnik wolniej reaguje się a to sam stwierdzisz, nie przejmuj się kopceniem, a silnik fajnie gra

 

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.