czarobest Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Wspomniana Yamada nie będzie ok.paliwo do nich zawiera min.20% nitro oraz inna specyfikę oleju ze względu na integralną pompę i regulator ciśnienia Tak jak pisałem już na początku, wybiorę raczej Model Technics F/I CONTEST 10%, widziałem, że jest polecane tu na forum Nie szkiełkuj bo pasowania, czop wału bym zrobił pastą polerską lekko ścierną tylko delikatnie bo pasowania , nie tak się robi szczelność, głowica wnętrzem do góry poziomo i lejesz paliwo albo ciecz rzadką penetrująca mp benzyna i zostawiasz. Okej, na razie jeszcze wziąłem się za doczyszczanie, idzie ciężko i w przypadku wału już trudno będzie mi osiągnąć coś więcej bez jakiegoś szlifu chyba, a tego nie będę robił. Tak myślałem, nad sprawdzaniem tej szczelności ale trudno mi było by zobaczyć wyciek w kanałach, ale zrobiłem i w ten sposób, nie zauważyłem wycieków . Wrzucam fotkę jak wygląda wał w tym momencie, będę jeszcze starał się poczyścić... Wspomogłem się filcem na dremelu, leciutko przykładając do czopa. IMGP1673 by czarobest, on Flickr IMGP1674 by czarobest, on Flickr IMGP1675 by czarobest, on Flickr I zapytam się,wałek rozrządu jeszcze do poczyszczenia (choć na pewno pozostaną czarne naloty tak jak na wale), ale co myśleć o sworzniu? Nadaję się? IMGP1676 by czarobest, on Flickr IMGP1677 by czarobest, on Flickr No i porównanie łożysk, odcień lekko inny IMGP1678 by czarobest, on Flickr Wnętrze też wygląda coraz lepiej, do ideału jednak brakuję. Będę starał się to wszytko jednak doprowadzić do porządku i za waszymi radami doprowadzić silniczek do dobrego stanu. Zależy mi żeby było wszystko tak jak powinno .
Marek_Spy Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Nie popadaj w skrajność , popracuje z 10 min i będzie juz zapaprany one tak mają. Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
czarobest Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Nie popadaj w skrajność , popracuje z 10 min i będzie juz zapaprany one tak mają. Niby tak, ale jak już mam w częściach to wolę doczyścić porządnie, bo dla mnie to przyjemność składać silniczek wyglądający dobrze nawet w środku . Generalnie wszystko już jest moim zdaniem czyste, jednak czekam jeszcze na oringi (te od pokrywy popychaczy się porozpadały, a ten w gaźniku jest widocznie popękany i twardy)... Nie przyszły przez tydzień, a nie chcę przykręcać i odkręcać niepotrzebnie głowicy więc czekam. Ale mam jeszcze pytanie odnośnie łożysk. Może głupie, ale nie wiem , a wolę się dopytać. Mianowicie fabrycznie mają one w sobie jakiś smar stały, mam go wypłukać i zalać olejem przed montażem? Niby wydaję mi się, że mógłby zostać bo i tak się szybko wypłucze, ale wolę dopytać . Aha i jeszcze jedno - czy zostawić lekko naolejone powierzchnie styku łożyska z karterem czy wytrzeć przed montażem? Kupiłem też paliwko 18% syntetyka, więc jak złoże to będę próbował się z motorkiem dogadać
Marek_Spy Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Wymyj a łożyska wciskaj na sucho
Grzesiek Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Tylko czasami ich nie wbijaj! Podgrzej karter a lozysko mozesz dac do zamrazalnika na chwile
czarobest Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Wymyj a łożyska wciskaj na sucho Tak zrobię . Tylko czasami ich nie wbijaj! Podgrzej karter a lozysko mozesz dac do zamrazalnika na chwile Jasne, nawet nad tym nie myślałem, może zadaję proste pytania, ale aż tak źle nie jest . I właśnie miałem zamiar włożyć je do lodówki przed montażem . Mam tylko nadzieję, że w tę stronę pójdzie łatwo, bo wyjść, mimo podgrzewania, nie chciały bez użycia troszkę mocniejszych metod (spokojnie, nic nie uszkodziłem ), ale to pewnie przez ten cały bród i rdzę. I oby przyszły te oringi jutro, bo bardzo już chcę go złożyć i usłyszeć
Marek_Spy Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Zrobiłem remont asp4t bez takich cudów i jest ok Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
czarobest Opublikowano 1 Września 2018 Autor Opublikowano 1 Września 2018 Ehh troszkę czasu minęło, ale wreszcie "remont" można uznać za zakończony. Najpierw czekałem na te oringi, kiedy się ich doczekałem zacząłem składać motorek i pod koniec okazało się, że zgubiłem nakrętkę od dyszy. No cóż trudno, ale gwint niestety jest nietypowy M5x0.8 i w kilku sklepach które objeździłem nie mieli. Już napisałem ogłoszenie na forum o nakrętce, ale wszedłem jeszcze do sklepu elektronicznego i udało się! Idealna nakrętka była na przełączniku 3-pozycyjnym. Spróbowałem go też odpalić chwilę temu, nie mogę powiedzieć na razie za wiele bo za długo nie popracował, a akumulator w skrzynce padł i zaczęło kropić więc dalszy ciąg jutro. Na razie jednak jestem zadowolony, że chwilę pochodził - czyli nie zepsułem . A nawet wydaję mi się, że jest lepiej, bo silnik się tak nie nagrzał nawet na chwili pełnym gazie, a wcześniej wręcz czuć było od niego ciepło. No i olej kapiący po wszystkim z wydechu nie był czarny, a prawie przeźroczysty - może to kwestia paliwa, a może tego, że w środku nie ma jednak całego syfu i rdzy. Może wrzucę filmik z jutrzejszych prób (o ile się powiodą). Silniczek teraz podoba mi się jeszcze bardziej, wrzucam zdjęcia porównawcze: Przed:Glowica2 by czarobest, on FlickrPo:Glowica by czarobest, on FlickrPrzed:Popychacze by czarobest, on FlickrPo:Popychacze2 by czarobest, on FlickrWałek by czarobest, on FlickrPrzed:Wał by czarobest, on FlickrPo:Wał2 by czarobest, on FlickrPrzed:Środek by czarobest, on FlickrPo:Środek2 by czarobest, on FlickrIMGP1689 by czarobest, on FlickrIMGP1691 by czarobest, on FlickrIMGP1692 by czarobest, on FlickrIMGP1693 by czarobest, on FlickrIMGP1694 by czarobest, on Flickr
Marek_Spy Opublikowano 1 Września 2018 Opublikowano 1 Września 2018 I super jak masz obrotomierz to powinien zakrecic do 9500 tak mniej więcej jak masz średnie śmigło Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
czarobest Opublikowano 2 Września 2018 Autor Opublikowano 2 Września 2018 Dzisiaj jeszcze lepiej , silnik całkiem nieźle chodzi. Wkręcił się na razie do około 11000 obrotów ze śmigłem 11x6, wchodzi na obroty szybko, ale mam problem z wolnymi obrotami. Na filmiku widać, że miałem cały czas żarzenie podłączone (ustawiałem mniejsze po odpaleniu) i w takim wypadku minimum było około 3200 obr/min, wydaję mi się że powinienem jeszcze zmniejszyć ilość paliwa, bo silnik sporo dymi, ale trochę się boję . Mam odkręcone tylko jakieś pół obrotu od pełnego zamknięcia, a w instrukcji jest napisane o trzech . Bez żarzenia również chodził, ale minimalne obroty były mniej stabilne (gdzieś w połowie filmu jest). Na razie muszę kupić nową świecę, jeszcze doregulować i zobaczę jak będzie.Potem zajmę się magiczną śrubka z tyłu gaźnika, zwaną w instrukcji Air-bleed . https://www.youtube.com/watch?v=inurEL-FUkk PS: Najbardziej cieszę się chyba z tego, że nie zepsułem, a że mu chyba pomogło to jeszcze lepiej . Aha i oczywiście dziękuję wszystkim za pomoc
Matijus Opublikowano 2 Września 2018 Opublikowano 2 Września 2018 Dzisiaj jeszcze lepiej , silnik całkiem nieźle chodzi. Wkręcił się na razie do około 11000 obrotów ze śmigłem 11x6, wchodzi na obroty szybko, ale mam problem z wolnymi obrotami. Ja bym go lekko dotarł po nowym złożeniu, nie wkręcając odrazu na 11k obrotow a i dać lekko więcej paliwa podczas tego docierania. Bo jak rozumiem pierścień wymieniłeś w nim? (tak czytałem że kupisz nowy ale nie doczytałem czy kupiłeś)
czarobest Opublikowano 2 Września 2018 Autor Opublikowano 2 Września 2018 Zmienione tylko łożyska i oringi (no i nakrętka przez moją głupotę ), pierścień został ten sam w związku z odpowiedzią Andrzeja Pewnie powinienem troszkę teraz go oszczędzać, ale mam go pół roku i jeszcze nigdy nie chodził na pełnym gazie i miałem ochotę w końcu posłuchać . W każdym razie chodził na takich obrotach tyle co na filmie więc nie jakoś długo, a paliwa chyba jest cały czas lekko za dużo. A i nie napisałem w poprzednim poście, w końcu nie odbija i nie odpala w lewo co było notoryczne przed rozbiórką, wręcz bałem się go odpalać, bo potrafił odkręcić śmigło. I zastanawia mnie ta ilość obrotów iglicy, może powinienem ją jakoś reanimować czy kupić nową? Tylko czy to na pewno wina iglicy?
Marek_Spy Opublikowano 2 Września 2018 Opublikowano 2 Września 2018 Kopci normalnie zależy to od paliwa i temperatury a regulacje robisz najpierw na pełnych grotach zaczynając od mieszanki bogatej stopniowo przykrecajac igłę regulacji wyczjesz kiedy obroty zaczną spadać wtedy odkrecasz i zaczynasz regulować wolne obroty tak żeby równo chodził, raczej daj bogatsza niż uboższa a to ze względu na smarowanie i temp. spalania i nie boj się on lubi pełne obroty. Przy okazji gratulacje udanego remontu satysfakcją nie ? Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
czarobest Opublikowano 2 Września 2018 Autor Opublikowano 2 Września 2018 Pewnie tak, moje dwusuwy aż tak nie kopcą (ale na 99% są dobrze wyregulowane ), dlatego dla mnie to sporo. Wiem jak się reguluję, jednak na razie obawiałem się trochę trzymać go długo na wysokich obrotach z racji tej ubogiej ilości obrotów iglicy i przez to właśnie ewentualnego przegrzania. Muszę wykombinować inny pomiar temperatury, bo termometr bez regulowanej emisyjności pokazuję na aluminium głupoty. Choć teraz woda na głowicy się nie gotowała. Dzięki A satysfakcja jest, choć nic wielkiego nie zrobiłem. No i coś ze mną nie tak, bo puszczam sobie co chwila nagranie żeby posłuchać silniczka .
Marek_Spy Opublikowano 2 Września 2018 Opublikowano 2 Września 2018 Tak zasada jest identyczna tyle ze silnik wolniej reaguje się a to sam stwierdzisz, nie przejmuj się kopceniem, a silnik fajnie gra Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi