safari28 Opublikowano 29 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2018 Świetnie wygląda a jaka waga do lotu? jaka jest sytuacja z wyważeniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal4x4 Opublikowano 29 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2018 Waga na dziś (bez kółek). Bez baterii i esc wyważa się na wysokości 2giego dźwigara 2go od gory skrzydła, czyli nie powinno być źle, bo miejsca do manewrowania baterią i esc jest trochę. Muszę tylko w necie jeszcze doczytać jak wyliczać ść w wielopłatach;) Pozdr. M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal4x4 Opublikowano 4 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2018 Dobry wieczór, Na samym końcu pojawiły się małe problemy z radiem i okazało się ze linki napędów były do wymiany. Ale dzis modelik stanął na kołach. Amortyzacja gumką działa;) serwa sprawdzone. Jeszcze tylko muszę dokleić wiatrochrony, ostatnie linki i koniec. I czekam na kamerzystę do oblotu:) mam nadzieję, jeśli pogoda pozwoli jesxcze przed świętami. To już teraz chyba mogę zaczynać nową budowę Cdn. Pzdr. M 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ssuchy Opublikowano 4 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2018 No i SUPER wyszło - taki niezwykle filigranowy jest, mimo tych czterech płatów i nieskończonej ilości linek! Udanego oblotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 4 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2018 Fajny. Bardzo fajny. Gratulacje. Powodzenia przy oblocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
safari28 Opublikowano 4 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2018 Kapitalny modelik i świetnie wykonany gratulacje!! ja bym się jeszcze pokusił o drewniane śmigło :) powodzenia w oblocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 4 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2018 No bajer że chej, znowu pochwale estetyke wykonania, jak możesz to zrób kilka zdjeć razem z P8 w końcu to prawie rówieśnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal4x4 Opublikowano 5 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2018 Dzięki!!! się wkręciłem i jeszcze dodałem zegary zanim wkleję owiewki. I ciągle jeszcze im bardziej kończę tym więcej jeszcze malych drobiazgów widzę ze trzeba dorobić. Ale to już finisz. Cdn. Pozdr. M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal4x4 Opublikowano 6 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2019 Dobry wieczór, Dzis samolocik poleciał w końcu! natomiast jest tez wątek humorystyczny bo lata cyrkowo; ma mocno niedoważony przód ale nie mogłem się powstrzymac przed próbą. Filmik mam nadzieję dzis wieczorem jak uda mi sie go zaladowac. Pzdr. M Filmik: Filmik: http://youtu.be/QVajbQht2BI: https://youtu.be/QVajbQht2BI 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal4x4 Opublikowano 7 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2019 Dzien dobry, Wczoraj nie mialem czasu, dzis kilka uwag po lotach: - zle, tylne wyważenie, baterię (tę większą ze zdj trzeba bedzie zmiescić w komorze silnika, silnikowi powiększyc skłon. - ustawić mniejsze expo sk bo mogłby lepiej reagować. Co reszty to model (przynajmniej do dzis) wydaje się b mocny i przeżywa kontakt z trawą, a olinowanie jakoś nie zrobiło kłopotu. Wojtek wcześniej pisał ze ten papier koreański mu pękał mocno - ale wczoraj mimo wielu lądowań średnio kontrolowanych nie widziałem zadnej dziurki, może to przypadek oczywista. Ale faktem jest ze model mimo przebywania w p piwnicy przez ponad pol roku, w roznych temp i wilgotnosci nie stracił geometrii skrxydeł (tam byl papier kor) a lekko odksxtałcone sw akurat pokrywane byly japonką. Będę dalej działal bo chyba jest szansa na fajnego latacza. Pzdr M Ps. Zdjecie z dzisiaj na dowód że model przeżył fikołki:) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ssuchy Opublikowano 7 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2019 No i fajnie! Te cztery skrzydła w powietrzu - niespotykany widok, wpędzają człowieka w osłupienie. Musiałeś się chyba nieźle nagimnastykować, żeby nim polatać przy tym stanie wyważenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal4x4 Opublikowano 7 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2019 Nie było tak źle:) z tym wyważeniem to było tak: "bujałem" się dlugo, szukalem kalkulatorów etc ale nic takiego nie moglem znaleźć bo 4plata nie mają w "systemie"; zatem po dlugich wahaniach postanowilem po prostu spróbować. Ponieważ te 2 dolne skrzydełka sa b male, pomyślalem zeby circa celowac w sc na wysokosci 1szego dzwigara 2go skrzydla od gory. Nie calkiem sie udało ale zamocowalem malą baterie max do przodu i ... lot trwał 3 sek.- samolocik wykonal piękną ciasną pętlę i wleciał w trawę. Wymienilem bat na większą i jeszcze raz... teraz zadxierał i w końcu przewalił się na skrxydła i w trawę. Potem wytrymowalem sw na solidny minus i poleciał jak na filmie:) No ale jeszcze poprawki trzeba zrobić; Najbardziej muszę powiedzieć cieszę się z tego że (prxynajmniej na raxie) kontstrukcja wygląda na solidną i modelik sie nie rozbił czyli jest szansa na ponowne próby; będą na pewno! cdn. Pzdr. M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 7 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2019 Ale jesteś zapobiegliwy ja tego niebieskiego wyważyłem na oko, oczywiście najpierw wyżuciłem go z reki w trawę (W. Schier tak radził) na małych obrotach, alby sprawdzić czy nie ma tragedii a że zaczą lecieć to mu nie przeszkadzałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
safari28 Opublikowano 15 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2019 Witam bardzo cieszę się że poleciał i w całości sprowadziłeś go na ziemię doważyć nosek i powinno być gitos ja bym jeszcze spróbował pokombinować ze skłonem śmigła i zaklinowaniem statecznika poziomego Jeszcze raz GRATULACJE mała wielka rzecz a daje tyle radochy ps Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek_aviatik Opublikowano 15 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2019 Nie było tak źle:) z tym wyważeniem to było tak: "bujałem" się dlugo, szukalem kalkulatorów etc ale nic takiego nie moglem znaleźć bo 4plata nie mają w "systemie"; zatem po dlugich wahaniach postanowilem po prostu spróbować. I dobrze, nie ma kalkulatorów, w wielopłatach, układ sprowadza się do monopłata i dopiero się wszystko liczy. Ja nie znam polskich pozycji na ten temat. Jest sporo opracowań w języku angielskim, niemiecki, francuskim, no i rosyjskim. Dla mnie najbardziej zrozumiałe są "wywody" Munk'a Ale to wielki mozoł, aby to wyliczyć. Głównie położenie MAC - średniej cięciwy aerodynamicznej) Najlepiej metodą rzutka. Gratulacje - fajny model! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
safari28 Opublikowano 15 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2019 Trochę teorji i praktyki a kalkulatory same w w głowie się budują rzutek parę mam za sobą a micro skala to jak podrasowana gumówka Pan z powyższego posta trochę mnie nakrecił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal4x4 Opublikowano 15 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2019 Dzięki! Będę próbował dalej. Nie będę tu zanudzał, ale zabrało mi sporo czasu zeby zrozumieć ze nawet jesli miałbym jakiegoś komp wspomagacza to przy 4ech platach (jeszcze ten jeden ze smiesznymi uszkami) i nieuniknionych niedokładnościach w montażu i tak zdany będę na macanie w ciemności (może w szarości;) ). Pozdr, M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
safari28 Opublikowano 15 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2019 Michał model jest cholernie dobry!!! jeden z najlepszych jakie tutaj widziałem wiem ile trudu w niego wpakowałeś ja coś o tym kumam bo jedziemy na tym samym wózku. Muszę Ci wyznać moją moją szczerą prawdę że boli mnie to że tak się z nim dzieje bardziej niż Ciebie mam nadzieję że s tymi problemami sobie poradzisz bo była by wielka szkoda:(( Niech ten co nie buduje mikrusów pierwszy kamień rzuci zrobi coś lepszego od twojego a wtedy totalnie się wygada w skali micro wszystkie prawa dają po ogonie i Ty dobrze o tym Wiesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal4x4 Opublikowano 15 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2019 Dzięki!!! W rzucaniu to ja generalnie słaby jestem, o czym się przekonałem będąc w wojsku kiedy na pocz lat 90tych z braku granatów ćwiczebnych rzucaliśmy szyszkami bojowymi na rozkaz. Bardzo słabo mi poszło, chciaż wymiana granatów na szyszki zasadniczo mi się podoba;) Pzdr, M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek_aviatik Opublikowano 16 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 Witam miłośników wielopłatów. Świta mi, że miałem kiedyś bibliografię odnośnie obliczeń trójpłata, ale brak porządku, chyba muszę iść na przykładem kolegi ssuchego. Ale znalazłem rysunek Fokkera Dr I Wgląda na to, że do wyznaczania SC (schwerpunkt) rozpatrywali układ jako czteropłata, uwzględniając płat na podwoziu. Co ewidentnie widać na rysunku. Zawsze położenie SC jest ściśle powiązane z MAC (średnią cięciwą aerodynamiczną) Tutaj znajdziecie teorię przejścia z dwupłata na monopłat. stinton_design_of_aeroplane_biplane.pdf Na stronie 163, znajdziecie sugerowane kąty zaklinowania płatów i dekalaż. Co to dekalaż dwupłata? Zainspirowany rysunkiem Fokkera Dr I postanowiłem sprawdzić moją teorię - rozbicia wielopłata na poszczególne dwupłaty: Edit: na tym rysunku jest błąd - żle jest zaznaczona cięciwa dolnego skrzydła przy kadłubie. (ale to tylko rysunek poglądowy) - przepraszam. Z czteropłata - wychodzą 3 dwupłaty, dla każdego wyznaczam MAC (jest wzór na wysokość (odległość) MAC od dolnego skrzydła, niektórzy przyjmują 57% prześwitu. (Uwaga, nie zawsze słuszne) Teraz z tych wyznaczonych MAC1, MAC2, MAC3, robię dwa dwupłaty: Średnie cięciwy MAC1/2 oraz MAC2/3 tworzą mi dwupłata. Wygląda na to, że teoria może być słuszna, jeśli ustalimy SC na MAC samolotu, to mniej-więcej pokrywa się z połozeniem SC (schwerpunkt) na rysunku Fokkera. Może ktoś wypróbuje sprawdzenie mojej teorii w praktyce. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi