Skocz do zawartości

WZ lll czyli 1, 2, 3 skrzydla to mało


Michal4x4

Rekomendowane odpowiedzi

Waga na dziś (bez kółek). Bez baterii i esc wyważa się na wysokości 2giego dźwigara 2go od gory skrzydła, czyli nie powinno być źle, bo miejsca do manewrowania baterią i esc jest trochę. Muszę tylko w necie jeszcze doczytać jak wyliczać ść w wielopłatach;)

Pozdr.

M

post-21287-0-48284600-1543528289_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wieczór,

Na samym końcu pojawiły się małe problemy z radiem i okazało się ze linki napędów były do wymiany. Ale dzis modelik stanął na kołach. Amortyzacja gumką działa;) serwa sprawdzone. Jeszcze tylko muszę dokleić wiatrochrony, ostatnie linki i koniec. I czekam na kamerzystę do oblotu:) mam nadzieję, jeśli pogoda pozwoli jesxcze przed świętami. To już teraz chyba mogę zaczynać nową budowę:)

Cdn.

Pzdr.

M

post-21287-0-01001500-1543950980_thumb.jpg

post-21287-0-98574200-1543951051_thumb.jpg

post-21287-0-07267400-1543951131_thumb.jpg

post-21287-0-80231200-1543951215_thumb.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dobry wieczór,

Dzis samolocik poleciał w końcu! :) natomiast jest tez wątek humorystyczny bo lata cyrkowo; ma mocno niedoważony przód ale nie mogłem się powstrzymac przed próbą.

Filmik mam nadzieję dzis wieczorem jak uda mi sie go zaladowac. Pzdr.

M

Filmik:

Filmik:

http://youtu.be/QVajbQht2BI:

https://youtu.be/QVajbQht2BI

post-21287-0-59278500-1567789454_thumb.jpg

  • Lubię to 2
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzien dobry,

Wczoraj nie mialem czasu, dzis kilka uwag po lotach:

- zle, tylne wyważenie, baterię (tę większą ze zdj trzeba bedzie zmiescić w komorze silnika, silnikowi powiększyc skłon.

- ustawić mniejsze expo sk bo mogłby lepiej reagować.

Co reszty to model (przynajmniej do dzis) wydaje się b mocny i przeżywa kontakt z trawą, a olinowanie jakoś nie zrobiło kłopotu.

Wojtek wcześniej pisał ze ten papier koreański mu pękał mocno - ale wczoraj mimo wielu lądowań średnio kontrolowanych nie widziałem zadnej dziurki, może to przypadek oczywista. Ale faktem jest ze model mimo przebywania w p piwnicy przez ponad pol roku, w roznych temp i wilgotnosci nie stracił geometrii skrxydeł (tam byl papier kor) a lekko odksxtałcone sw akurat pokrywane byly japonką.

 

Będę dalej działal bo chyba jest szansa na fajnego latacza.

Pzdr

M

Ps. Zdjecie z dzisiaj na dowód że model przeżył fikołki:)

post-21287-0-24175400-1567843419_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było tak źle:) z tym wyważeniem to było tak: "bujałem" się dlugo, szukalem kalkulatorów etc ale nic takiego nie moglem znaleźć bo 4plata nie mają w "systemie"; zatem po dlugich wahaniach postanowilem po prostu spróbować. Ponieważ te 2 dolne skrzydełka sa b male, pomyślalem zeby circa celowac w sc na wysokosci 1szego dzwigara 2go skrzydla od gory. Nie calkiem sie udało ale zamocowalem malą baterie max do przodu i ... lot trwał 3 sek.- samolocik wykonal piękną ciasną pętlę i wleciał w trawę. Wymienilem bat na większą i jeszcze raz... teraz zadxierał i w końcu przewalił się na skrxydła i w trawę. Potem wytrymowalem sw na solidny minus i poleciał jak na filmie:)

No ale jeszcze poprawki trzeba zrobić;

Najbardziej muszę powiedzieć cieszę się z tego że (prxynajmniej na raxie) kontstrukcja wygląda na solidną i modelik sie nie rozbił czyli jest szansa na ponowne próby; będą na pewno!;) cdn.

Pzdr.

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam bardzo cieszę się że poleciał i w całości sprowadziłeś go na ziemię doważyć nosek i powinno być gitos ja bym jeszcze spróbował pokombinować ze skłonem śmigła i zaklinowaniem statecznika poziomego

Jeszcze raz GRATULACJE mała wielka rzecz a daje tyle radochy

ps

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było tak źle:) z tym wyważeniem to było tak: "bujałem" się dlugo, szukalem kalkulatorów etc ale nic takiego nie moglem znaleźć bo 4plata nie mają w "systemie"; zatem po dlugich wahaniach postanowilem po prostu spróbować.

I dobrze, nie ma kalkulatorów, w wielopłatach, układ sprowadza się do monopłata i dopiero się wszystko liczy.

Ja nie znam polskich pozycji na ten temat.

Jest sporo opracowań w języku angielskim, niemiecki, francuskim, no i rosyjskim.

Dla mnie najbardziej zrozumiałe są "wywody" Munk'a

 

Ale to wielki mozoł, aby to wyliczyć. Głównie położenie MAC - średniej cięciwy aerodynamicznej)

Najlepiej metodą rzutka.

 

Gratulacje - fajny model!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!:)

Będę próbował dalej.

Nie będę tu zanudzał, ale zabrało mi sporo czasu zeby zrozumieć ze nawet jesli miałbym jakiegoś komp wspomagacza to przy 4ech platach (jeszcze ten jeden ze smiesznymi uszkami) i nieuniknionych niedokładnościach

w montażu i tak zdany będę na macanie w ciemności (może w szarości;) ).

Pozdr,

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał model jest cholernie dobry!!! jeden z najlepszych jakie tutaj widziałem wiem ile trudu w niego wpakowałeś ja coś o tym kumam bo jedziemy na tym samym wózku. Muszę Ci wyznać moją moją szczerą prawdę że boli mnie to że tak się z nim dzieje bardziej niż Ciebie mam nadzieję że s tymi problemami sobie poradzisz bo była by wielka szkoda:(( Niech ten co nie buduje mikrusów pierwszy kamień rzuci zrobi coś lepszego od twojego a wtedy totalnie się wygada w skali micro wszystkie prawa dają po ogonie i Ty dobrze o tym Wiesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!!!:)

W rzucaniu to ja generalnie słaby jestem, o czym się przekonałem będąc w wojsku kiedy na pocz lat 90tych z braku granatów ćwiczebnych rzucaliśmy szyszkami bojowymi na rozkaz. Bardzo słabo mi poszło, chciaż wymiana granatów na szyszki zasadniczo mi się podoba;)

Pzdr,

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam miłośników wielopłatów.

Świta mi, że miałem kiedyś bibliografię odnośnie obliczeń trójpłata, ale brak porządku, chyba muszę iść na przykładem kolegi ssuchego.

 

Ale znalazłem rysunek Fokkera Dr I

post-21299-0-00492000-1568621440_thumb.jpg

 

Wgląda na to, że do wyznaczania SC (schwerpunkt) rozpatrywali układ jako czteropłata, uwzględniając płat na podwoziu. Co ewidentnie widać na rysunku.

 

Zawsze położenie SC jest ściśle powiązane z MAC (średnią cięciwą aerodynamiczną)

Tutaj znajdziecie teorię przejścia z dwupłata na monopłat.

stinton_design_of_aeroplane_biplane.pdf

 

Na stronie 163, znajdziecie sugerowane kąty zaklinowania płatów i dekalaż.

Co to dekalaż dwupłata?

post-21299-0-49634100-1568621784_thumb.png

 

 

Zainspirowany rysunkiem Fokkera Dr I postanowiłem sprawdzić moją teorię - rozbicia wielopłata na poszczególne dwupłaty:

post-21299-0-22458000-1568621811_thumb.png

 

Edit: na tym rysunku jest błąd - żle jest zaznaczona cięciwa dolnego skrzydła przy kadłubie. (ale to tylko rysunek poglądowy) - przepraszam.

 

Z czteropłata - wychodzą 3 dwupłaty, dla każdego wyznaczam MAC (jest wzór na wysokość (odległość) MAC od dolnego skrzydła, niektórzy przyjmują 57% prześwitu. (Uwaga, nie zawsze słuszne)

 

Teraz z tych wyznaczonych MAC1, MAC2, MAC3, robię dwa dwupłaty:

post-21299-0-83989900-1568622065_thumb.png

 

Średnie cięciwy MAC1/2 oraz MAC2/3 tworzą mi dwupłata.

 

post-21299-0-21185000-1568622218_thumb.png

 

Wygląda na to, że teoria może być słuszna, jeśli ustalimy SC na MAC samolotu, to mniej-więcej pokrywa się z połozeniem SC (schwerpunkt) na rysunku Fokkera.

 

Może ktoś wypróbuje sprawdzenie mojej teorii w praktyce.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.