Skocz do zawartości

Bristol Scout C - wersja elektryczna.


Ghandi

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie ;)

 

Powstaje powoli moj bristol tyle ze w wersji elektrycznej. Narazie trwa szczegolowa analiza planów.

 

Problemy które chce rozwiązać to:

 

1. Jaki zastosować napęd? ( to chyba okaze sie pod koniec budowy kiedy będę znał masę modelu bez bebechów)) czyli jaki elektryczny 3faz kupujemy?

2. Jak zainstalować bebechy - czy 'na stałe' zainstalować pakiet w modelu czy jednak zrobić gdzies sprytną klapkę ktora umożliwi mi dostanie się do zasilania...?

3. Gdzie można kupić aluminiowe elementy do modelu? czy kombinować z aluminium czy tez wykonać to z żywicy?

 

to narazie na tyle :)

 

Wracam do kreslenia na balsowych bokach kadluba linii montazowych ;)

Opublikowano

Ja miałem Bristola i bez żadnej klapki jest dostęp do wszystkich bebechów.

Całość zamontowałem w kadłubie i po zdemontowaniu dolnego płata był bardzo dobry dostęp.Jeżeli chodzi o aluminiowe elementy to skontaktuj się z panem Markiem.

Opublikowano
Ja miałem Bristola i bez żadnej klapki jest dostęp do wszystkich bebechów.

Całość zamontowałem w kadłubie i po zdemontowaniu dolnego płata był bardzo dobry dostęp.Jeżeli chodzi o aluminiowe elementy to skontaktuj się z panem Markiem.

 

Witaj.

 

Dziekuje za info :) :chef: :thumright:

Opublikowano

Ghandi - nie podałeś imienia więc tak zaczynam - to nie jest dobra metoda okreslenia na samym końcu silnika. Mówię to z własnego przykładu nad budową Nieuporta 11. Jeśli na poczatku nie ustalisz przewidzianej masy to pójdziesz w masę bez opamiętania :lol:. Więc ustal sobie jakiś reżim wagowy. Będzie to jakaś blokada przed szybko wzrastającą masą.

Opublikowano
Ghandi - nie podałeś imienia więc tak zaczynam - to nie jest dobra metoda okreslenia na samym końcu silnika. Mówię to z własnego przykładu nad budową Nieuporta 11. Jeśli na poczatku nie ustalisz przewidzianej masy to pójdziesz w masę bez opamiętania :lol:. Więc ustal sobie jakiś reżim wagowy. Będzie to jakaś blokada przed szybko wzrastającą masą.

 

Bartosz ;)

 

Co do wagi - mam raczej tendencje do niedowagi ;) np cesna nie pomnę numeru wyszla mi z podwoziem (3mmstal) kolami (3sztuki, piaknowe) 2 serwami (micro conradowskie) pokryciem... jakies 120 gram! wazylem parokrotnie model bo nie chcialo mi sie wiezyc.. a jednak - tak :)

 

trudno mi ocenic wagę samolotu bo pierwszy raz go buduję. Na rynku jest tak duzy wybor silników 3F ze nie powinno byc problemu z doborem jednostki napedowej.

 

Jako zrodlo zasilania mam zamiar wykorzystac ogniwa li-ion z laptopów (nowe ogniwa). Myslalem o pakiecie 3s3p, niekoniecznie chodzi o moc, bardziej o pojemnosc idzie. waga takiego pakietu powinna wynosić ok 160-180 gram. jedno ogniwo wazy ciut powyzej 30 gram.

 

Serwa - w miare mozliwosci cos lzejszego od standardów (60 gram kazde? za duzo...) .

Opublikowano
Podobno li-lion z laptopów nie nadają się. Okresl przynajmniej rozmiary modelu.

 

Niestety Irku al e Nadają się jak najbardziej :D

 

Bartek dał 3s3p. Jedna celka odda w granicach 7A więc ma do dyspozycji 21A 12,3V czyli jakieś 240W :D

Opublikowano
Podobno li-lion z laptopów nie nadają się. Okresl przynajmniej rozmiary modelu.

 

Niestety Irku al e Nadają się jak najbardziej :D

 

Bartek dał 3s3p. Jedna celka odda w granicach 7A więc ma do dyspozycji 21A 12,3V czyli jakieś 240W :D

 

przy jakims mocnym AXI :twisted: powinien isc pionowo po 10 cm rozbiegu :lol:

Opublikowano

 

Jako zrodlo zasilania mam zamiar wykorzystac ogniwa li-ion z laptopów (nowe ogniwa). Myslalem o pakiecie 3s3p, niekoniecznie chodzi o moc, bardziej o pojemnosc idzie. waga takiego pakietu powinna wynosić ok 160-180 gram. jedno ogniwo wazy ciut powyzej 30 gram.

 

 

Cos nie tak z matematyka. Przy wadze ogniwa 30g i pakiecie 3s3- mamy 30x3x3=270g. Do tego dochodza jakies kable itd. Wiec 280g:D

 

Jakiej wielkosci robisz model?

Opublikowano

 

Jako zrodlo zasilania mam zamiar wykorzystac ogniwa li-ion z laptopów (nowe ogniwa). Myslalem o pakiecie 3s3p, niekoniecznie chodzi o moc, bardziej o pojemnosc idzie. waga takiego pakietu powinna wynosić ok 160-180 gram. jedno ogniwo wazy ciut powyzej 30 gram.

 

 

Cos nie tak z matematyka. Przy wadze ogniwa 30g i pakiecie 3s3- mamy 30x3x3=270g. Do tego dochodza jakies kable itd. Wiec 280g:D

 

Jakiej wielkosci robisz model?

 

Moja culpa ;)

 

Oczywiscie chodzilo mi o pakiet 3s2p - tylko czy taki da rade pociągnąć cały szmelc w górę? hmm.... na planach (Dzieki MARKU!) stoi ze model ez wyposazenia powinen wazyc 2100g, chce zejsc ponizej 1500. Zobaczymy czy mi sie to uda ;)

Opublikowano

No to przy tych rozmiarach modelu spodziewaj się naprawdę poteznego napędu. W moim Nieuporcie 11 jest silnik ...nie pamiętaj już jaki( możesz sprawdzić w moim temacie) o ciagu na pakiecie 3s 2200 ok 1,3 kg, a masa modelu do lotu - 1800g przy 107cm rozpiętości.

Opublikowano
No to przy tych rozmiarach modelu spodziewaj się naprawdę poteznego napędu. W moim Nieuporcie 11 jest silnik ...nie pamiętaj już jaki( możesz sprawdzić w moim temacie) o ciagu na pakiecie 3s 2200 ok 1,3 kg, a masa modelu do lotu - 1800g przy 107cm rozpiętości.

 

Spoko, dzisiaj bede dlubal skrzydla ;)

 

Narazie dzisiaj udalo mi sie wykonac srodkowa czesc plata dolnego, metalowe mocowania plata gornego, ogon + pare detali. Myslalem ze szybcij mi to pojdzie...

sc4.jpg

Opublikowano

Jedna mikrouwaga: Bartosz, podaj przynajmniej rozpietość modelu (być może sama nazwa wystarczyłaby, ale po co szukać i pytać co to za model).

 

Na moje oko robisz superpancerny model :D

Może to jakiś gigant?

 

PS Irek, dwupłatowy elektryk tego rozmiaru może ważyć grubo poniżej 1kg i to bez żadnych oszczędności:

zlozenie3.JPG

Mój SE5a wyszedł do lotu, z pilotem 780g, opis budowy krok po kroku w 100 godzin (dużo mniej niż cacko Heyoana) tutaj: http://alexrc.com/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=2161&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Opublikowano

Hubert - oczywiście że może ważyć duzo mniej ale Bartek podał przecież wagę - nie małą. Zgodzę sie z Tobą, że dalej nie wiemy przy jakiej rozpiętości ta waga ma być :wink:

 

Bartek - a co z Twoim projektem chyba w Me-109 jesli się nie mylę :wink: Mówię o tych tratatatatata.....sam wiesz najlepiej :twisted:

Opublikowano

Według mnie jest to Bristol Scout-C o rozpiętości 125cm taki sam jak kiedyś miałem.

Waga mojego modelu nie była duża wystarczył silnik OS 6,5cm3 C4.

Opublikowano
Powoli zaczynam kojarzyć :D

To model z zestawu, albo na podstawie planów z zestawu - oryginalnie przewidziany na silnik spalinowy?

 

Tak dokladnie ten ;)

 

Hubert - oczywiście że może ważyć duzo mniej ale Bartek podał przecież wagę - nie małą. Zgodzę sie z Tobą, że dalej nie wiemy przy jakiej rozpiętości ta waga ma być :wink:

 

Bartek - a co z Twoim projektem chyba w Me-109 jesli się nie mylę :wink: Mówię o tych tratatatatata.....sam wiesz najlepiej :twisted:

 

W bardzo zaawansownym stanie :) karabin juz jest przestrzelany :) w zasadzie z uwagi na prawo w polsce musialem MOCNO zmienic caly projekt i .... zastosowac karabinek ASG zamiast pierwowzoru... jednak przy napędzie elektrycznym lub dobrze wyciszonym spaliniaku costam slychac.

 

na desce kreslarskiej lezy zatem automatyczne działko pokładowe ;) zasilane CO2 (zmniejszenie wagi, uproszczenie konstrukcji). Niestety wykonany prototyp zderzyl sie z tym samym problemem ktory musieli pokonac konstrukorzy orginalu - odrzut zamka wprawia skrzydło w takie wibracje ze poprostu skrzydło się łamie. Wzmacnianie skrzydła powoduje DRASTYCZNY wzrost masy a to ciągnie za sobą resztę. Dodaj do tego dwa dzialka po jedno na kazde skrzydlo... i zaczyna sie z tego robic poprostu latająca cegła

 

Narazie projektuje skrzydło wykonane z aluminium (alu dźwigary, rzeberka i czesciowo krycie). To jednak wymusi wymiary modelu, a to pociagnei za sobą mase, a to pociagnie koszty... i tak w zasadzie dochodzimy do rozmiarów ok 3 metrowych (rozpietosc) silniku o kosszmarnej mocy :lol:

 

Musze to wszystko od nowa przerobic..... :lol:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.