Ghandi Posted February 9, 2007 Share Posted February 9, 2007 Witajcie Powstaje powoli moj bristol tyle ze w wersji elektrycznej. Narazie trwa szczegolowa analiza planów. Problemy które chce rozwiązać to: 1. Jaki zastosować napęd? ( to chyba okaze sie pod koniec budowy kiedy będę znał masę modelu bez bebechów)) czyli jaki elektryczny 3faz kupujemy? 2. Jak zainstalować bebechy - czy 'na stałe' zainstalować pakiet w modelu czy jednak zrobić gdzies sprytną klapkę ktora umożliwi mi dostanie się do zasilania...? 3. Gdzie można kupić aluminiowe elementy do modelu? czy kombinować z aluminium czy tez wykonać to z żywicy? to narazie na tyle Wracam do kreslenia na balsowych bokach kadluba linii montazowych Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henryk S. Posted February 9, 2007 Share Posted February 9, 2007 Ja miałem Bristola i bez żadnej klapki jest dostęp do wszystkich bebechów. Całość zamontowałem w kadłubie i po zdemontowaniu dolnego płata był bardzo dobry dostęp.Jeżeli chodzi o aluminiowe elementy to skontaktuj się z panem Markiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghandi Posted February 9, 2007 Author Share Posted February 9, 2007 Ja miałem Bristola i bez żadnej klapki jest dostęp do wszystkich bebechów.Całość zamontowałem w kadłubie i po zdemontowaniu dolnego płata był bardzo dobry dostęp.Jeżeli chodzi o aluminiowe elementy to skontaktuj się z panem Markiem. Witaj. Dziekuje za info :chef: :thumright: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted February 9, 2007 Share Posted February 9, 2007 Ghandi - nie podałeś imienia więc tak zaczynam - to nie jest dobra metoda okreslenia na samym końcu silnika. Mówię to z własnego przykładu nad budową Nieuporta 11. Jeśli na poczatku nie ustalisz przewidzianej masy to pójdziesz w masę bez opamiętania . Więc ustal sobie jakiś reżim wagowy. Będzie to jakaś blokada przed szybko wzrastającą masą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghandi Posted February 9, 2007 Author Share Posted February 9, 2007 Ghandi - nie podałeś imienia więc tak zaczynam - to nie jest dobra metoda okreslenia na samym końcu silnika. Mówię to z własnego przykładu nad budową Nieuporta 11. Jeśli na poczatku nie ustalisz przewidzianej masy to pójdziesz w masę bez opamiętania . Więc ustal sobie jakiś reżim wagowy. Będzie to jakaś blokada przed szybko wzrastającą masą. Bartosz Co do wagi - mam raczej tendencje do niedowagi np cesna nie pomnę numeru wyszla mi z podwoziem (3mmstal) kolami (3sztuki, piaknowe) 2 serwami (micro conradowskie) pokryciem... jakies 120 gram! wazylem parokrotnie model bo nie chcialo mi sie wiezyc.. a jednak - tak trudno mi ocenic wagę samolotu bo pierwszy raz go buduję. Na rynku jest tak duzy wybor silników 3F ze nie powinno byc problemu z doborem jednostki napedowej. Jako zrodlo zasilania mam zamiar wykorzystac ogniwa li-ion z laptopów (nowe ogniwa). Myslalem o pakiecie 3s3p, niekoniecznie chodzi o moc, bardziej o pojemnosc idzie. waga takiego pakietu powinna wynosić ok 160-180 gram. jedno ogniwo wazy ciut powyzej 30 gram. Serwa - w miare mozliwosci cos lzejszego od standardów (60 gram kazde? za duzo...) . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted February 9, 2007 Share Posted February 9, 2007 Podobno li-lion z laptopów nie nadają się. Okresl przynajmniej rozmiary modelu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
motyl Posted February 9, 2007 Share Posted February 9, 2007 Podobno li-lion z laptopów nie nadają się. Okresl przynajmniej rozmiary modelu. Niestety Irku al e Nadają się jak najbardziej Bartek dał 3s3p. Jedna celka odda w granicach 7A więc ma do dyspozycji 21A 12,3V czyli jakieś 240W Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghandi Posted February 9, 2007 Author Share Posted February 9, 2007 Podobno li-lion z laptopów nie nadają się. Okresl przynajmniej rozmiary modelu. Niestety Irku al e Nadają się jak najbardziej Bartek dał 3s3p. Jedna celka odda w granicach 7A więc ma do dyspozycji 21A 12,3V czyli jakieś 240W przy jakims mocnym AXI :twisted: powinien isc pionowo po 10 cm rozbiegu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boogie Posted February 9, 2007 Share Posted February 9, 2007 Jako zrodlo zasilania mam zamiar wykorzystac ogniwa li-ion z laptopów (nowe ogniwa). Myslalem o pakiecie 3s3p, niekoniecznie chodzi o moc, bardziej o pojemnosc idzie. waga takiego pakietu powinna wynosić ok 160-180 gram. jedno ogniwo wazy ciut powyzej 30 gram. Cos nie tak z matematyka. Przy wadze ogniwa 30g i pakiecie 3s3- mamy 30x3x3=270g. Do tego dochodza jakies kable itd. Wiec 280g:D Jakiej wielkosci robisz model? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ak Posted February 9, 2007 Share Posted February 9, 2007 A może chodziło o 3s2p?Wtedy by się bardziej zgadzało... Albo o 260-280...? :? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghandi Posted February 10, 2007 Author Share Posted February 10, 2007 Jako zrodlo zasilania mam zamiar wykorzystac ogniwa li-ion z laptopów (nowe ogniwa). Myslalem o pakiecie 3s3p, niekoniecznie chodzi o moc, bardziej o pojemnosc idzie. waga takiego pakietu powinna wynosić ok 160-180 gram. jedno ogniwo wazy ciut powyzej 30 gram. Cos nie tak z matematyka. Przy wadze ogniwa 30g i pakiecie 3s3- mamy 30x3x3=270g. Do tego dochodza jakies kable itd. Wiec 280g:D Jakiej wielkosci robisz model? Moja culpa Oczywiscie chodzilo mi o pakiet 3s2p - tylko czy taki da rade pociągnąć cały szmelc w górę? hmm.... na planach (Dzieki MARKU!) stoi ze model ez wyposazenia powinen wazyc 2100g, chce zejsc ponizej 1500. Zobaczymy czy mi sie to uda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghandi Posted February 11, 2007 Author Share Posted February 11, 2007 Ponizej kilka fotek. To zrobilem wczoraj... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted February 11, 2007 Share Posted February 11, 2007 No to przy tych rozmiarach modelu spodziewaj się naprawdę poteznego napędu. W moim Nieuporcie 11 jest silnik ...nie pamiętaj już jaki( możesz sprawdzić w moim temacie) o ciagu na pakiecie 3s 2200 ok 1,3 kg, a masa modelu do lotu - 1800g przy 107cm rozpiętości. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghandi Posted February 11, 2007 Author Share Posted February 11, 2007 No to przy tych rozmiarach modelu spodziewaj się naprawdę poteznego napędu. W moim Nieuporcie 11 jest silnik ...nie pamiętaj już jaki( możesz sprawdzić w moim temacie) o ciagu na pakiecie 3s 2200 ok 1,3 kg, a masa modelu do lotu - 1800g przy 107cm rozpiętości. Spoko, dzisiaj bede dlubal skrzydla Narazie dzisiaj udalo mi sie wykonac srodkowa czesc plata dolnego, metalowe mocowania plata gornego, ogon + pare detali. Myslalem ze szybcij mi to pojdzie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubert_tata Posted February 11, 2007 Share Posted February 11, 2007 Jedna mikrouwaga: Bartosz, podaj przynajmniej rozpietość modelu (być może sama nazwa wystarczyłaby, ale po co szukać i pytać co to za model). Na moje oko robisz superpancerny model Może to jakiś gigant? PS Irek, dwupłatowy elektryk tego rozmiaru może ważyć grubo poniżej 1kg i to bez żadnych oszczędności: Mój SE5a wyszedł do lotu, z pilotem 780g, opis budowy krok po kroku w 100 godzin (dużo mniej niż cacko Heyoana) tutaj: http://alexrc.com/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=2161&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted February 11, 2007 Share Posted February 11, 2007 Hubert - oczywiście że może ważyć duzo mniej ale Bartek podał przecież wagę - nie małą. Zgodzę sie z Tobą, że dalej nie wiemy przy jakiej rozpiętości ta waga ma być :wink: Bartek - a co z Twoim projektem chyba w Me-109 jesli się nie mylę :wink: Mówię o tych tratatatatata.....sam wiesz najlepiej :twisted: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henryk S. Posted February 11, 2007 Share Posted February 11, 2007 Według mnie jest to Bristol Scout-C o rozpiętości 125cm taki sam jak kiedyś miałem. Waga mojego modelu nie była duża wystarczył silnik OS 6,5cm3 C4. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubert_tata Posted February 12, 2007 Share Posted February 12, 2007 Powoli zaczynam kojarzyć To model z zestawu, albo na podstawie planów z zestawu - oryginalnie przewidziany na silnik spalinowy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghandi Posted February 12, 2007 Author Share Posted February 12, 2007 Powoli zaczynam kojarzyć To model z zestawu, albo na podstawie planów z zestawu - oryginalnie przewidziany na silnik spalinowy? Tak dokladnie ten Hubert - oczywiście że może ważyć duzo mniej ale Bartek podał przecież wagę - nie małą. Zgodzę sie z Tobą, że dalej nie wiemy przy jakiej rozpiętości ta waga ma być :wink: Bartek - a co z Twoim projektem chyba w Me-109 jesli się nie mylę :wink: Mówię o tych tratatatatata.....sam wiesz najlepiej :twisted: W bardzo zaawansownym stanie karabin juz jest przestrzelany w zasadzie z uwagi na prawo w polsce musialem MOCNO zmienic caly projekt i .... zastosowac karabinek ASG zamiast pierwowzoru... jednak przy napędzie elektrycznym lub dobrze wyciszonym spaliniaku costam slychac. na desce kreslarskiej lezy zatem automatyczne działko pokładowe zasilane CO2 (zmniejszenie wagi, uproszczenie konstrukcji). Niestety wykonany prototyp zderzyl sie z tym samym problemem ktory musieli pokonac konstrukorzy orginalu - odrzut zamka wprawia skrzydło w takie wibracje ze poprostu skrzydło się łamie. Wzmacnianie skrzydła powoduje DRASTYCZNY wzrost masy a to ciągnie za sobą resztę. Dodaj do tego dwa dzialka po jedno na kazde skrzydlo... i zaczyna sie z tego robic poprostu latająca cegła Narazie projektuje skrzydło wykonane z aluminium (alu dźwigary, rzeberka i czesciowo krycie). To jednak wymusi wymiary modelu, a to pociagnei za sobą mase, a to pociagnie koszty... i tak w zasadzie dochodzimy do rozmiarów ok 3 metrowych (rozpietosc) silniku o kosszmarnej mocy Musze to wszystko od nowa przerobic..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kostek Posted February 12, 2007 Share Posted February 12, 2007 tak w zasadzie dochodzimy do rozmiarów ok 3 metrowych ( Wiesz przy tych materialach nasuwa sie rozpietosc blizej 10m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.