Pablo_433 Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 prosze o opinie o silniku ROTO 35 V i ,jak sie sprawuje i w jakich modelach zastosowano Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł.X Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Witam. Jestem użytkownikiem tego silnika od sierpnia 2007. Po dokładnym dotarciu jak narazie nie sprawia żadnych problemów, jego regulacja jest minimalna i po okresie docierania nie ulegnie zmianie. Trzeba tylko zwrócić uwagę na świecę, bo fabrycznie może być zbyt mocno dokręcona. Do docierania użyłem drewnianego śmigła 20/9 firmy "JASPROP", natomiast do normalnego latania 20/10 firmy ''BIELA". To co jest w pudełku wygląda tak: A tak wygląda fabryczny zapłon: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_433 Opublikowano 20 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 dzieki ze napisałes ,we czwartek taki silnik dostane z Mix Model , napisz coś jeszcze np. w jakim modelu u Ciebie lata jak docierać ile litrów wypalić na dotarciu jak wchodzi na obroty i na smigle 20 x10 jakie ma obroty no i cokolwiek co mi się przyda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł.X Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Witam. Podczas docierania mieszanka powinna być 1:30, można nawet zwiększyć zawartość oleju będzie wtedy bardziej kopcił, ale będzie lepsze chłodzenie. Benzyna dobrej jakości 95, co do oleju to producent zaleca stosowanie Motula 600, ale w zupełności wystarczy dobry syntetyk do dousuwów. Ja osobiście używam oleju do pił spalinowych niestety nie pamiętam nazwy. W czasie docierania wypaliłem około 2l paliwa, ale w zupełnosci wystarczy 1,5l. Wstępny czas docierania powinien wynosić około godziny, natomiast pełne dotarcie następuje po około sześciu godzinach, można to wyczuć po pracy silnika. Przy pierwszym odpaleniu nowego silnika należy go rozgrzać przez 15 min na minimalnych obrotach i dopiero wtedy zająć się wstępną regulacją. Podczas docierania nie robiłem żadnych pomiarów parametrów silnika. Po dotarciu na śmigle 20/10 i z wydechem PSA firmy JBM uzyskał odroty w granicach 7100 obr/min i 8,5 kg ciągu. Z wydecham pod nazwą "Mufler" można uzyskać 9,5kg ciągu. Osobiście nie polecam jego, bo jest to kawał ciężkiego i paskudnego czrnego puca. Jeżeli będziesz chciał naprawdę zwiększyć jego parametry to mogę polecić rurę rezonansową firmy KS, jest długa ale ma mniejszą masę niż ten czarny. Ewentualnie inny wydech tej firmy można też zastosować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_433 Opublikowano 21 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 dzieki za informacje ,napisz jakie zasilanie na zapłon podczepiasz ile cel i pojemnosc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł.X Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Witam. Ze swojej strony napisałbyś do jakiego modelu on ma być, ba ja zakładam że nie jest to model do akrobacji 3d. Jeżeli chodzi o silnik to podczas docierania zastosuj wydech, który masz w zestawie, po tym okresie zmienisz na inny. Do zasilania zapłonu obowiązkowo pakiet cztero celowy, pojemność może być w granicach 2000 - 2400 mAh. Ja akurat mam skłonność do podwyższania pewnych parametrów więc dałem pakiet cztery cele GP 4300. Z dodatkowych rzeczy takich jak wydech, łoże, świeca i nakładka na gaznik masz na fotkach. http://img159.imageshack.us/img159/r3dv8.jpg/1/w448. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł.X Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Jeszcze jego wymiary, nie wiem czy będą tobie potrzebne ale wstawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_433 Opublikowano 21 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 ja mam model 2200 roz. waga 6kg SPACEWALKER II miałem w nim chinke spe 26ccm i latał tak sobie a na ROTO to sobie polatam bez waty w nogach ,gdzie kupie takie łoże i taką ssawke na gażźnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł.X Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Tego typu łoża widziałem na: www.modelarski.com i www.rcskorpion.pl Jeżeli chodzi o tą ssawkę to poza stroną producenta szczerze powiem, że nie wiem gdzie można kupić. U siebie jak zamawiałem silnik to sprowadzili go ze wszystkim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_433 Opublikowano 21 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 narazie dziekuje i pozdrawiam -jeszcze napewno sie odezwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Paweł takie aluminiowe łoże o którym tu piszecie używał mój kumpel z silnikiem Roto 25. Używał bo pękło jedno w miejscu gdzie był wywiercony otwór pod śrubę mocującą silnik. Może miał felerny egzemplarz,stało się to albo gdzieś w okolicach 50 lotu albo 50 godziny nalotu bo tego akurat dobrze nie pamiętam. Jeżli to kupisz to zwróć uwagę od czasu do czasu czy nie pojawiają się tam jakieś pęknięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Olo może kolega rozwiercił to łoże zbyt grubym wiertłem,montowałem takie łoże do RWD6 silnik ROTO 35cn3 którym lata Wojtek i na razie jest wszystko ok. Mam tez takie samo łoże w Piperku silnik MVVS 26cm3 i też nie pękło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Henryk być może mój kumpel zrobił tak jak piszesz.To na pewno dobre łoże i sam je kupię jeżeli zajdzie taka potrzeba.Chodzi mi tylko o to że nawet taki pewny i mocny element może pęknąć.Na pewno stało się to po długim czasie używania.Dowiem się dokładniej po ilu godzinach nalotu pękło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_433 Opublikowano 2 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 to może zastosować plastikowe łoże co o tym sądzićie koledzy modelarze .Mam zamiar założyć ten motor do SPACEWALKER-a II około 6 kg.waga [dolnopłat ] OLO wiesz o jaki samolot mi chodzi miałem go w Pile Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_433 Opublikowano 2 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Panie Henryku czy zakładał pan jakieś amortyzowanie między łożem alu. a łapami silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Amortyzowanie to raczej między łoże a wręga silnikowa. Część stosuje część nie, jedni i drudzy mają swoje zdanie na ten temat :lol2: Ja w swoim też 26cm ale XYZ nie zastosowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_433 Opublikowano 2 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 tak rozumiem tylko ,że silniki XYZ ,czy SPE mają mocowanie jakby na 4 tulejki gwintowane i ja w SPE 26 [PIPER 2300mm] mam bez niczego jak piszesz na wrędze ,ale tu w ROTO są łapy na silniku jak w M V V S i pytam czy między łożem a samym silnikiem stosowane jest wytłumienie [np. sklejka ,wykładzina PCV ,guma ,itp. ] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 to może zastosować plastikowe łoże co o tym sądzićie koledzy modelarze .Mam zamiar założyć ten motor do SPACEWALKER-a II około 6 kg.waga [dolnopłat ] OLO wiesz o jaki samolot mi chodzi miałem go w Pile Widzę że chyba Ciebie wystraszyłem tym że to łoże pęknie a nie to chciałem osiągnąć. Kup to aluminiowe łoże,odpadnie problem z amortyzacją i tylko zwracaj później uwagę czy z tym łożem jest wszystko OK. Wiem o jaki model chodzi i myślę że możesz jeszcze sprawdzić czy to łoże nie będzie wystawało za dużo u góry bo silnik będzie wisiał głowicą w dól?Chodzi mi o te górne łapy czy nie wyjdą poza obrys kadłuba? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Silnik przykręcałem bezpośrednio do łoża,bez żadnych podkładek amortyzujących. Takie silniki jak ROTO 35cm3 czy MVVS 26cm3 przykręcałem do łoża śrubami M4,a otwory wiercę 4,1mm. Bez zastanowienie kup to łoże i na pewno będziesz z niego zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_433 Opublikowano 3 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 dziekuje za porady -zastosuje -pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.