Skocz do zawartości

benzyna ROTO


Pablo_433

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jestem użytkownikiem tego silnika od sierpnia 2007. Po dokładnym dotarciu jak narazie nie sprawia żadnych problemów, jego regulacja jest minimalna i po okresie docierania nie ulegnie zmianie. Trzeba tylko zwrócić uwagę na świecę, bo fabrycznie może być zbyt mocno dokręcona. Do docierania użyłem drewnianego śmigła 20/9 firmy "JASPROP", natomiast do normalnego latania 20/10 firmy ''BIELA".

 

To co jest w pudełku wygląda tak:

 

50224226rc5.jpg

w448.png

 

A tak wygląda fabryczny zapłon:

 

r1ie7.jpg

w448.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Podczas docierania mieszanka powinna być 1:30, można nawet zwiększyć zawartość oleju będzie wtedy bardziej kopcił, ale będzie lepsze chłodzenie. Benzyna dobrej jakości 95, co do oleju to producent zaleca stosowanie Motula 600, ale w zupełności wystarczy dobry syntetyk do dousuwów. Ja osobiście używam oleju do pił spalinowych niestety nie pamiętam nazwy. W czasie docierania wypaliłem około 2l paliwa, ale w zupełnosci wystarczy 1,5l. Wstępny czas docierania powinien wynosić około godziny, natomiast pełne dotarcie następuje po około sześciu godzinach, można to wyczuć po pracy silnika. Przy pierwszym odpaleniu nowego silnika należy go rozgrzać przez 15 min na minimalnych obrotach i dopiero wtedy zająć się wstępną regulacją. Podczas docierania nie robiłem żadnych pomiarów parametrów silnika. Po dotarciu na śmigle 20/10 i z wydechem PSA firmy JBM uzyskał odroty w granicach 7100 obr/min i 8,5 kg ciągu. Z wydecham pod nazwą "Mufler" można uzyskać 9,5kg ciągu. Osobiście nie polecam jego, bo jest to kawał ciężkiego i paskudnego czrnego puca. Jeżeli będziesz chciał naprawdę zwiększyć jego parametry to mogę polecić rurę rezonansową firmy KS, jest długa ale ma mniejszą masę niż ten czarny. Ewentualnie inny wydech tej firmy można też zastosować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Ze swojej strony napisałbyś do jakiego modelu on ma być, ba ja zakładam że nie jest to model do akrobacji 3d. Jeżeli chodzi o silnik to podczas docierania zastosuj wydech, który masz w zestawie, po tym okresie zmienisz na inny. Do zasilania zapłonu obowiązkowo pakiet cztero celowy, pojemność może być w granicach 2000 - 2400 mAh. Ja akurat mam skłonność do podwyższania pewnych parametrów więc dałem pakiet cztery cele GP 4300. Z dodatkowych rzeczy takich jak wydech, łoże, świeca i nakładka na gaznik masz na fotkach.

 

r2xy8.jpg

w448.png

 

 

r3dv8.jpg

http://img159.imageshack.us/img159/r3dv8.jpg/1/w448.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Paweł takie aluminiowe łoże o którym tu piszecie używał mój kumpel z silnikiem Roto 25.

Używał bo pękło jedno w miejscu gdzie był wywiercony otwór pod śrubę mocującą silnik.

Może miał felerny egzemplarz,stało się to albo gdzieś w okolicach 50 lotu albo 50 godziny nalotu bo tego akurat dobrze nie pamiętam.

Jeżli to kupisz to zwróć uwagę od czasu do czasu czy nie pojawiają się tam jakieś pęknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Henryk być może mój kumpel zrobił tak jak piszesz.To na pewno dobre łoże i sam je kupię jeżeli zajdzie taka potrzeba.Chodzi mi tylko o to że nawet taki pewny i mocny element może pęknąć.Na pewno stało się to po długim czasie używania.Dowiem się dokładniej po ilu godzinach nalotu pękło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak rozumiem tylko ,że silniki XYZ ,czy SPE mają mocowanie jakby na 4 tulejki gwintowane i ja w SPE 26 [PIPER 2300mm] mam bez niczego jak piszesz na wrędze ,ale tu w ROTO są łapy na silniku jak w M V V S i pytam czy między łożem a samym silnikiem stosowane jest wytłumienie [np. sklejka ,wykładzina PCV ,guma ,itp. ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może zastosować plastikowe łoże co o tym sądzićie koledzy modelarze .Mam zamiar założyć ten motor do SPACEWALKER-a II około 6 kg.waga [dolnopłat ] OLO wiesz o jaki samolot mi chodzi miałem go w Pile

 

Widzę że chyba Ciebie wystraszyłem tym że to łoże pęknie a nie to chciałem osiągnąć.

Kup to aluminiowe łoże,odpadnie problem z amortyzacją i tylko zwracaj później uwagę czy z tym łożem jest wszystko OK.

Wiem o jaki model chodzi i myślę że możesz jeszcze sprawdzić czy to łoże nie będzie wystawało za dużo u góry bo silnik będzie wisiał głowicą w dól?Chodzi mi o te górne łapy czy nie wyjdą poza obrys kadłuba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.