dimmus Posted August 29, 2018 Share Posted August 29, 2018 Dostałem ostatnio od kolegi depronowego parkjeta. Dzisiaj montowałem serwa i napęd, ale mam problem z zaprogramowaniem, w związku z tym proszę o pomoc. Aparatura Spektrum DX8 (ta starsza srebrna z dsm2 i dsmx) Model ma dzielony ogon - 2 serwa i lotki, także 2 serwa, każde serwo na osobnym kanale. Jakie typy usterzenia wybrać w aparaturze, żeby działało tak jak powinno? Odbiornik mam 6 kanałowy, na razie typ skrzydła dałem normalny, 2 serwa, usterzenie ogona SK 1 serwo, SW 2 serwa: - lotki ( kanały ail i aux1) - ster wysokości (kanały elev i mix na kanał gear). W monitorze działania kanałów jest kanał "LEL" - co to tak w ogóle i w który kanał w odbiorniku się wpiąć? Żeby oba serwa działały zrobiłem mix ELE -> GEAR, ale przy ruchu lotkami stery ogona się nie ruszają. Pomóżcie proszę, bo pomysłów już brak, a jest to mój pierwszy tego typu pojazd i tą aparaturę także mam od niedawna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
f-150 Posted August 29, 2018 Share Posted August 29, 2018 Left elevator. Zobacz po którym kanale występuje na monitorze i w ten kanał wepnij w odbiorniku serwo lewej wysokości, dlaczego stery mają działać razem z lotkami?Jeżeli chcesz tak zrobić to mixer musi być master Aileron,slave Elevator Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimmus Posted August 30, 2018 Author Share Posted August 30, 2018 Wydaje mi się że stery ogona powinny działać jak sterolotki w delcie, a lotki skrzydeł normalnie, chyba że się mylę. Kanał lewej wysokości chyba jest na 7-mym kanale, ale odbiornik mam tylko 6-cio kanalowy. Chyba że jest jakaś inna niż opcja niż, żeby przypisać kanał GEAR nie do przełącznika, a na lewą wysokość. Przepraszam za może głupie i oczywiste pytania, ale dopiero poznaję ten sprzęt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wiktoreksz Posted August 30, 2018 Share Posted August 30, 2018 Ja mam JR, i zazwyczaj podpinam lotki jako klapolotki (flaperons) a stery jako usterzenie motylkowe (V-tail). Dzięki temu można typowymi miksami łączyć lotki z kierunkiem, klapy z wysokoscią (kompensacja wysokością wychylenia klap, klapy wychylane sterem wysokości). To typowy setup w moich parkjet'ach... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts