balcerseb88 Opublikowano 6 Września 2018 Opublikowano 6 Września 2018 Witam kolegów może ktoś się wie jaki profil miał motoszybowiec Fournier RF4 ewe jaki polecacie do motoszybowca w skali 1:3 napęd spalinowy
Andrzej Klos Opublikowano 7 Września 2018 Opublikowano 7 Września 2018 Tutaj sa podane profile wielu aparatow powietrznych : https://m-selig.ae.illinois.edu/ads/aircraft.html NACA 23XXX nie polecam, chyba HQ mial jakies specjane do duzych szybowcow.
RenoFlo Opublikowano 7 Września 2018 Opublikowano 7 Września 2018 Dobór profilu przede wszystkim oparty powinien być na powiązanych ze sobą: - osiąganych liczbach Re - obciążeniu jednostkowym powierzchni, - oczekiwanej / koniecznej prędkości względem powietrza, Profile HQ i HQW -> dobre dla obciążeń, powiedzmy 80 i wiecej g/dm2 i wysokich Re.
Andrzej Klos Opublikowano 7 Września 2018 Opublikowano 7 Września 2018 Dobór profilu przede wszystkim oparty powinien być na powiązanych ze sobą: - osiąganych liczbach Re - obciążeniu jednostkowym powierzchni, - oczekiwanej / koniecznej prędkości względem powietrza, Profile HQ i HQW -> dobre dla obciążeń, powiedzmy 80 i wiecej g/dm2 i wysokich Re. 80g/dm2 powiadasz; to tak mniej wiecej dla modelu mysliwca z IIWW. Model ma byc w skali 1;3 wiec Re bede raczej duze...
RenoFlo Opublikowano 9 Października 2018 Opublikowano 9 Października 2018 80g/dm2 powiadasz; to tak mniej wiecej dla modelu mysliwca z IIWW. Model ma byc w skali 1;3 wiec Re bede raczej duze... Tak, model współczesnego szybowca - DG, Ventus, Discus, i inne "us" - na tym, współczesnym profilu tak ma, a inne o ambicjach "acro" albo wyścigowych znacznie więcej.... Fakt Re będzie duże, jak na model, to może pomóc.
BRoman Opublikowano 11 Października 2018 Opublikowano 11 Października 2018 HQW-klapowe HQ normalne Biniu zrobił taki model to spytaj. 80 gr/dm 2 to troche zapachniało samolotem a nie poczciwiną Fr. Takie 58-65 będzie wystarczająco.
Andrzej Klos Opublikowano 12 Października 2018 Opublikowano 12 Października 2018 Na stronie HQ jest troche inne wytlumaczenie oznaczenia W. Jesli Google Translator sie nie myli to W oznacza starsze profile sprawdzone jeszcze raz nowsza wersja programu Eppler: Neuere Versionen von theoretischen Windkanälen waren schließlich Anfang der 90er Jahre dabei behilflich, Verbesserungsmöglichkeiten der Profile aufzufinden. Diese konnten nachweislich im Schnellflugbereich und im Bereich hohen Auftriebs bei hohen Re-Zahlen umgesetzt werden. Um die verbesserte Serie von der alten zu unterscheiden, wurde ein W (Wölben) in die Nomenklatur eingefügt : HQ/W-... Newer versions of theoretical wind tunnels eventually helped to find ways to improve profiles in the early 1990s. These could be demonstrably implemented in the high-speed flight area and in the area of high buoyancy with high Re-numbers. To distinguish the improved series from the old one, a W (vaulting) has been added to the nomenclature: HQ / W -... A po Polsku wyszlo tak: Nowsze wersje teoretycznych tuneli aerodynamicznych ostatecznie pomogły znaleźć sposoby na ulepszenie profili we wczesnych latach dziewięćdziesiątych. Mogłyby one zostać wyraźnie wdrożone w obszarze lotów o dużej prędkości oraz w obszarze wysokiej wyporności z wysokimi liczbami powtórkowymi. Aby odróżnić ulepszoną serię od starej, do nomenklatury dodano W (sklepienie): HQ / W -... Wyszlo troche koslawo i po Polsku i po Angielsku ale chyba to chcial powiedziec author.
Rekomendowane odpowiedzi