Skocz do zawartości

Profil do motoszybowca


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dobór profilu przede wszystkim oparty powinien być na powiązanych ze sobą:

- osiąganych liczbach Re

- obciążeniu jednostkowym powierzchni, 

- oczekiwanej / koniecznej prędkości względem powietrza,

 

Profile HQ i HQW -> dobre dla obciążeń, powiedzmy 80 i wiecej g/dm2 i wysokich Re. 

Opublikowano

Dobór profilu przede wszystkim oparty powinien być na powiązanych ze sobą:

- osiąganych liczbach Re

- obciążeniu jednostkowym powierzchni, 

- oczekiwanej / koniecznej prędkości względem powietrza,

 

Profile HQ i HQW -> dobre dla obciążeń, powiedzmy 80 i wiecej g/dm2 i wysokich Re. 

 

80g/dm2 powiadasz; to tak mniej wiecej dla modelu mysliwca z IIWW.  Model ma byc w skali 1;3 wiec Re bede raczej duze...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

80g/dm2 powiadasz; to tak mniej wiecej dla modelu mysliwca z IIWW.  Model ma byc w skali 1;3 wiec Re bede raczej duze...

 

Tak, model współczesnego szybowca - DG, Ventus, Discus, i inne "us" - na tym, współczesnym profilu tak ma, a inne o ambicjach "acro" albo wyścigowych znacznie więcej....

 

Fakt Re będzie duże, jak na model, to może pomóc.

Opublikowano

HQW-klapowe

HQ  normalne

Biniu zrobił taki model to spytaj.  80 gr/dm 2  to troche zapachniało samolotem a nie poczciwiną  Fr.

 

Takie 58-65 będzie wystarczająco.

Opublikowano

Na stronie HQ jest troche inne wytlumaczenie oznaczenia W.  Jesli Google Translator sie nie myli to W oznacza starsze profile sprawdzone jeszcze raz nowsza wersja programu Eppler:

 

Neuere Versionen von theoretischen Windkanälen waren schließlich Anfang der 90er Jahre dabei behilflich, Verbesserungsmöglichkeiten der Profile aufzufinden. Diese konnten nachweislich im Schnellflugbereich und im Bereich hohen Auftriebs bei hohen Re-Zahlen umgesetzt werden. Um die verbesserte Serie von der alten zu unterscheiden, wurde ein W (Wölben) in die Nomenklatur eingefügt : HQ/W-...

 

 

Newer versions of theoretical wind tunnels eventually helped to find ways to improve profiles in the early 1990s. These could be demonstrably implemented in the high-speed flight area and in the area of ​​high buoyancy with high Re-numbers. To distinguish the improved series from the old one, a W (vaulting) has been added to the nomenclature: HQ / W -...

 

A po Polsku wyszlo tak:

 

Nowsze wersje teoretycznych tuneli aerodynamicznych ostatecznie pomogły znaleźć sposoby na ulepszenie profili we wczesnych latach dziewięćdziesiątych. Mogłyby one zostać wyraźnie wdrożone w obszarze lotów o dużej prędkości oraz w obszarze wysokiej wyporności z wysokimi liczbami powtórkowymi. Aby odróżnić ulepszoną serię od starej, do nomenklatury dodano W (sklepienie): HQ / W -...

 

 

 

Wyszlo troche koslawo i po Polsku i po Angielsku ale chyba to chcial powiedziec author. 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.