Jump to content

Profil do motoszybowca


balcerseb88
 Share

Recommended Posts

Dobór profilu przede wszystkim oparty powinien być na powiązanych ze sobą:

- osiąganych liczbach Re

- obciążeniu jednostkowym powierzchni, 

- oczekiwanej / koniecznej prędkości względem powietrza,

 

Profile HQ i HQW -> dobre dla obciążeń, powiedzmy 80 i wiecej g/dm2 i wysokich Re. 

Link to comment
Share on other sites

Dobór profilu przede wszystkim oparty powinien być na powiązanych ze sobą:

- osiąganych liczbach Re

- obciążeniu jednostkowym powierzchni, 

- oczekiwanej / koniecznej prędkości względem powietrza,

 

Profile HQ i HQW -> dobre dla obciążeń, powiedzmy 80 i wiecej g/dm2 i wysokich Re. 

 

80g/dm2 powiadasz; to tak mniej wiecej dla modelu mysliwca z IIWW.  Model ma byc w skali 1;3 wiec Re bede raczej duze...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

80g/dm2 powiadasz; to tak mniej wiecej dla modelu mysliwca z IIWW.  Model ma byc w skali 1;3 wiec Re bede raczej duze...

 

Tak, model współczesnego szybowca - DG, Ventus, Discus, i inne "us" - na tym, współczesnym profilu tak ma, a inne o ambicjach "acro" albo wyścigowych znacznie więcej....

 

Fakt Re będzie duże, jak na model, to może pomóc.

Link to comment
Share on other sites

Na stronie HQ jest troche inne wytlumaczenie oznaczenia W.  Jesli Google Translator sie nie myli to W oznacza starsze profile sprawdzone jeszcze raz nowsza wersja programu Eppler:

 

Neuere Versionen von theoretischen Windkanälen waren schließlich Anfang der 90er Jahre dabei behilflich, Verbesserungsmöglichkeiten der Profile aufzufinden. Diese konnten nachweislich im Schnellflugbereich und im Bereich hohen Auftriebs bei hohen Re-Zahlen umgesetzt werden. Um die verbesserte Serie von der alten zu unterscheiden, wurde ein W (Wölben) in die Nomenklatur eingefügt : HQ/W-...

 

 

Newer versions of theoretical wind tunnels eventually helped to find ways to improve profiles in the early 1990s. These could be demonstrably implemented in the high-speed flight area and in the area of ​​high buoyancy with high Re-numbers. To distinguish the improved series from the old one, a W (vaulting) has been added to the nomenclature: HQ / W -...

 

A po Polsku wyszlo tak:

 

Nowsze wersje teoretycznych tuneli aerodynamicznych ostatecznie pomogły znaleźć sposoby na ulepszenie profili we wczesnych latach dziewięćdziesiątych. Mogłyby one zostać wyraźnie wdrożone w obszarze lotów o dużej prędkości oraz w obszarze wysokiej wyporności z wysokimi liczbami powtórkowymi. Aby odróżnić ulepszoną serię od starej, do nomenklatury dodano W (sklepienie): HQ / W -...

 

 

 

Wyszlo troche koslawo i po Polsku i po Angielsku ale chyba to chcial powiedziec author. 

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.