S.Papa Opublikowano 18 Września 2018 Opublikowano 18 Września 2018 Cześć. Wiosną tego roku zapragnęłem wskoczyć na wyższy poziom latania, czyli model pełnolaminatowy. Długo wahałem się jaki model wybrać, Falkon od Leszka Kwarcińskiego czy też inny od Wiesława Pastuszaka. Lektura wątków na forum rozjaśnia umysł i serce podpowiedziało - Virus. Większa rozpiętość skrzydeł, smukły kadłub, czyli to, co tygryski lubią najbardziej. Telefon do Wiesława i zaskoczenie, nasze nazwiska są prawie identyczne. Przegadaliśmy kilka kwadransów, okazało się, że mamy wielu wspólnych znajomych a rozmowa zaowocowała zamówieniem lekkiej wersji Virusa 3.1e. Nie czekałem długo i otrzymałem fotkę modelu gotowego do wysyłki. Kilka dni później kurier dostarczył paczkę. Przesyłka perfekcyjnie zabezpieczona, każdy element zawinięty w piankę i zapakowany w osobny worek. Ciekawość zaowocowała montażem na "sucho". Co tu dużo gadać, piękny model. Wykonanie "na lekko" dało niską wagę modelu. Decyzja o setupie: Silnik RAY G2 C3548/900kV BEC RAY 70A Kołpak ALU 40/5/M3 TURBO SPECIAL Łopatki Graupner Cam Carbo 13/6.5' Serwa: Lotki i klapy KST DS 125 MG Usterzenie KST DS 145 MG Postanowiłem wyposażyć model w LDS, zamiast normalnych popychaczy. Wyposażanie zacząłem od okablowania płatów i kadłuba. Najwięcej pracy kosztowały LDS-y. Pasowanie, mierzenie, poprawianie i znowu to samo do uzyskania właściwych pozycji i wychyleń powierzchni sterowych. Podczas wklejania ramek serw pomogły butelki po mojej ulubionej Perle. Oryginalne zaślepki zastąpiłem wykonanymi z tworzywa. Pozostało wkleić gniazda MPX w kadłubie, półkę serw usterzenia oraz półkę pod pakiet. Planowałem zasilać model pakietami 4S, najlepszym wyborem okazał się ten o pojemności 2700 mAh. Wyważył model w zalecanym punkcie bez potrzeby doważenia ołowiem. Wagę do lotu uzyskałem, zgodnie z planem, poniżej 3kg. Virus poszedł w powietrze w zeszłą niedzielę, 16.09. Wymagał delikatnego trymu na usterzeniu, muszę jeszcze zmiksować wysokość z silnikiem (lekko zadziera). Doskonale planuje, jest przewidywalny i super gwiżdże. Dziękuję Sułkowi za pomoc w oblocie, Piterowi za foty a Wiesiowi za piękny model. 1
stema Opublikowano 20 Września 2018 Opublikowano 20 Września 2018 Gratuluję pięknego modelu i mnóstwo wspaniałej zabawy życzę.
wicherek86 Opublikowano 20 Września 2018 Opublikowano 20 Września 2018 Piękny model , oraz piękne fotki. Teraz tylko latać i korzystać z końcówki sezonu. A tak przy okazji masz fajne lotnisko , dużo miejsca oraz ładnie skoszona trawka. Pozdrawiam.
Sułek Opublikowano 21 Września 2018 Opublikowano 21 Września 2018 Dużo można by pisać, dodam tylko do opisu Sławka, że oblot Virusa to była czysta przyjemność. Lata przewidywalnie, równo jak po szynach. Trzyma się powietrza. Tak, jak prawie zawsze unikam w pierwszym locie cudawianek w stylu lotu na plecach albo pętelek, to tym razem nie mogłem sobie odmówić! Oczywiście bez problemu. Super model. Sławek, dobrze wybrałeś! pzdr
Nikt Opublikowano 22 Września 2018 Opublikowano 22 Września 2018 Ładnie wyszedł wagowo. ładnie. A co powiesz na wagę 2250g elektryka o podobnych rozmiarach?
Shock Opublikowano 22 Września 2018 Opublikowano 22 Września 2018 Vendetta elektro tak korzystnie wychodzi ?
Nikt Opublikowano 22 Września 2018 Opublikowano 22 Września 2018 Vendetta elektro tak korzystnie wychodzi ? Tak. Bardzo mocna(twarda) z silnikiem o wadze 230g i pakietem s4.Następna prawdopodobnie nie więcej jak 2100g
S.Papa Opublikowano 22 Września 2018 Autor Opublikowano 22 Września 2018 Virus nie ma szans na tak niską wagę, to nie model na zbocze i wykonany w innej technologii. Ma być modelem uniwersalnym i jako taki jest bardzo dobry Wysłane z mojego LG-H736 przy użyciu Tapatalka 2
Shock Opublikowano 22 Września 2018 Opublikowano 22 Września 2018 Jako posiadacz takiego Virusa prawie przez 3 sezony (tylko w wersji 2,55 m waga 2,350 g) mogę potwierdzić w 100 % powyższe stwierdzenie Sławka . 2
Nikt Opublikowano 22 Września 2018 Opublikowano 22 Września 2018 Jako posiadacz takiego Virusa prawie przez 3 sezony (tylko w wersji 2,55 m waga 2,350 g) mogę potwierdzić w 100 % powyższe stwierdzenie Sławka . Znam tą technologię (inny producent) też robił ciężkie modele i gorzej od Valenty. WAŻNE ABY LATAŁ DOBRZE1
a74BACK Opublikowano 22 Września 2018 Opublikowano 22 Września 2018 ładnie. A co powiesz na wagę 2250g elektryka o podobnych rozmiarach? Nic nie powiem, bo mi Respect waży 2500, a mógłby z silnikiem ważyć 2100, ale nie będziemy tutaj porównywać Mclarena do Opla Astry kombi.
Nikt Opublikowano 23 Września 2018 Opublikowano 23 Września 2018 Sławek ,sorry za zaśmiecenie Twojego tematu
S.Papa Opublikowano 23 Września 2018 Autor Opublikowano 23 Września 2018 Spoko, wszak to forum dyskusyjne Wysłane z mojego LG-H736 przy użyciu Tapatalka
Sage Opublikowano 23 Września 2018 Opublikowano 23 Września 2018 Virus Sławka rozpoczał dzisiaj swój pierwszy sezon jesienny. Pomimo chłodu nic sobie z tego nie robił i latał wyśmienicie. Tutaj z mniejszym bratem Whisper'em 3
Sułek Opublikowano 23 Września 2018 Opublikowano 23 Września 2018 Musimy tylko pilnować Sławka, żeby nie opowiadał dowcipów podczas lotu, a będzie pożytek z tego mikroba... 1
dzidek36 Opublikowano 26 Października 2021 Opublikowano 26 Października 2021 Witam Zimowy projekt trzeba zacząć , padło na virusa 3.1 ze stajni pana Wiesława z Mawi Flymodels ,będzie to drugi model z jego stajni ,obecnie jestem na etapie kompletowania wyposażenia mam pytanie do Sławka na temat napędu który zastosował w swoim virusie czy dobrze sobie radzi ? Zależy mi na szybkim wznoszeniu wiem że to nie hotliner ale chciałbym żeby dobrze sobie radził na wznoszeniu 1
Tommy 54 Opublikowano 26 Października 2021 Opublikowano 26 Października 2021 http://www.nastik.pl/mega-22453e-p-1666.html W moim , podobnych parametrów Lumaxie 3000 , podobno wznosił się szybko i prawie pionowo. Do masy modeli 6 kg.
Oko 007 Opublikowano 26 Października 2021 Opublikowano 26 Października 2021 Jeśli potrzebne dobre wznoszenie za przyzwoite pieniądze to poszedł bym w Megi w czerwonym kolorze np te :). http://www.nastik.pl/mega-22354s-085kw-limited-p-4769.html http://www.nastik.pl/mega-22403s-hotliner-p-4768.html Tego pierwszego kiedyś miałem w falconie Kwarcinskiego, śmigał bardzo fajnie, model szedł w pionie długi czas, ale trzeb wziąć pod uwagę ze ten model był sporo mniejszy i lżejszy, bo do lotu miał jakieś 2,2kg Virus będzie cięższy więc może by ten drugi ?? Fajnie by było poważyć to wszytsko jak to się będzie miał z dośc ciężkawym motorkiem, albo zapytać Pana Wiesia jakiej wagi silniki tam przewidywał
S.Papa Opublikowano 27 Października 2021 Autor Opublikowano 27 Października 2021 Był: Silnik RAY G2 C3548/900kV, jest RAY G2 C3548/800kV Był i jest BEC RAY 70A Na poprzednim silniku podczas pionowego wznoszenia silnik ssał 70A i potwornie doił pakiet, obecnie ciągnie 53,2A, a wznoszenie jest w dalszym ciągu dynamiczne, po 3 sekundach jestem na 100 metrach
Rekomendowane odpowiedzi