Marcin1306 Opublikowano 23 Września 2018 Opublikowano 23 Września 2018 Witam. Wiem że nie jest to odpowiednie forum do tego typu treści, ale nigdzie indziej raczej nie znajdę pomocy, tak więc proszę o wyrozumiałość. Drogą kupna nabyłem hulajnogę elektryczną o nazwie speedway 4. Jest tam silnik BLDC który uległ uszkodzeniu. poniżej w linku do YT wysyłam film który obrazuje problem, sam od siebie dodam że silnik stracił na mocy, nie jest już w stanie rozpędzić mnie do takich prędkości jak wcześniej, ma dużo większe opory toczenia i wydaje bardzo głośne, nieprzyjemne dźwięki. Również wstawiam zdjęcia całego silnika- widać na nich jakiś pył, czy swego rodzaju "piasek" ale na pewno nie jest to nic z zewnątrz. musiało to już tam być ale pod inną postacią- moim zdaniem jest to klej. Proszę o pomoc czy informację co mogę z tym zrobić, czym to wyczyścić i dlaczego tak się stało. wg. mnie była to kwestia zbyt wysokiej temperatury. Zdjęcia https://www.youtube.com/watch?v=qXbJ6dlxnVo FILM
diabolo Opublikowano 23 Września 2018 Opublikowano 23 Września 2018 rozbierz całe koło może to łożyska dają taki dźwięk przez opór lub magnesy są przegrzane i nic juz z tego nie będzie dla pewności możesz podpiąć pod inny regiel
latacz Opublikowano 23 Września 2018 Opublikowano 23 Września 2018 Po takim pytaniu nikt Ci nie pomoże wróżkami nie jesteśmy.... Jaki to silnik typ -producent -moc -napięcie ? przekładniowy czy direct ? Jaki akumulator -rodzaj napięcie pojemność nominalnie ? Napięcie zmierzone na postoju ? - napięcie i prąd jak to włączysz ? po dźwieku prawdopodobnie albo zerwane zęby przekładni (jeśli to przekładniowy ?) albo brak jednej fazy -uszkodzone 1 uzwojenie silnika, halotron, albo końcówka mocy w sterowniku ... zgaduj. próbuj pytać tez na forum http://pojazdyelektryczne.org
PK999 Opublikowano 23 Września 2018 Opublikowano 23 Września 2018 Po takim pytaniu nikt Ci nie pomoże wróżkami nie jesteśmy.... ... Masz przecież wszystko na zdjęciach... Marcin - ten nalot w silniku to raczej tlenek z obudowy/wirnika. Musiała być w silniku woda. Teraz magnesy trą o stojan dlatego mu ciężko. Doczyść to wszystko, sprawdź łożyska i ponów test.
latacz Opublikowano 23 Września 2018 Opublikowano 23 Września 2018 przepraszam -nie zauważyłem ,że są zdjęcia tylko film widziałem. ale i tak poza info, że to direct nic więcej nie wiadomo. nadal trzeba być wróżką -lub tracić czas na poszukiwanie w necie tylko fragmentów info -wiedzę o pobieranym prądzie itp ma tylko pytający. przekładni nie ma -pozostaje, że silnik nie idzie jedna fazą. uzwojenie, halotron lub sterownik. Widoczny pył -to wilgoć i utlenianie się obudowy - wygląda paskudnie -jednak raczej nie sprawia widocznych problemów -choć wilgoć mogła być powodem uszkodzenia np elektroniki...
Marcin1306 Opublikowano 23 Września 2018 Autor Opublikowano 23 Września 2018 Jest to hulajnoga elektryczna, pojemność aku nie ma znaczenia przecież prąd max to 30A silnik znamionowo legitymuje się mocą 600W a najwięcej pobiera 1600W Więcej informacji nie mam bo nie podaje ich producent.To nie łożyska, one są w porządku, kręcą się idealnie oraz mają odpowiednią ilość smaru. Regiel też będzie w porządku bo zdarzyło mi się raz że problem ustąpił na kilka kilometrów.Producent to po prostu minimotors, podobno znana, ceniona i dobra jakościowo marka hulajnóg elektrycznych. nie ma tam przekładni, wszystko jest przekazywane 1:1 z silnika na koło, jak widać na filmie- jest on w środku. Nie jest to brak jednej fazy, bo po sprawdzeniu każdej konfiguracji, silnik nie chce nawet wystartować- nie ma mowy żeby dało się go ruszyć bez jednej fazy. Też stawiam na uszkodzenie uzwojeń.. niestety jetsem pewien że sterownik jest sprawny.Kurcze, tylko skąd tam woda ?? :/ W czym mogę go zanurzyć, jego poszczególne elementy aby pozbyć się rdzy, tego nalotu i wszystkich możliwych do usunięcia "intruzów" To co dałem radę zrobić szmatką to wyczyściłem, ale nie przyniosło efektu. Proszę o propozycje i kontynuację wątku, niestety wyjeżdżam w delegacje na 5 dni więc bedę musiał wszystkie pomysły zatrzymać na przyszyły weekend.Gdyby był ktoś tak miły i powiedział czym mogę to wyczyscić aby wyprzeć tą wodę i wszystkie syfy które ona naniosła :/
latacz Opublikowano 23 Września 2018 Opublikowano 23 Września 2018 uszkodzenie silnika -nie przeszłoby samo na kilka km. Chyba, ze nie kontaktuje halotron -moze chwilami łapie chwilami nie. masz halotrony -czy sterownik bezczujnikowy ? ile przewodów idzie z silnika do sterownika ? pojemność -owszem ma do rzeczy -podobnie jak wydajność prądowa aku. -jedno z drugim sie wiąże. jeśli masz aku np 10s3P na dość marnych ogniwach a jak piszesz dużą moc chwilowa -mogło paść któreś ogniwo/sekcja -i przy starcie po prostu siada napięcie zasilania -sterownik odcina -lub zmniejsza moc -i ewentualnie po wzroście napięcia łapie znowu . i wszystko pulsuje. ale raczej cos ze sterownikiem. to, ze zmieniając konfiguracje nie rusza -nie znaczy, że przy prawidłowej konfiguracji masz podawane wszystkie 3 fazy -lub, że jedna nie jest "upośledzona" metoda -spróbować podpiąć ten silnik przez inny na pewno sprawny sterownik -np. od roweru elektrycznego -sprawdzisz czy silnik rusza na na pewno sprawnym sterowniku. Na zdjęciach uzwojenia nie wyglądają na spalone -masz jakiś ciemny lakier, śmierdzi spalenizną ? . szukaj pomocy na forum pojazdy elektryczne... -na pewno w poznaniu ktoś się bawi elektrycznymi rowerami i może pożyczy sterownik... żeby sprawdzić Twój sterownik -musiałbyś podpiąć inny silnik... i zobaczyć, czy ruszy na twoim podobno sprawnym sterowniku. 1
Marcin1306 Opublikowano 29 Września 2018 Autor Opublikowano 29 Września 2018 Szczerze mówiąc nie wiem czy są haltrony czy jest to silnik bezczujnikowy- Ale chyba ten drugi bo do silnika idą tylko 3 przewody. akumulator jest na 100% w porządku, ma 30,5 Ah 52v pomierzyłem napięcia, sprawdziłem wydajność- nic złego mu się nie dzieje. ciężko stwierdzić czy czuć spaleniznę w silniku, moim zdaniem tak. dzięki za pomoc i liczę na jakiekolwiek pomysły. pozdrawiam. dam znać co się okazało
RomanJ4 Opublikowano 29 Września 2018 Opublikowano 29 Września 2018 Moim zdaniem ten "tlenek" to korozja solna aluminium(przy współudziale wody) - najczęściej (co tu bardzo prawdopodobne) po styku z solą drogową (kto miał do czynienia ze zwrotnicami popularnego niegdyś Malucha ten wie o czym mówię). Jest to takie paskudne dziadostwo które potrafi kompletnie unieruchomić części obrotowe, i bez fizycznego jej usunięcia będzie postępować dalej zamieniając warstwy aluminium w kryształy. Usuń ją najpierw z części do czystego metalu mechanicznie - papierem, skrobaniem, a niekiedy trzeba przetoczyć by usunąć głębokie wżery, (ale uwaga! bo to zmienia wymiary części), a następnie zalakieruj by sprawa się nie powtórzyła. Dopasuj i złóż w całość, wtedy sprawdź działanie (przed złożeniem łożyska trzeba sprawdzić również czy sól ich nie uszkodziła, przy okazji przesmarować. Sprawdzić też stan uszczelniaczy/simeringów jeśli są, i powierzchni wałka z nimi współpracujących). Bez tego nie ma co szukać przyczyn dalej... .
latacz Opublikowano 29 Września 2018 Opublikowano 29 Września 2018 jak sprawdzałeś wydajność aku ???? czym ? Czy jeśli przez kilkanaście sekund ciągniesz 30A to nadal masz około 50V ? I co to za aku 52V - 30,5 Ah to elektrownia rodem ze skutera a nie z hulajnogi... lub z dość mocnego e-bike. Masz tam około 130 - 160 ogniw litowych 18650 ? Jakiej firmy ? To układ układ 13s 10P? pytam przez ciekawość... ale to troszkę dyskusja na inne forum http://pojazdyelektryczne.org
Marcin1306 Opublikowano 29 Września 2018 Autor Opublikowano 29 Września 2018 Na tamtym forum już napisałem temat. Wydajnośc aku sprawdzałem podłączając silnik od roweru elektrycznego oraz amperomierz. Kolego, jestem elektrykiem i takie podstawy jak sprawdzenie akumulatora to nic nowego.. uparłeś się na to i nie chcesz odpuścić... Akumulator jest w technologii Li-Po nominalna pojemność to około 1600Wh Model hulajnogi to speedway 4, zapraszam do lektury n/t parametrów- są imponujące. Przy prędkości około 40 km/h przez znaczną większość drogi zasięg wynosi 50/60 km, natomiast ograniczając się do 20/25 km/h zasięg to 100km Winnym okazał się silnik, uzwojenia się spaliły poprzez nadmierną temperaturę i niezbyt dobre chinskie wykonanie.
latacz Opublikowano 29 Września 2018 Opublikowano 29 Września 2018 Sorki -nie jestem wróżką, żeby wiedzieć, że jesteś elektrykiem. Podawałeś mało info --i nie mogłem ocenić, że zmierzyłeś i uważasz to za oczywistość więc nie podajesz -przypuszczałem, że nie mierzyłeś i tylko zgadujesz... Z wątku nie wynikają informacje których się nie napisze. A ja zakładałem najbardziej prawdopodobne przyczyny i "typowy" poziom wiedzy... wierz mi, ze że ten "typowy" jest raczej niski... 1
Marcin1306 Opublikowano 30 Września 2018 Autor Opublikowano 30 Września 2018 Rozumiem Sorka za moją reakcje, może była zbyt gwałtowna. Dzięki bardzo za pomoc i odzew w temacie, bardzo mi pomogłeś i nakierowałeś na to jaki może być problem
Rekomendowane odpowiedzi