aniol310 Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 chciałem przedstawić relację z budowy wilgi z planów www.estarmodels.com udostępnionych przez jednego z modelarzy. jako materiał użyłem depronu 6mm jako wręgi, 3mm depron na pokrycie i oczywiście listewki sosnowe 3mmx7mm. Zdjęcia przedstawienie jutro. założenia konstrukcyjne jeśli chodzi o wymiary są takie: długość kadłuba około 122cm, rozpiętość 190cm Na razie wykonany ogon z listewek i depronu oraz wycięte wręgi kabiny Za uwagi konstruktywne dziękuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Widzę że pojawili się kontynuatorzy mojej metody budowy :jupi: http://debile.internetdsl.pl/readarticle.php?article_id=13 .Wzmocnij cienką sklejką wręgę przy przejściu kadłuba w stożek ogonowy.Tam będą się kumulować naprężenia przy lądowaniu a dodatkowo wystąpi efekt karbu z powodu nagłej zmiany średnicy.Miejsce montażu podwozia obowiązkowo ze sklejki.Przemyśl grubość materiałów na dzwigary,ich rozmieszczenie.Model przy tej rozpiętości będzie ważył w okolicach 4kg a skrzydła nie mają zastrzałów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Model przy tej rozpiętości będzie ważył w okolicach 4kg a skrzydła nie mają zastrzałów. :shock: Szacowaliśmy z Radkiem wagę modelu gotowego do lotu, i nie przekroczy 1500g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Mój w takim stanie jak na fotkach 1800g,do tego silnik ,regler i akusy ok.600g,pięć serw standard ok.250 g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 akku 200, silnik 80, serwa pewnie mini wiec jakieś 100g, reszta na model. To ma być model zrobiony głównie z depronu i listewek, u Ciebie było dużo sklejki, która też swoje waży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Jeżeli to ma byś slow flayer to ok.Ktoś chyba na tym forum zrobił RWD 5 made by Skazoo 2m rozpiętości i waga była zbliżona do waszej. (tytuł był "Grypa i co z tego wyszło" lub coś w tym stylu)Ja robiłem ten model pod spalinę która tez miała mieć 2m (plany drukowałem w nocy w dwóch wersjach i dopiero po zmontowaniu kadłuba zorientowałem się że wziąłem mniejsze)więc niektóre elementy są dużo mocniejsze .Testy napędu elektrycznego (tower pro 2915-6,605W,regler 60A)robiłem na Cessnie C-37(przeróbka ze spaliny) balsa kryta folią,rozp.140cm i waga wyszła 1820 pusty,2550 gotowy do lotu.Z ciekawościa będę obserwował wasze poczynania.Trzymam kciuki.A tak nawiasem mówiąc mam zrobiony kadlub do Wilgi 35 140cm rozpiętości z depronu.Wręgi 6mm,poszycie 3mm i całość waży 56g,ale to będzie typowy "turlacz dropsa". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aniol310 Opublikowano 22 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 zrobiłem fotki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 Tu masz wątek o którym mówiłem http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=5493&postdays=0&postorder=asc&start=0 Waga końcowa wyszła ok 1800g.Zważ swoj stożek a wtedy przekonasz się że do zakładanej masy zaczniesz się bardzo szybko zbliżać.Nie jestem przekonany czy wykonanie stożka jako osobnego elementu jest dobrym pomysłem,dodatkowo zwiększasz działanie karbu.Ja wykonałbym go razem z kabiną gnąc listwy na mokro.Zbyt mocno wyażurowałeś wręgi kabiny,lepiej było pozostawić je pełne,ew.po zmontowaniu kadłuba usunąć niepotrzebny nadmiar.Dodatkowo wręgę F-7 wykonaj ze sklejki i to conajmniej 3mm.Do tej wręgi mocowane jest podwozie i musi ono przenieść impet lądowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mareq Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 Strasznie dużo tej sosny na stożku. Ujmij trochę lub wymień częściowo na balsę. Myślę, że osobny stożek łatwo się nie oderwie. Wilga Artexowa też ma osobny stożek i mimo wielu ciężkich lądowań jeszcze nigdy ani trochę nie uciepriał ogon ani mocowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 4 listewki + reszta balsa sosnowe w zupełności by to wytrzymały. Sosna jest strasznie ciężka , wg mojej wagi ok 8-10 razy niż balsa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aniol310 Opublikowano 23 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 jak na razie stożek waży 98g, jeśli chodzi o wręgi to też mam takie wrażenie że za mocno je wyciąłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aniol310 Opublikowano 28 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 niestety trochę mam mało czasu, ale prace posuwają się dalej kadłub w chwili obecnej wygląda tak: jako pokrycie planuje depron 3mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aniol310 Opublikowano 29 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2008 kolejny dzionek pracy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aniol310 Opublikowano 7 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 kolejny dzionek pracy, prace wolno się posuwają chyba na razie przerwę prace nad kadłubem a zajmę się skrzydłem, muszę pomyśleć nad mocowaniem skrzydła do kadłuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 Nawaliłeś tych sosnowych listewek ,a tym czasem nie ma z nich żadnego pożytku. W obecnej formie one nic nie dają poza wagą . Nie lepiej było zrobić sklejkę balsową i z niej powycinać boczne krawędzie kadłuba ,zamiast tych listewek(jako jeden element zamiast 3 listewek) ? Na razie wyszło bardzo ciężko i słabo konstrukcyjnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 Podejrzewam, że Anioł310 kierował się takim podświadomym impulsem, wynikającym z braku wiary w depron. Listewka wydaje się być solidnym oparciem egzystencjalnym. :wink: A balsa - droga. :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aniol310 Opublikowano 8 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 akurat trochę inaczej. Listewka jest w domu a balsa jest 50km stąd więc robię z tego co mam pod ręką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mareq Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 To może więcej depronu a mniej sosny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 2 deseczki balsowe to 7 zł nie przesadzacie z tą drożyzną? A ta sosna nadal niczego nie trzyma ,lepszy byłby już depron wycięty w kształt kadłuba jako jeden elemnet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 9 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 A ta sosna nadal niczego nie trzyma ,lepszy byłby już depron wycięty w kształt kadłuba jako jeden elemnet. Kadłub będzie pokryty depronem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.