Skocz do zawartości

PZL 104 wilga


aniol310

Rekomendowane odpowiedzi

chciałem przedstawić relację z budowy wilgi z planów www.estarmodels.com udostępnionych przez jednego z modelarzy. jako materiał użyłem depronu 6mm jako wręgi, 3mm depron na pokrycie i oczywiście listewki sosnowe 3mmx7mm.

Zdjęcia przedstawienie jutro. założenia konstrukcyjne jeśli chodzi o wymiary są takie: długość kadłuba około 122cm, rozpiętość 190cm

Na razie wykonany ogon z listewek i depronu oraz wycięte wręgi kabiny

Za uwagi konstruktywne dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że pojawili się kontynuatorzy mojej metody budowy :jupi: http://debile.internetdsl.pl/readarticle.php?article_id=13 .Wzmocnij cienką sklejką wręgę przy przejściu kadłuba w stożek ogonowy.Tam będą się kumulować naprężenia przy lądowaniu a dodatkowo wystąpi efekt karbu z powodu nagłej zmiany średnicy.Miejsce montażu podwozia obowiązkowo ze sklejki.Przemyśl grubość materiałów na dzwigary,ich rozmieszczenie.Model przy tej rozpiętości będzie ważył w okolicach 4kg a skrzydła nie mają zastrzałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to ma byś slow flayer to ok.Ktoś chyba na tym forum zrobił RWD 5 made by Skazoo 2m rozpiętości i waga była zbliżona do waszej.

(tytuł był "Grypa i co z tego wyszło" lub coś w tym stylu)Ja robiłem ten model pod spalinę która tez miała mieć 2m (plany drukowałem w nocy w dwóch wersjach i dopiero po zmontowaniu kadłuba zorientowałem się że wziąłem mniejsze)więc niektóre elementy są dużo mocniejsze .Testy napędu elektrycznego (tower pro 2915-6,605W,regler 60A)robiłem na Cessnie C-37(przeróbka ze spaliny) balsa kryta folią,rozp.140cm i waga wyszła 1820 pusty,2550 gotowy do lotu.Z ciekawościa będę obserwował wasze poczynania.Trzymam kciuki.A tak nawiasem mówiąc mam zrobiony kadlub do Wilgi 35 140cm rozpiętości z depronu.Wręgi 6mm,poszycie 3mm i całość waży 56g,ale to będzie typowy "turlacz dropsa".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz wątek o którym mówiłem http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=5493&postdays=0&postorder=asc&start=0 Waga końcowa wyszła ok 1800g.Zważ swoj stożek a wtedy przekonasz się że do zakładanej masy zaczniesz się bardzo szybko zbliżać.Nie jestem przekonany czy wykonanie stożka jako osobnego elementu jest dobrym pomysłem,dodatkowo zwiększasz działanie karbu.Ja wykonałbym go razem z kabiną gnąc listwy na mokro.Zbyt mocno wyażurowałeś wręgi kabiny,lepiej było pozostawić je pełne,ew.po zmontowaniu kadłuba usunąć niepotrzebny nadmiar.Dodatkowo wręgę F-7 wykonaj ze sklejki i to conajmniej 3mm.Do tej wręgi mocowane jest podwozie i musi ono przenieść impet lądowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie dużo tej sosny na stożku. Ujmij trochę lub wymień częściowo na balsę. Myślę, że osobny stożek łatwo się nie oderwie. Wilga Artexowa też ma osobny stożek i mimo wielu ciężkich lądowań jeszcze nigdy ani trochę nie uciepriał ogon ani mocowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nawaliłeś tych sosnowych listewek ,a tym czasem nie ma z nich żadnego pożytku.

W obecnej formie one nic nie dają poza wagą .

Nie lepiej było zrobić sklejkę balsową i z niej powycinać boczne krawędzie kadłuba ,zamiast tych listewek(jako jeden element zamiast 3 listewek) ?

Na razie wyszło bardzo ciężko i słabo konstrukcyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.