sławek Opublikowano 29 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 pierwsze "pacykowanie" ,szary troche za ciemny ale ładniej bedzie za to kontrastował z białymi elementami (trzeba sie jakos pocieszać ) A co z dziobem?brak pomysłów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amoath Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 łądny modelik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz Mesjasz Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 No chyba zostaje ci tylko oklejanie papierem + klej, lub jak dasz rade to folia. Na upartego grubsza warstwa lakieru tez się spisze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barlu Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Ale pamiętaj że folia może Ci przetopić depron? (nie tyle folia, co żelazko) Najlepiej chyba papier pakowy+wikol (tak jak mówi kolega powyżej) Lakier może wyjść dość ciężko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 14 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Okleiłem dziób papierem,czekam na wyschnięcie :roll: model praktycznie pomalowany,z napedem i aku wazy 500g, troche sporo za solidnie go robiłem (do chinszczyzny własciwie powinien być niemal sylwetkowy a nie ćwierć makieta) Ale to nic,zrobie na tym przynajmniej lot testujacy stateczność-wyjdzie z tego przedłużony lot szybowy hahahaha A teraz pytanko dotyczace uzbrojenia go w normalny napęd i sterowanie: mam jeden regler otrzymany od naszego kolegi z takim opisem UP SPEED 600 30A jest on oczywiście pod szczotki,jakie silniki (2szt) mógłbym do niego podłączyć i w jakim układzie-szerg,równoleg? prosze o wszelkie rady co do silników i ich podłączenia , napięc aku itp czyli wszystkiego co potrzebuje wiedziec o napędzie dwusilnikowym. Przewiduje li-pole ale regler ma mozliwośc pracy i na ni-mh więc może rady do obu rodzai zasilania? PS dla przypomnienia link do przykładu w jakiej postaci chcę zrealizować napęd http://grenadeindoor.modelisme.com/747/PICT2604.JPG Co do sterowania to z racji wklęsłego profilu i wzniosu skrzydła nie widze sensu robienia lotek ,prawdopodobnie zrobie tylko stery kier i wys ,chyba że macie inne sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Zakup lepiej dwa regle np.Tower pro 10A do szczotek po 20zł za szt .Obsługują przynajmniej LiPo.Schematy podłączeń i układów masz tutaj i regiel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Zakup lepiej dwa regle np.Tower pro 10A do szczotek po 20zł za szt [/url] Konfigurowanie szczotek jak bezszczotki to lekka przesada, by nie rzec marnotrawstwo... I chyba lepiej kupić jeden regulator 40A za 42zł ? Różnica w masie niewielka, w cenie symboliczna, a zapasik mocy się przyda. Tylko kto jeszcze lata na szczotkach.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz Mesjasz Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Jeszcze latają na szczotkach i my są z tego dumni! Nie każdy ma nadmiar $$ a taki zagi na 400 z 8xKan czy twin star też daje tą sama frajdę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 15 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Nie potrzebuje robić zawisu na śmigłach,profil wklęsły nie pozwoli mi na szybkie latanie.nie mam reglerków 3f , to na chol... mi silniki 3f? Mam regler do szczotek i chciałbym go wykorzystać ,przypominam UP 600 30A ,i nadal nie dowiedziałem sie jakie 2 silniki do niego podłączyć i jak, jakie zastosować do nich aku (regler jeżdzi na LIPOL i NIMH i chciałbym opis do obu) Powtarzam sie ale może ktoś sie znajdzie kto wesprze mnie konstruktywną poradą a nie wszyscy zaglądają na posty wstecz. Na razie niechce dyskusji nad wyższością szczotek nad 3f chce tylko pomocy. Kolega f-150 zaproponował dwa 12A reglerki,mój ma 30A-sie nieznam ale ten jeden i tak jest jak tamte 2, jest pod 600 mi by wystarczyły dwie 300setki na "oko" pasuje ,ale niczego nie jestem pewien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 dzielicie włos na czworo ... tez mam kilka szczotek i nawet czasem kombinuję co by do nich zbudować bo lezą w szafie. Idąc tym tropem powinniśmy powywalać wszystko co ma wiecej niz 2-3lata , chyba chodzi o radość z ogólnie pojetego modelarstwa a nie stałe wymiany na "lepsze" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz Mesjasz Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Regulator był z tej strony http://modelhobby.republika.pl/#reg30 poproś o schemat na pewno Ci podeśle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Napisałeś Przewiduje li-pole ale regler ma mozliwośc pracy i na ni-mh więc może rady do obu rodzai zasilania? niezbyt jasno.Teraz już wiadomo że obsługuje lipole,prądowo też wyrobi.U mnie jedną 300-tkę obsługiwał ripmax 10A .Link do strony z konfiguracją pokazuje ogólnie zasady,a że przykład jest na silnikach 3f to nie moja wina.Z jednym reglem nie będziesz miał możliwości kontrolowania pracy(prędkości obrotowej) poszczególnych silników . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 15 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Ulatniam go normalnym radyjkiem ,czyli stery,regler.... Nie potrzebuje sterowania silnikami oddzielnie-taki był pierwotny zamysł z wykorzystaniem "radia" i napędu po chińskiej zabawce . Nie mam pojecia czy przy zastosowaniu 2 silników na np 6v jeden ,mam mieć aku 12v czy 6v ale o wiekrzym A ,oczywiście 6V i 12V przy wariacji szeregowo lub równolegle. Nie chciałem zgadywać-chciałem tego sie dowiedzieć ( nie jest łatwo dowiedzieć sie rzeczy których dla innych są oczywiste) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Sławek,nie chodziło mi o sterowanie silnikami lecz o różnicę w prędkości obrotowej ,silniki nigdy nie są identyczne.Według mnie silniki równolegle z dwóch powodów: 1 regulator do 600 ma na pewno ograniczone napięcie zasilania i tu nasuwa się dodatkowe pytanie w jakim przedziale pracuje (powinno być opisane na reglu) 2 przy 12v musiałbyś zastosować dodatkowy ubec do zasilania odbiornika i serw 3 silniki 6V zniosą jeszcze jakoś zasilanie do 8,4V oczywiście kosztem żywotności ale przy 12V idą z dymem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 15 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Viking ma blisko siebie silniki więc zminimalizuje to efekt ewentualnej asymetri ciągu (no i ten wielki stat pion ) Co do wartości prądowych tego reglerka to na razie nie wiem (ale sie dowiem) ale powiedzmy że do ciągłej pracy jest do 9,6v (tak na przykład) , powiedzmy że wsadze jakies dwa speedy300 na 6v ,podłączam je szeregowo ,BECa używamy z reglera,będą dwa serwa TO CO DALEJ?? jaki pakiet?? 2x aku 6v szeregowo by zapewnic natężenie ???? sory ale zgaduje PS Przypominam że nie potrzebuje dynamicznego latania,bardziej przydała by sie jego długość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz Mesjasz Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Pakiet 2s1p li-pol 7,2V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Regler raczej na pewno od 6cel a więc min.7,2V przy napięciu 9,6V silniki na napięcie 7,2V .M ożesz dać 6V ale żywot ich będzie bardzo krótki po prostu upalisz szczotki w tempie expresowym.Według mnie lepsze rozwiązanie to silniki 6V ,aku lipol 2S 7,4V ,śmigła Gunter.Największym problemem jest waga tych dwóch 300-tek.Model nie jest duży,obciążenie płata wyjdzie duże a mocy z tego napędu nie uzyskasz wiele.Będzie latał ale na" szelkach".Przerabiałem to w swoim DHC 2 Beaver ,400 z przekładnią 3:1 i aku 8,4V 1000mAh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 16 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Czyli pakiet 9,6V-silniki na 7,2V pakiet7,4V-silnki na 6V Bartosz napisał : Pakiet 2s1p li-pol 7,2V. ale nie śmiejcie sie prosze -nie wiem co oznacza 2s1p ? (1 pakiet z 2 ogniw????) Widziałem mase pakietów ale o różnych natęzeniach rozładowywania ,jaki byłby potrzebny? Co do wagi-hmmm -z aku NI-MH 9,6V i dwiema turbinkami z nieznanymi mi silnikami ,czyli kompletny i pomalowany -500G .Lipole oszczędzą troche wagi a 300etki dodadzą ,myśle że wyjdzie podobnie (odbiornik i serwa jedynie dodadzą odrobine wagi) pow nośna 18,7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Czyli pakiet 9,6V-silniki na 7,2V pakiet7,4V-silnki na 6V Coś w tym stylu, albo warto je nawet jeszcze bardziej "przewoltować" kontrolując pobierany prąd. Takie silniczki na 7,2V mozna próbować zasilić z trzech lipoli - to w końcu turbinka. W przypadku Twojego regulatora silniki muszą być połączone równolegle. W takim układzie, sumarycznie potrzebujesz 2x tyle prądu co do jednego silnika, ale każdy silnik zasilany jest napięciem równym napieciu akumulatora. Gdybyś je (silniki) połączył szeregowo, to musiłbyś podwoić napięcie (jak w przykładzie: nominalnie 2x9,6V albo 2x7,4V), a wtedy regulator nie umiałby prawidłowo działać, a może nawet uległby uszkodzeniu. Jeżeli chodzi o wydajność prądową tego nowego pakietu; skoro EDF jakiś kombinowany, to prąd najlepiej zmierzyć i dostarczyć go silnikom w potrzebnej ilości, zważając na ich krótszy żywot pod dużym obciążeniem. To jest prosty wybór: długo ale przeciętnie, czy krótko ale z fantazją Z drugiej strony, wydajność pakietu powyżej 30A nie będzie wykorzystana - ograniczenie maksymalnym prądem regulatora (aczkolwiek ma to swoje plusy, bo wydajniejszy akumulator nie będzie "siadać" pod obciążeniem). Z trzeciej strony, silniczki 300 nie pociągną długo na 15A Czyli reasumując, dobre minimum to 1500mAh 20C (pewnie jednak 3s) - tu jest jednak ogromna dowolność i pole do eksperymentowania. Przykładowo taki dwusilnikowy A10 GWSa http://www.gws.com.tw/English/product/airfly/a10.htm http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=4126&postdays=0&postorder=asc&highlight=a10&start=0 latał u mnie nawet na jednym silniczku szczotkowym, a przeróbka na bezszczotki troszkę go ożywiła. PS co oznacza 2s1p XsYp to oznaczenie budowy akumulatorka X - ilość cel połączonych szeregowo - to daje napięcie akumulatora Y - ilość takich Xs połączonych równolegle - to daje pojemność ( i w rezultacie też wpływa na sumaryczną wydajność prądową) Ostatnio człon Yp często się pomija, gdyż w przeważającej większości nowe akumulatorki są zbudowane 1p i w tej konfiguracji mają wystarczającą pojemność. W oznaczeniu spotykam małe literki s, p, jak i duże S, P - nie wiem, które są poprawne. Przykład: 3s1p 2000mAh to akumulatorek z 3 ogniw o pojemności 2000mAh każda. Jego napięcie znamionowe będzie równe 3 razy napięcie znamionowe ogniwa, a pojemność 2000mAh 3s2p 2000mAh to akumulatorek z 6 ogniw o pojemności 1000mAh każda. Jego napięcie znamionowe będzie 3 razy napięcie znamionowe ogniwa, a pojemność 2 razy pojemność ogniwa (czyli w sumie 2000mAh) Celowo nie piszę o konkretnych napięciach, bo są one różne dla poszczególnych rodzajów ogniw, a oznaczenie jest uniwersalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 17 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 Dzięki za konkrety. Tata napisał: Takie silniczki na 7,2V mozna próbować zasilić z trzech lipoli - to w końcu turbinka. tu małe sprostowanie-turbinek nie będzie,bedzie za to układ pchający ze śmigiełkami ,silniki wmontowane z tyłu makiet silnków wikinga (link do podobnego rozwiązania dałem wcześniej) te turbiny które posiadam nie nadają sie na montaż innych silników (max średnicy silnika to 2cm ;( takie wymiary maja chyba tylko 180tki )A po drugie zwykłe śmigła mają lepszą wydajność co dodatkowo uwalnia chyba mnie od potrzeby prądowego wysilania silników. Miejsca mam na śmigła do 10cm co przy napędzie bezpośrednim chyba nie bedzie kłopotem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.