Skocz do zawartości

EASYCUB - Multiplex


MICHAL_1100

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Prawdę mówiąc myślałem, że będzie inaczej, a wyszło do :ass: raczej.

Nie gderaj, model będzie wyglądał super! Co do malowania, to ten materiał taki jest. Model ciekawie pomalowany wyglada jednak o wiele lepiej niż "białas" (przynajmniej ja wolę malowane).

gemini-011.jpg

04s.jpg

Ja moje modele mpx'a po prostu czasem trochę podmalowuję w wytartych miejscach.

Na Gemini np. czerwony łatwo się wyciera, a żółty jest trwalszy (te same farby do styro).

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Mam modelarskie emalie akrylowe Aster do plastiku, których do malowania modeli plastikowych nie polecam, a które bardzo dobrze sprawdziły mi się przy malowaniu elaporu. Tworzą elastyczną, jakby nie do końca zaschniętą powierzchnię - takie wrażenie, bo nic się nie lepi, ani nie brudzi - i dzięki temu bardzo dobrze trzymają. Muszę sprawdzić, czy te farbki są jeszcze w sprzedaży, bo moje są raczej stare, a jeżeli są w sprzedaży, to czy nadal mają taką dziwną właściwość.

Opublikowano

A może jednak obklejać np.cienką folią reklamową bac5d42a262ce10dm.jpg

Trochę zabawy i pomysłu a nawet chinski zestaw prezentuje się lepiej.Całość obciągnięta folią włącznie z kołpakiem śmigła przy pomocy syszarki.

Opublikowano

Mam nadzieję, że to jeden z ostatnich modeli z EPP. Mam w planach zbudować coś fajnego i prostego (jednocześnie) od podstaw.

Waham się co :roll:????

 

Na bank jakiś trener. Może Wicher - ek. Nie wiem.

 

Trochę brakuje mi tego co (i z czego) budował kiedyś mój ojciec...

 

Tak mnie wzięło.

Opublikowano

Ztym wzniosem to czasem są kłopoty ,przy duzym wznosie lotki mogą działać ODWROTNIE nawet!Ja juz to przerobiłem w Decathlonie,polatałem popróbowałem i ...wywaliłem lotki,tzn zakleiłem.Uzycie lotek powodowało bujanie się modelu a nie skret i to zwykle w odwrotna stronę.

 

Bart

Opublikowano

Minęło kilka dni jak TU nie zaglądałem i zamierzam odkurzyć budowę i... - tzw. relację :rotfl:

 

Do dalszej "budowy" trochę zniechęciła mnie walka z zapaleniem ucha :evil: .

Od kilku dni nie uważam, że czapka jest tylko dla frajerów.

 

Dzisiaj polutowałem przewody serw i "puściłem" je wewnątrz jednego ze wzmocnień skrzydła (mam nadzieję, że po mojej ingerencji nadal będzie je wzmacniać).

 

50453110ec382e95.jpg

 

I ponaklejałem wszystkie naklejki, które

 

a7cfa00a73f567c3.jpg

 

po raz koejny utwierdziy mnie w przekonaniu, że malowanie EPP, to strata czasu i pieniędzy.

 

Mam nadzieję (jeśli model poleci), że wiatr nie zdmuchnie naklejek wraz z farbą :devil:

 

 

 

Ztym wzniosem to czasem są kłopoty ,przy duzym wznosie lotki mogą działać ODWROTNIE nawet!

 

Tak, kilka dni temu słyszałem podobną teorię. Myślę o zmniejszeniu wzniosu do "0". Jednak nie tylko to mnie martwi :( . Zastanawiam się (po tych pisankach, malowankach) jaką wagę ma teraz mój EC???? Z tym muszę poczekać do poniedziałku.

Opublikowano
A może jednak obklejać np.cienką folią reklamową ...

 

Zdradź zatem tajemnicę skąd wyszarpnąć tę folię. W pudełku jeszcze :wink: czeka na swój czas bodaj taka sama Cessna. Myślałem o malowaniu, ale może ta folia to lepszy pomysł

Opublikowano
Myślałem o malowaniu, ale może ta folia to lepszy pomysł

 

"Oszklenie" (tutaj niewidoczne) malowałem HUMBROL - ami do modeli z plastiku. Trzymają się podłoża znacznie lepiej niż akryle.

 

Z folią miałem do czynienia wielkokrotnie, ta standardowa jest ciężka i raczej kłopotliwa do układania na nierównych powierzchniach, a ta, dzięki której można tworzyć "cuda - wianki" jest droga. Chyba, że coś się zmieniło?

 

EC po wstępnym złożeniu.

 

f5da88c456fbaffb.jpg

 

61b4836b6442376f.jpg

 

c544d46b2d166b8c.jpg

 

Czekam na większe koła (70mm) i idpowiednią piastę. Kilka minut i jak pogoda pozwoli w .... górę. Jednak najpierw pokombinuję z tym:

 

eeb778b30ef83344.jpg

 

Ma podobny wznios i dorobione lotki.

Opublikowano

Wsadźcie między bajki opowieści o nie działaniu lotek przy wzniosie,lub ich odwrotnym działaniu. Zobacz film z lotów beavera na stronie z banera, loty innego trenera aby rozwiać wątpliwości wrzucę jutro.

Opublikowano

Malowanie cud miód i co tam jeszcze chcecie ale podwozie :?

 

Powinno być pod krawędzią natarcia skrzydeł a w tym wypadku jest przed kabiną :!:

I golenie podwozia IMO powinny być krótsze jeśli to ma wyglądać jak mała pół makieta.

 

I jeśli bym miał ten model to zmniejszył bym mu wznios prawie do 0.

Opublikowano

Wojtek

 

Odnośnie podwozia wszystko się zgadza.

 

Plan jest taki:

 

 

1. Zmiana kół na 70 mm (o tym już wspominałem) - te mają 50mm.

2. Najpierw polatam tak jak jest.

3. Skrócenie i przesunięcie podwozia (mnie też to razi) nastąpi później, pod warunkiem, że dalej będzie czym latać :wink: .

 

Odnośnie wzniosu nie podjąłem jeszcze decyzji :roll: , ale chyba PATRZ pkt 2.

Opublikowano

f-150,rozumiem ,że mi się zdawało tylko ,że lotki działaja odwrotnie...no cóż w końcu to latałeś moim modelem i wiesz lepiej :-0

 

Bart

Opublikowano

Nie wieże w to że multiplex pozwolił by sobie na jakąś konstrukcyjna wpadkę w swoim modelu... Zostaw fabryczny wznios na pewno będzie latał jak trzeba.

BART, jaki model ? (fabryka czy samoróbka) jaki profil ? kąt wzniosu? powierzchnia i jakie wychylenia lotek ? może nie tylko wznios był winowajcą odwrotnego działania. Szczerze powiem że ciężko mi w coś takiego uwierzyć. Po badamy będziemy wiedzieć :mrgreen:

Opublikowano
Nie wieże w to że multiplex pozwolił by sobie na jakąś konstrukcyjna wpadkę w swoim modelu... Zostaw fabryczny wznios na pewno będzie latał jak trzeba.

BART, jaki model ? (fabryka czy samoróbka) jaki profil ? kąt wzniosu? powierzchnia i jakie wychylenia lotek ? może nie tylko wznios był winowajcą odwrotnego działania. Szczerze powiem że ciężko mi w coś takiego uwierzyć. Po badamy będziemy wiedzieć :mrgreen:

 

Tak, nie pozwola sobie na wpadke, ale jak wiesz(pewnie nie), wznios skrzydła - nie kąt zaklinowania profilu - ma to do siebie,że bardzo ustatecznia model w locie, zastosowanie lotek przy duzym wzniosie sprawia że w/w nie są skuteczne jeżeli chodzi o sterowanie nimi, przy wyjątkowej konfiguracji może dojsc do sytuacji opisanej przez Barta. Model multipleksa nie ma przystosowania do sterowania lotkami, ale można to zrobic... rozwazamy tu mozliwosc i skutecznośc zastosowania lotek w tym modelu.

 

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Model multipleksa nie ma przystosowania do sterowania lotkami, ale można to zrobic... rozwazamy tu mozliwosc i skutecznośc zastosowania lotek w tym modelu.
moje nie doczytanie/niedopatrzenie myślałem ze mpx od razu przewidział lotki w tym modelu. Z drugiej strony i tak ciekawi mnie to zjawisko.
Opublikowano

Bartosz,

 

oto dane :

Rozpiętość skrzydeł: 1020 mm

Długość: 750 mm

Powierzchnia nośna skrzydeł: 15,8 dm

Obciążenie skrzydeł: 38,6 g/dm2

 

To Bellanca Decathlon z zestawu Pelikana często nazywana nielotem ,to prawda dla poczatkujacego ,który bierze ten samolot do rąk i lata z oryginalnym silnikiem i smigłem,klapa murowana.

Zmiana silnika na bezszczotkę ,wieksze smigło,wyeliminowanie podwozia i lata jak ta lala,mnie służy jako platforma video.

Acha...bez lotek ,tak jak pisałem.

 

belrn5.th.jpgthpix.gif

 

Bart

Opublikowano

Ja latałem trenerkiem 140cm rozpiętości, profilu nie pamiętam (ale coś jak clark Y) model już w krainie wiecznych lotów, miał spory wznios wręcz taki nie "naturalny" .. jak by się ktoś rypnoł przy budowie ... niewielkie lotki na końcach płata. Wylatałem nim trochę i nigdy nie było żadnych problemów. Ciekawy jestem od czego jest to uzależnione...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Oto ten trenerek z wzniosem

2c1e90ca65e8a94a.jpg

Kręci bez problemu pętle i beczki,zakręty na lotkach praktycznie w miejscu.ze.W moim avatarze jest Piper też z wzniosem i latał na lotkach bez problemów.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.