jetfan Opublikowano 22 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2018 Szanowni, Pytanie do osób posiadających te silniki: czy dobrze myślę, że różnica pomiędzy nimi to inna świeca oraz aparat zapłonowy? To wynika z opisu obu silników ale może jest jeszcze coś co je różni? Zastanawiające jest, że wariant ze świecą iskrową jest tańszy niż ze świecą G5 (żarową). Jeśli są one takie same to posiadając wariant iskrowy można by zmienić mu świecę na żarową, pozbawić aparatu zapłonowego i mamy dwa w jednym Czyli po co kupować model z G5? Sami zobaczcie: https://www.osengines.com/engines-airplane/osmg1513/index.html https://www.osengines.com/engines-airplane/osmg1515/index.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 22 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2018 Japończycy to przewidzieli i do GT15 nie można wkręcić swiecy G5 ale można to obejść, Adam zapewne Ci wyjaśni wiecej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 22 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2018 Zbyszek tutaj opisuję swoje doświadczenia z silnikiem GGT 10 ale parę słów napisane jest o GGT15 http://pfmrc.eu/index.php/topic/57867-os-max-ggt10-%C5%9Bwieca-%C5%BCarowa/ i jeszcze tutaj, początek postu 198 http://pfmrc.eu/index.php/topic/37802-jastrowie-nasze-latanie/page-10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 29 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 Kol. Tomek ma swoje doświadczenia z silnikiem GGT 15. Od samego początku eksploatacji były problemy z obrotami. Silnik chodził normalnie, spadały obroty, gasł w locie. W przewodzie paliwowym z pompy do gaźnika, pojawiały się pęcherze "powietrza". Po trzykrotnym rozebraniu pompy paliwa okazało się że nic to nie dało . Tomek wykoncypował że pompa ma za gorąco i to paliwo się "zgazowuje". Tym bardziej że w instrukcji od silnika pisze że pompa może być odsunięta od silnika maksymalnie na 150mm. Po odkręceniu pompy założeniu nowego wężyka o długości ok 7cm... pęcherzyki przestały się pokazywać Mimo to silnik dalej pracował niepewnie. W powietrzu obroty "falowały". Nie było winy w regulacji bo wszystkie możliwości zostały wykorzystane. Nawet trzykrotnie były wymieniane świece. Nad silnikiem zebrały się "czarne chmury" A dzisiaj Tomek dzwoni do mnie że... przerobił go na zapłon iskrowy ! Musiałem to zobaczyć ! Układ zapłonowy został wykorzystany z silnika NGH 9 Pro. Czyli świeca zapłonowa, czujnik i elektronika. Kąt zapłonu czyli pozycja magnesu i czujnika został "zerżnięty" z silnika NGH 9. I to wszystko zadziałało od pierwszego uruchomienia Nawet przy takich obrotach silnik pracuje stabilnie Oczywiście są to za małe obroty ale możliwe. Okazuje się że miedzy silnikami GGT15 a GT15 poza oczywiście układem zapłonowym jest tylko jedna różnica. Mianowicie głowica. Głowica GGT15 ma otwór pod świecę z gwintem 1/4 czyli takim jaki ma świeca iskrowa silnika NGH9 jak również RCGF10, a głowica silnika GT15 ma otwór z gwintem M10 pod świecę CM 6. Jutro będą próby modelu z tym silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 23 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2023 Akurat mam ten silnik GGT 15. Głowica w obu silnikach jest taka sama powiedzmy "body". Głowica GT 15 ma gwint M10 pod świecę CM6 a głowica silnika GGT 15 ma wkręconą redukcję z M10 na gwint 1/4. Widać to na zdjęciu. Film z regulacji silnika GGT 15 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi