Skocz do zawartości

TM - Electro Kulbutin ARC z Topmodel


TooM

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś wie jak jest rozwiązane usterzenie poziome w tym modelu.Może ktoś lata takim modelem.

Prosiłbym o informację na forum lub pw.

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Mam, latam i jestem bardzo zadowolony. Usterzenie płytowe na jednym bagnecie węglowym, w przekroju kwadratowym, 5x5mm? 6x6mm ? Trzeba by zmierzyć. Dźwignia kątowa, schowana w kadłubie ze snapem kulowym umożliwia wychylenia prawie 180 stopni. W kadłubie 2 łożyska dopasowane wymiarem wewn. do bagnetu. W statecznikach pochwy na kwadratowy bagnet. W ten sposób zbędny stał się kołek ustalający. Pozdrawiam - Jurek.

  • 3 lata później...
Opublikowano
zobacz tutaj, znajdziesz zalecane wyposażenie http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=799

Michał, cały szkopuł w tym, że ja znam zalecane wyposażenie począwszy od strony Topmodel, który zaleca Hackera z przekładnią, ale publikuje też całą tabelę zastępczych napędów. Z całym szacunkiem do sklepu Pana Roberta, ale silniki, o których On napisał na swojej stronie mają z zalecanymi niewiele wspólnego, choćby przez bardzo zawyżone moce, np. pierwsza Mega, która jest tam podana, czy jej cena - ponad 500 pln.

Dlatego pytałem Jurka, a odpowiedział Bogdan, za co Mu bardzo dziękuję, jako faktycznego użytkownika modelu, czym napędza model.

Bogdan, a model jak się sprawuje?

Opublikowano

Na razie nie narzekam, jak chce się odstresować :jupi: od termiki to raz wypuszczę i jestem heppi :D .Dól kadłuba w środku jeszcze wzmocniłem tkaniną węglową bo zaczął trochę pękać od lądowań, po za tym zero problemów.

Opublikowano
.Dól kadłuba w środku jeszcze wzmocniłem tkaniną węglową bo zaczął trochę pękać od lądowań, po za tym zero problemów.

 

Faktycznie,kadlub kulbutina jest bardzo delikatny i trzeba go wzmocnic.Ja oprocz wegla mam orginalne podwozie ,warto kupic,pomaga :D

 

album_pic.php?pic_id=7625

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Kulbutin, generalnie nie ma sylwetki sprzyjającej laminatom. Dużo płaskich powierzchni na których laminat dużo traci. Szybowiec miał być do 3D więc walczyli z masą, miał ładnie wyglądać - więc żelkot. Akrobację precyzyjną kręci świetnie, 3D - jestem za cienki w tym temacie, nie podejmuję się oceny. Silnik jest w rozmiarach AXI 2820, tylko trochę niżej obrotowy. Pozwala na duże śmigło. Generalnie do akrobacji. Większy nie jest w tym modelu potrzebny, wręcz może być przeszkodą z uwagi na masę. Można by się pokusić o mniejszy, w rozmiarze 2814 ale 30 - 40g oszczędności w tym modelu, moim zdaniem, to nie jest oszczędność a na wznoszeniu dużo straci. Do deklarowanej przez różnej maści sprzedawców mocy silników należy podchodzić z przymrużeniem oka. Np: większy brat(3732), sprzedawany gdzieś na Podkarpaciu, ma moc wynikającą z przemnożenia maks. dopuszczalnego napięcia i maks.chwilowego prądu. Do tego zaniżona masa i można się w pępek ugryźć! Ale Mega 22/30/3E byłaby odpowiednia, cena trochę mniej... Na 3 lipolach byłaby znacznie lżejsza przy zbliżonych parametrach dynamicznych.

Pozdrawiam - Jurek

Opublikowano

Witam

Z ciekawością czytam wszystko w temacie tego modelu, gdyż tak mi się spodobał że w ubiegłym sezonie na podstawie zdjęć narysowałem go w "balsie".

 

 

toto13p1.jpg

 

toto1346.jpg

 

toto1358.jpg

 

toto1399.jpg

 

 

Szczegóły dla zainteresowanych, w tym budowa "zawiasu" usterzenia u mnie na stronie.

http://motylasty.pl/toto013a.html

 

 

Model lata wyśmienicie.

Na początku pędziła go KEDA , teraz śmiga na RAYU 3536, łopaty Aeronauta 9x6.

Waga mojego w granicach 1250 g z pakietem 3S 2200

Opublikowano
Silnik jest w rozmiarach AXI 2820
Większy nie jest w tym modelu potrzebny, wręcz może być przeszkodą z uwagi na masę

Jurek, latałeś tym modelem więc na pewno wiesz lepiej, ale Axi typoszeregu 2820 w najmocniejszej wersji przeznaczony jest dla elektroszybowców do 2400 g. A tutaj producent podaje masę do lotu ~ 2500 g, a raczej nie jest to typowy elektroszybowiec do wożenia się po niebie. Czy taki silnik nie będzie za słaby?

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Aś mnie dostał do parteru !

Głowy nie dam (zbyt odległa historia) ale 2400g to chyba nie ważyło. Raczej zdecydowanie mniej a w dodatku na 4 LiFe, które same ważą 300g. Myślę, że masa producenta wynika z zastosowanych akumulatorów. Tam były przewidywane - 10-12 NiMh. Fischer albo Wiesiek będą mogli podać dokładną masę. Silnik, który zastosowałem w Kulbutinie jest naprawdę w rozmiarach AXI 2820. Też ma średnicę statora 28mm i długość magnesów 20mm. Cudów nie ma - różnice będą wynikały tylko z uzwojenia. Silnik w Kulbutinie ma jeszcze parę innych rozsądnych moim zdaniem rozwiązań, a chociażby bardzo duże łożysko (średnica) sugerujące większą żywotność, co było piętą achillesową AXI.... Świetnie dobrane obroty i moment obrotowy pozwalające na użycie dużego śmigła. Akurat ta rodzina silników (miałem wszystkie oprócz najmniejszego) bardzo pozytywnie wyróżniała się na tle powszechnego badziewia.....

W Kulbutinie pozwala na bardzo spokojne, pewne wznoszenie. Nie trzeba podbiegać przy starcie. Spokojny wyrzut i ani chwili nie masz wrażenia, że jesteś bez sterowania. Myślę, że Fischer to potwierdzi ? Silnik o podobnych parametrach, średnica, długość magnesów i kv - musi zachowywać się podobnie. Może być parę A różnicy, parę % na sprawności napędu ale nie obawiałbym się wpadki.

Pozdrawiam - Jurek

Robert - możesz spokojnie użyć typoszeregu 2826 ale z kv niżej nie schodź ! W tym kadłubie spokojnie możesz użyć coś z 4240 czy 4250.

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Nie miałem jeszcze tego silnika w ręku. Wygląda obiecująco, chociaż szukałbym (osobiście) wersji z mniejszym kv, tak do 1000, chętniej jakieś 850-900, żeby zbliżyć się (na 3 celach)do parametrów silnika który zastosowałem; 650 x 12-13V..... Przy tych prądach 4x LiFe utrzymywało jakieś 12,5-12,6V. Na 3 x LiPo możesz brać do obliczeń jakichś 11 - 11,5V.

Ten silnik powinien dać sobie z tym modelem radę. Może trzeba będzie trochę mocniej pchnąć przy starcie ? Nigdy nie latałem Kulbutinem z gazem na drążku, zawsze na wyłączniku. Nie wiem jak się zachowuje na pół gwizdka i ile ciągu statycznego minimalnie potrzebuje.

Pozdrawiam - Jurek

Opublikowano

Tak na szybko znalazłem jeszcze takie cudo http://www.nastik.pl/mvvs-56960-redliner-p-3353.html . Ma duży plus bo to inrunner, więc nie byłoby problemów z przewodami jak w każdym outrunner'ze, bo wręga silnikowa ma tylko 42 mm średnicy. Planuję zresztą zamówić w Topmodel za pomocą Pana Grzegorza, kadłub docięty do 40 mm, bo w żadnym polskim sklepie nie widziałem kołpaka śr. 42 mm. Minusem silnika w stosunku do poprzednich, np. 2820 czy 2826 jest sporo większa masa, a o cenie nie wspomnę.

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Jedna z lepszych propozycji!

Jeśli nie planujesz innych zastosowań to kup odmianę sport - ma trochę mniejsze kv i lepiej będzie pracować z większym śmigłem. Cena powinna być taka sama. Ale na 3 LiPo redliner też spokojnie powinien łyknąć śmigło 14x6, 14x8. A tak dla ścisłości - to jest outrunner tylko w dodatkowym płaszczu. Istotne dla regulatora - inne wyprzedzenie !

Kapitalne silniki do zastosowań bez przekładni. Miałem ich kilka i spokojnie mogę powiedzieć: jakość wzorcowa !

Jeti wypuszcza teraz fenomenalną serię silników p. Paliczki. Ale cena też trochę inna! Trzymałem w ręku i śliniłem się jak małe dziecko.

Pozdrawiam - Jurek

Opublikowano

Producent w przypadku "dynamicznego szybowca" zaleca dla 3 S śmigło 14x9,5, ale przy tej wartości ma też największy pobór prądu. W związku z tym chyba 14x8 będzie dobrym rozmiarem. Rozumiem, że jego masa nie będzie powodować problemów z wyważeniem takim pakietem (3S)?. Czyli regulator ustawić jednak na outrunnera?

Bardzo Ci dziękuję za dotychczasowe porady.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.