TooM Opublikowano 1 Listopada 2008 Opublikowano 1 Listopada 2008 Czy ktoś wie jak jest rozwiązane usterzenie poziome w tym modelu.Może ktoś lata takim modelem. Prosiłbym o informację na forum lub pw.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 1 Listopada 2008 Opublikowano 1 Listopada 2008 Mam, latam i jestem bardzo zadowolony. Usterzenie płytowe na jednym bagnecie węglowym, w przekroju kwadratowym, 5x5mm? 6x6mm ? Trzeba by zmierzyć. Dźwignia kątowa, schowana w kadłubie ze snapem kulowym umożliwia wychylenia prawie 180 stopni. W kadłubie 2 łożyska dopasowane wymiarem wewn. do bagnetu. W statecznikach pochwy na kwadratowy bagnet. W ten sposób zbędny stał się kołek ustalający. Pozdrawiam - Jurek.
robas69 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Jurek, pamiętasz czym go napędzałeś?
MironRC Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 zobacz tutaj, znajdziesz zalecane wyposażenie http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=799
fischer8 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Ten model odkupiłem od Jurka, jest w nim silnik EMGC A3720 http://www.interspecials.com/products/ESC-650KV-1000W-EMGC-A3720-Brushless-Motor-XT14103-.html Zasilanie 4s life, ogólnie wykonalem około 100 lotów, model wiele przeżył, ale jeszcze lata.
robas69 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 zobacz tutaj, znajdziesz zalecane wyposażenie http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=799 Michał, cały szkopuł w tym, że ja znam zalecane wyposażenie począwszy od strony Topmodel, który zaleca Hackera z przekładnią, ale publikuje też całą tabelę zastępczych napędów. Z całym szacunkiem do sklepu Pana Roberta, ale silniki, o których On napisał na swojej stronie mają z zalecanymi niewiele wspólnego, choćby przez bardzo zawyżone moce, np. pierwsza Mega, która jest tam podana, czy jej cena - ponad 500 pln. Dlatego pytałem Jurka, a odpowiedział Bogdan, za co Mu bardzo dziękuję, jako faktycznego użytkownika modelu, czym napędza model. Bogdan, a model jak się sprawuje?
fischer8 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Na razie nie narzekam, jak chce się odstresować :jupi: od termiki to raz wypuszczę i jestem heppi .Dól kadłuba w środku jeszcze wzmocniłem tkaniną węglową bo zaczął trochę pękać od lądowań, po za tym zero problemów.
robas69 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Dziękuję Ci bardzo. Używałeś tych ekstremalnych wychyleń poziomego?
fischer8 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Jest ustawione może 70 stopni, nie mierzyłem.Oczywiście ale bez specjalnych figur, tak dla relaksu.
Wiesiek Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 .Dól kadłuba w środku jeszcze wzmocniłem tkaniną węglową bo zaczął trochę pękać od lądowań, po za tym zero problemów. Faktycznie,kadlub kulbutina jest bardzo delikatny i trzeba go wzmocnic.Ja oprocz wegla mam orginalne podwozie ,warto kupic,pomaga
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 9 Stycznia 2012 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Kulbutin, generalnie nie ma sylwetki sprzyjającej laminatom. Dużo płaskich powierzchni na których laminat dużo traci. Szybowiec miał być do 3D więc walczyli z masą, miał ładnie wyglądać - więc żelkot. Akrobację precyzyjną kręci świetnie, 3D - jestem za cienki w tym temacie, nie podejmuję się oceny. Silnik jest w rozmiarach AXI 2820, tylko trochę niżej obrotowy. Pozwala na duże śmigło. Generalnie do akrobacji. Większy nie jest w tym modelu potrzebny, wręcz może być przeszkodą z uwagi na masę. Można by się pokusić o mniejszy, w rozmiarze 2814 ale 30 - 40g oszczędności w tym modelu, moim zdaniem, to nie jest oszczędność a na wznoszeniu dużo straci. Do deklarowanej przez różnej maści sprzedawców mocy silników należy podchodzić z przymrużeniem oka. Np: większy brat(3732), sprzedawany gdzieś na Podkarpaciu, ma moc wynikającą z przemnożenia maks. dopuszczalnego napięcia i maks.chwilowego prądu. Do tego zaniżona masa i można się w pępek ugryźć! Ale Mega 22/30/3E byłaby odpowiednia, cena trochę mniej... Na 3 lipolach byłaby znacznie lżejsza przy zbliżonych parametrach dynamicznych. Pozdrawiam - Jurek
Motylasty Opublikowano 9 Stycznia 2012 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Witam Z ciekawością czytam wszystko w temacie tego modelu, gdyż tak mi się spodobał że w ubiegłym sezonie na podstawie zdjęć narysowałem go w "balsie". Szczegóły dla zainteresowanych, w tym budowa "zawiasu" usterzenia u mnie na stronie. http://motylasty.pl/toto013a.html Model lata wyśmienicie. Na początku pędziła go KEDA , teraz śmiga na RAYU 3536, łopaty Aeronauta 9x6. Waga mojego w granicach 1250 g z pakietem 3S 2200
robas69 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Silnik jest w rozmiarach AXI 2820 Większy nie jest w tym modelu potrzebny, wręcz może być przeszkodą z uwagi na masę Jurek, latałeś tym modelem więc na pewno wiesz lepiej, ale Axi typoszeregu 2820 w najmocniejszej wersji przeznaczony jest dla elektroszybowców do 2400 g. A tutaj producent podaje masę do lotu ~ 2500 g, a raczej nie jest to typowy elektroszybowiec do wożenia się po niebie. Czy taki silnik nie będzie za słaby?
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 13 Stycznia 2012 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Aś mnie dostał do parteru ! Głowy nie dam (zbyt odległa historia) ale 2400g to chyba nie ważyło. Raczej zdecydowanie mniej a w dodatku na 4 LiFe, które same ważą 300g. Myślę, że masa producenta wynika z zastosowanych akumulatorów. Tam były przewidywane - 10-12 NiMh. Fischer albo Wiesiek będą mogli podać dokładną masę. Silnik, który zastosowałem w Kulbutinie jest naprawdę w rozmiarach AXI 2820. Też ma średnicę statora 28mm i długość magnesów 20mm. Cudów nie ma - różnice będą wynikały tylko z uzwojenia. Silnik w Kulbutinie ma jeszcze parę innych rozsądnych moim zdaniem rozwiązań, a chociażby bardzo duże łożysko (średnica) sugerujące większą żywotność, co było piętą achillesową AXI.... Świetnie dobrane obroty i moment obrotowy pozwalające na użycie dużego śmigła. Akurat ta rodzina silników (miałem wszystkie oprócz najmniejszego) bardzo pozytywnie wyróżniała się na tle powszechnego badziewia..... W Kulbutinie pozwala na bardzo spokojne, pewne wznoszenie. Nie trzeba podbiegać przy starcie. Spokojny wyrzut i ani chwili nie masz wrażenia, że jesteś bez sterowania. Myślę, że Fischer to potwierdzi ? Silnik o podobnych parametrach, średnica, długość magnesów i kv - musi zachowywać się podobnie. Może być parę A różnicy, parę % na sprawności napędu ale nie obawiałbym się wpadki. Pozdrawiam - Jurek Robert - możesz spokojnie użyć typoszeregu 2826 ale z kv niżej nie schodź ! W tym kadłubie spokojnie możesz użyć coś z 4240 czy 4250.
robas69 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Jurek, bardzo Ci dziękuję. Co myślisz o tym silniku http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p3432,pulso-x2826-8 . Ma też dobrą stronę w tym, że napędzany jest Li-pol'em 3 celowym, a takich mam sporo i nie muszę kupować specjalnie 4-ro czy 5-o celowych.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Nie miałem jeszcze tego silnika w ręku. Wygląda obiecująco, chociaż szukałbym (osobiście) wersji z mniejszym kv, tak do 1000, chętniej jakieś 850-900, żeby zbliżyć się (na 3 celach)do parametrów silnika który zastosowałem; 650 x 12-13V..... Przy tych prądach 4x LiFe utrzymywało jakieś 12,5-12,6V. Na 3 x LiPo możesz brać do obliczeń jakichś 11 - 11,5V. Ten silnik powinien dać sobie z tym modelem radę. Może trzeba będzie trochę mocniej pchnąć przy starcie ? Nigdy nie latałem Kulbutinem z gazem na drążku, zawsze na wyłączniku. Nie wiem jak się zachowuje na pół gwizdka i ile ciągu statycznego minimalnie potrzebuje. Pozdrawiam - Jurek
robas69 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Tak na szybko znalazłem jeszcze takie cudo http://www.nastik.pl/mvvs-56960-redliner-p-3353.html . Ma duży plus bo to inrunner, więc nie byłoby problemów z przewodami jak w każdym outrunner'ze, bo wręga silnikowa ma tylko 42 mm średnicy. Planuję zresztą zamówić w Topmodel za pomocą Pana Grzegorza, kadłub docięty do 40 mm, bo w żadnym polskim sklepie nie widziałem kołpaka śr. 42 mm. Minusem silnika w stosunku do poprzednich, np. 2820 czy 2826 jest sporo większa masa, a o cenie nie wspomnę.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Jedna z lepszych propozycji! Jeśli nie planujesz innych zastosowań to kup odmianę sport - ma trochę mniejsze kv i lepiej będzie pracować z większym śmigłem. Cena powinna być taka sama. Ale na 3 LiPo redliner też spokojnie powinien łyknąć śmigło 14x6, 14x8. A tak dla ścisłości - to jest outrunner tylko w dodatkowym płaszczu. Istotne dla regulatora - inne wyprzedzenie ! Kapitalne silniki do zastosowań bez przekładni. Miałem ich kilka i spokojnie mogę powiedzieć: jakość wzorcowa ! Jeti wypuszcza teraz fenomenalną serię silników p. Paliczki. Ale cena też trochę inna! Trzymałem w ręku i śliniłem się jak małe dziecko. Pozdrawiam - Jurek
robas69 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Producent w przypadku "dynamicznego szybowca" zaleca dla 3 S śmigło 14x9,5, ale przy tej wartości ma też największy pobór prądu. W związku z tym chyba 14x8 będzie dobrym rozmiarem. Rozumiem, że jego masa nie będzie powodować problemów z wyważeniem takim pakietem (3S)?. Czyli regulator ustawić jednak na outrunnera? Bardzo Ci dziękuję za dotychczasowe porady.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.