bigkris Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 ja bym zrobil skrzydlo dzielone na dwie polowki i kazda sterowana z innego serwa, cos jak lotki w latajacym skrzydle. nie wiem jak by wtedy wyszlo z masa wozka.
Aeron1 Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 Zerknij na to może się przydać bardzo ładny kadłub http://www.modelmaking.pl/ires/oferta/12/0/627/
bigkris Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 Zerknij na to może się przydać bardzo ładny kadłub http://www.modelmaking.pl/ires/oferta/12/0/627/ wole klasyczny wozek motolotniowy ten kojarzy mi sie z wozkiem "szaman 3" czy jakos tak
ECO400 Opublikowano 7 Listopada 2008 Autor Opublikowano 7 Listopada 2008 wuzek ładny ale są powody do zrezygnowania z niego :? -cena :crazy: -wózek jest pod silnik 2ccm -za mały jak na moje skrzydło (1,9m)
bigkris Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 czy temat umarl smiercia naturalna czy Dawid czynisz jakies postepy?
berias Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 Witam, Dawid, jako że podwędziłeś mój pomysł to teraz się sprężaj chlopie. Ciekawi mnie jak rozwiążesz kwestię zwichrzenia płata i czy to w ogóle przy tej wielkości modelu będzie miało jakiekolwiek znaczenie. Czy masz zwymiarowane prawdziwe skrzydło i będziesz robił swoje w skali, czy raczej na wyczucie? zobacz na piękną realizacje tego tematu. Możesz podpatrzeć jak można rozwiązać problem zbiornika paliwa, oraz cudnej urody pilota.
PAWEL-RC Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 ciekawe czy gdzieś są plany na taką motolotnie jak na tym filmiku
ECO400 Opublikowano 26 Listopada 2008 Autor Opublikowano 26 Listopada 2008 Witam. Na razie jestem w trakcie projektowania wózka. Robert może pochwalisz się swoim pomysłem na MOTOLOTNIE Chętnie zobaczę co masz na myśli zrobić PS: Teraz na Święta dostanę nową ładowarkę mikroprocesorową i pomyślałem że skusze się na zrobienie motolotni na napęd elektryczny (dam np. silnik Tunigry o ciągu 1,5-2kg i powinno dać rade ) W związku z tym mam takie pytanie jaki dać akumulator tzn. o jakiej pojemności aby można było na pełnym gazie polatać z 10-15min :?: Może macie inne propozycje co do napędu (silnik, regiel, pakiet) :?: Pozdrawiam
gregoorr Opublikowano 27 Listopada 2008 Opublikowano 27 Listopada 2008 Ta z filmiku naprawdę niezła. Moja trochę biednie wygląda:
endriu Opublikowano 27 Listopada 2008 Opublikowano 27 Listopada 2008 Szacując, że silnik o ciągu 1,5kg wciągnie średnio 30A w trakcie lotu na pełnym gazie (dla 3 cel chyba rozsądne uśrednienie) wiec pakiet 5Ah to chyba minimum na 10-15 minut takiego latania.
Lord Rzeźnik Opublikowano 27 Listopada 2008 Opublikowano 27 Listopada 2008 A może sterowanie zrobisz, jak w prawdziwej lotni? Skomplikowane na maxa, ale duża szansa, że zadziała
balcerseb88 Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 Witam. jakiś czas temu przerabiałem temat motolotni i obrazu mowie na wstępie ze będziesz mail ciężko to ulotnić. Mi niestety sie nie udało po kilku probach nieudanego startu motolotnia sie roztrzaskała na asfalcie no i z dalszych prob zrezygnowałem. Badzo trudno jest zrobic sterowanie zeby dzialalo poprawnie to nie takie proste jak sie wydaje. Moja nie wiem czemu caly czas zadzierała tak ze przy dodaniu gazu robila pentle a jesli gazu ujołem poprostu przepadała. Nie wiem czy to bylo spowodowane moze zaduzy kont natarcia przy starcie moze zle silnika nigdy do tego nie doszedlem. Mam nadzie ze Ci sie uda i będę trzymał kciuki. Najlepiej skopjuj prawdziwa motolotnie tylko w pomniejszonej skali bo jesli nigdy nie miales z tym do czynienia widze male szase na udany oblot. POWODZENIA Jak znajde plytke z fotkami to umieszcze Ci prototyp swojej moze Ci to w czyms pomoze
bigkris Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 balcerseb88, a wszystko bylo dobrze wywazone? ja widzialem kilkaset razy prawdziwa motolotnie i moge pomoc w projekcie. bardzo chetnie tez sam zbuduje taki model. btw z czego polecasz zrobic pokrycie plata? ja myslalem o ortalionie.
berias Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 Witam, Fajnie e temat się rozwija. Narazie przerabiam temat w skali 1:1, a model dojrzewa na papierze. Balcerseb88 problem tkwił prawdopodobnie w wyważeniu. W realu zwiększenie obrotów powoduje wznoszenie, odjęcie obrotów opadanie. W dużo mniejszym stopniu wykorzystuje się zmianę kąta natarcia. Prawdziwym wyzwaniem wydaje się konstrukcja skrzydła - to ona wpływa na stateczność podłużną i poprzeczną motolotni. Zainteresowanych przetestowaniem tematu w okolicach Krakowa serdecznie zapraszam.
bigkris Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 okolicach Krakowa gdzie i kiedy latasz?
balcerseb88 Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 na pewno dobrze było wyważone Temat motolotni jest mi dobrze znany poniewaz posiadam taki sprzęt latam często latam jako pasażer a niekiedy jako pilot.
tom000 Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 Problem z motolotnią jest taki że nie ma sztywnego płata i ciężko jest przewidzieć jak zachowa się przy oblocie.Jeśli lotnia ma jakieś usterzenie to jeszcze nie jest to tak wielki problem. Jeśli mamy samo skrzydło to konieczny profil samostateczny a zrealizować go przy pomocy prętów i płótna to nie takie hop siup :wink: Skuteczne sterowanie poprzez zmianę położenia środka ciężkości też nie mały problem.
bigkris Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 Problem z motolotnią jest taki że nie ma sztywnego płata i ciężko jest przewidzieć jak zachowa się przy oblocie.Jeśli lotnia ma jakieś usterzenie to jeszcze nie jest to tak wielki problem. Jeśli mamy samo skrzydło to konieczny profil samostateczny a zrealizować go przy pomocy prętów i płótna to nie takie hop siup :wink: Skuteczne sterowanie poprzez zmianę położenia środka ciężkości też nie mały problem. dlatego trzeba zrobic profile do skrzydla jak w prawdziwej motolotni.
tom000 Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 Tylko że kolega ECO pisał że skrzydło będzie z prętów węglowych a zrobić "pełnoprawny" profil z tego to raczej kłopotliwe. Moim zdaniem jeśli lotnia ma by demontowalna to najlepsze rozwiązanie przedstawia kolega gregoorr. Jeśli lotnia będzie nierozbieralna to chyba lepiej zrobić tradycyjne skrzydło. Próbowałem kiedyś zrobić lotnię z silnikiem spalinowym ale przy pierwszych prowizorycznych próbach bez silnika okazało się że "maszyna" jest nieprzewidywalna i montowanie w niej silnika zbyt niebezpieczne. Lotnia(czyt. zmodyfikowany latawiec :mrgreen: ) puki co dojrzewa :wink:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.