Jump to content

Motolotnia na silnik 4ccm


ECO400

Recommended Posts

Posted

Witam.

Dzisiaj zrobiłem część wózka do motolotni.

Kolor pomarańczowy pokazuje co jeszcze muszę umieścić aby jakoś to wyglądało:

2d38de7bafd7c57d.jpg

  • Replies 158
  • Created
  • Last Reply
Posted
nie widzi mi się to...

możesz rozwinąć tą myśl...

zastanawiam się z jakiej blaszki duraluminium zrobić podwozie... 1mm wystarczy :?:

Posted

Te lutowane rurki moim zdaniem nie zdadzą egzaminu. Wydaje mi się że robisz tą motolotnię bez wyraźnej koncepcji. Zaplanuj to porządnie, zrób rysunek(techniczny) przemyśl 5 razy, pokarz na forum to my cos pomożemy .Nie chcę być uszczypliwy ale po prostu moim zdaniem to lepsza metoda bo oszczędza czas i pieniądze

Posted

Witam.

wszystko zostało zaprojektowane i przemyślane 5 razy :roll: a rurki nie są zlutowane tylko zespawane i jeżeli już to rurka się złamie niż spaw.

Sprawdzałem wytrzymałość konstrukcji na odkształcenia i szkielet wygiął się nieznacznie dopiero pod obciążeniem 3kg więc jest dobrze.

 

to nie prototyp tylko prawidłowa konstrukcja (motolotnia będzie w wersji mini (skrzydło 1m rozpiętości)) z tond jego wymiary.

Posted
Witam.

Planów nie mam i nie będzie (motolotnie buduję "z głowy")

Widocznie źle zrozumialem :roll:

Posted

skrzydło: styro + taśma :D

 

ECO400 napisał/a:

Witam.

Planów nie mam i nie będzie (motolotnie buduję "z głowy")

 

Widocznie źle zrozumialem :roll:

na początku nie miało być planów ale mi się wieczorem nudziło i zrobiłem je :)

Posted

Pochwal się planami bo jestem ciekawy jak to będzie wyglądało :) Jaką spawarką spawałeś te rurki?

  • 2 weeks later...
Posted

Dzisiaj przy lekkim wietrze odbyły się próby oblotu motolotni, niestety zakończone niepowodzeniem :o Przy starcie z asfaltowej drogi zabrakło skrętnego kółka i model po kilku metrach kołowania lądował w śniegu na poboczu. Kolejne próby odbyły się już z ręki bez silnika i tu kolejna porażka :? Model wogle nie chciał szybować. Zaraz po wyrzucie spadał jak kamień uderzając dziobem w ziemię. Po tych próbach nie widziałem sensu rzucania na silniku bo bym zapewne uszkodził wózek. SC był wyliczony programem a między kolejnymi wyrzutami z ręki próbowałem zmieniać środek ale efekt był ten sam...

 

Kilka fotek mojej konstrukcji:

cb7ecbb3a61aa292.jpg

3b2ac377f96dde7f.jpg

 

Rozpiętość motolotni wynosi 90cm, a waga do lotu około 450g. Pakiet niestety siedzi dość ciężki ponieważ przy mniejszym pakiecie nie było by szans na wyważenie.

Posted

Czy możesz powiedzieć jak rozwiązałeś ster kierunku , czyli jak skręca i czy ma ona jakąś funkcje góra/dół czy lata na obrotach silnika?i jak byś mógł powiedzieć jakie zastosowałeś wychylenia silnika?

Posted

EJ no środek ciężkości to jedno i nie poważam tego gdzie i jak go umieściłeś ale czy ten profil na skrzydle jest samostateczny? . Bo wygląda on na CRD ( co ręka dała - i jak wyszło albo i nie) .

Posted

witam.

moje prace nad motolotnią na razie stanęły w miejscu ze względu na nowy model który składam (Elektro Junior S).

Cieszę sie że jest takie zainteresowanie tym tematem (bartek-91 :) )

Co do skrzydła od TZagiego to może być dobre rozwiącanie

Posted

Panowie -

Ponieważ mam wrażenie, że pomysłodawca budowy modelu motolotni zorientował się, że problematyka jest tu dość złożona - proponuję, aby Koledzy, którzy wykonali już pewne próby, zwrócili uwagę na geometrię aerodynamiczną skrzydła lotniowego. Jego kluczowymi cechami, jako bezogonowca są:

-aeroelastyczność i wynikające stąd m.in. zwichrzenie aerodynamiczne (kąt nastawienia profilu centropłata jest większy niż profilu końcówki skrzydła:

target6vs1.jpg

a2gg7.jpg

- geometria rzutu: wydłużenie (ok.7), kąt dziobowy (ok. 120 - 130st.), skos do tyłu:

stilloy8.jpg

- profile: w centropłacie samostateczne - podobne do profilu Yedelsky z podgiętą krawędzią spływu, końcówka podobne do Yedelsky.

Proponuję, aby zainteresowani jako zadanie studialne spróbowali wykonać nieduży, o rozp. ok.50cm model swobodnie latający beznapędowej lotni "na szybko" , "na wyczucie" np. z cienkiego depronu, tak aby chwilę poeksperymentować podginając spływ końcówek, ustalając SC itp. Dodatkowo proszę zwrócić uwagę na % podwójnego pokrycia w okolicach centropłata i końcówki.

I jeszcze kilka zdjęć skrzydła lotniowego dla orientacji:

01pi2.jpg

02qh4.jpg

03bc7.jpg

04ut7.jpg

A.

Posted

I o tym mowiłem bo zdaje się że to zwykły profil lotniczy czy tam crd i bez usterzenia nie da rady. Pozostaje przerobić na któryś samostateczny albo próbowac szczęścia dodając lotki i nimi probować na stałe wytrymować płat do lotu poziomego (obie lotkiwychylone w gorę ) . Zdemontować wózek i zamiast niego podwiesić taką samą masę jako balast - inna sprawa jak zachowa sie takie skrzydło z plywającym środkiem ciężkości

Posted
a nie lepiej płat od TzAGI zastosować ??

Mam właśnie taki dziki plan żeby do skrzydła typu Tzagi dorobić wózek , a sterowanie pozostawić takie jak w oryginalnym skrzydle Tzagi tyle że silnik zamontować nie na skrzydle tylko do wózka.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.