ECO400 Posted November 2, 2008 Posted November 2, 2008 Witam. Postanowiłem spróbować zrobić motolotnie na silnik ASP 4ccm. Mam w związku z tym jedno pytanie: czy zbiornik koniecznie musi być równo lub wyżej niż gaźnik?? Jeśli jest jakieś rozwiązanie aby zbiornik umieścić niżej niż gaźnik, może potrzebna jest jakaś pompka do "tłoczenia" paliwa do gaźnika :?: Bardzo proszę o pomoc. PS: czy silnik 4ccm wystarczy do motolotni o wadze +/- 1500g??
karlem Posted November 2, 2008 Posted November 2, 2008 ...skąd wziąłeś ten zbiornik wyżej gaźnika :shock:
alkraj Posted November 2, 2008 Posted November 2, 2008 czy zbiornik koniecznie musi być równo lub wyżej niż gaźnik?? Paliwo do gaźnika jest „wpychane” poprzez ciśnienie które dostarczane jest z tłumika do zbiornika wężykiem silikonowym :wink:
ECO400 Posted November 2, 2008 Author Posted November 2, 2008 Witam. Mam model WWII i znajomy który lata w tej klasie na zawodach powiedział mi że zbiornik powinien być na równi lub wyżej niż gaźnik. Czyżby to była nie prawda??
Danielstol Posted November 2, 2008 Posted November 2, 2008 Oczywiście silnik bedzie pracował jednak bedzie go zalewać,jesli przykrecimy iglice paliwa to silniczek zgasnie na plecach...
ECO400 Posted November 2, 2008 Author Posted November 2, 2008 Z moich obliczeń wychodzi że zbiornik musiałby być jakieś 5-10cm niżej nisz silnik
instruktor Posted November 2, 2008 Posted November 2, 2008 Zbiornik MUSI być w osi gaźnika inaczej zawsze będziesz miał kłopoty z silnikiem.Jeden z moich kolegów miał motolotnie typu Rogallo ale pod nią coś w rodzaju kadłuba modelu gdzie umiescił "bebechy"
ECO400 Posted November 2, 2008 Author Posted November 2, 2008 zależało by mi na klasycznym wyglądzie motolotni widze że będą kłopoty z tym zbiornikiem :?
karlem Posted November 2, 2008 Posted November 2, 2008 ...dlaczego kłopoty? Zbiornik (poziom paliwa) ma być na wysokości rozpylacza w gaźniku przy napełnionym. W modelach z podwoziem dwukołowym może być trochę wyżej 10 - 15 mm. Jeśli zbiornik będzie wyżej niż gaźnik (rozpylacz) to silnik będzie zalewany i urwiesz korbowód przy próbie rozruchu, jeśli będzie niżej, to odpalisz go, ale w locie plecowym silnik będzie zalewany, a w normalnym locie, w miarę zużywania paliwa, silnik będzie dostawał coraz uboższą mieszankę i może nie chcieć do końca pracować - złapie wysokie obroty i zatrzyma się. Skąd wziąłeś takie wzory(?) oblczeń-wyszło Ci aż 10 cm poniżej silnika??? :shock:
ECO400 Posted November 3, 2008 Author Posted November 3, 2008 Witam. Może sprawe zbiornika odstawmy na chwilę na bok. Mam jeszcze pytanie. Motolotnia bedie miała 1,9m rozp. i nie wiem czy silnik 4ccm ją popchnie. (przewiduje wage 1500-1800g) jakie zastosować śmigło do napędu pchającego :?:
bigkris Posted November 3, 2008 Posted November 3, 2008 ECO400, powinien pociagnac. tam nie ma takiej duzej wagi znow. z czego chcesz wykonac skrzydlo?
ECO400 Posted November 3, 2008 Author Posted November 3, 2008 z czego chcesz wykonac skrzydlo? materiał nylon wzmocniony tkaniną szklaną
bigkris Posted November 4, 2008 Posted November 4, 2008 nie beda za cienkie te pręty? masz juz moze jakies plany?
tom000 Posted November 4, 2008 Posted November 4, 2008 Wydaje mi się że 4mm powinno starczyć.Jak masz zamiar rozwiązać kwestię sterowania?
ECO400 Posted November 5, 2008 Author Posted November 5, 2008 Witam. Planów nie mam i nie będzie (motolotnie buduję "z głowy") Co do sterowania to dam jedno serwo standard 12kg/cm2 do sterowania w górę i w dół całym skrzydłem i drugie takie same do sterowania skrzydłem na boki. Jeśli zmieszczę się w wadze to zrobię laminatową owiewkę i dam jeszcze jedno serwo do sterowania przednim kółkiem :faja:
Guest Kamyczek_RC Posted November 5, 2008 Posted November 5, 2008 proponuję podpatrzeć model lotni sprzedawany jako zestaw przez firme FUTABA / ROBBE jest tam zroziązana kwestia sterowania
tom000 Posted November 5, 2008 Posted November 5, 2008 Nie do końca rozumiem co znaczy sterować skrzydłem w górę i w dół oraz na boki :? Skrzydło będzie sztywne i powierzchnie sterowe na zawiasach? Czy może sterowanie poprzez zwichrzenie skrzydła? A może poprzez zmianę położenia środka ciężkości? Pytam bo sam kiedyś się przymierzałem do czegoś podobnego ale ze względu na ciągłe komplikacje pomysł "dojrzewa"
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.