Skocz do zawartości

Hangar 9 Piper J-3 Cub skala 1/4 do elektryfikacji.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Prawie rok od zobaczenia pierwszy raz tego modelu zastanawiałem się czy i kiedy?

pudelkoee4.jpg

Głównym problemem był napęd, bo w owym czasie silnik elektryczny o wystarczającej mocy był za drogi, a silnik spalinowy nie wchodził w grę, ponieważ jestem zagorzałym zwolennikiem "cichszego" latania. Po wyjęciu z ogromnego pudełka okazało się, że warto było. ARF wykonany perfekcyjnie, a dodatkowo w zestawie lalka pilota, pięknie wykonana maska silnika wraz z imitacją cylindrów, oczywiście z laminatu. Folia na całym modelu nie wymagała naciągania, po prostu bajka. Jest to mój pierwszy tak duży model, do tej pory latałem modelami do 1300 mm, a ten ma 2690 rozpiętości, nie licząc szybowców, ale przecież to zupełnie inna bajka.

Opublikowano

 

Pochwal się co jest na Twoim avatarze.

No właśnie Piper, ale moim zamiarem jest opisać budowę, konwersję i w końcu oblot. Wiem, że właściwie zacząłem od końca, ale niedawno zobaczyłem na jednym z amerykańskich forum opis elektryfikacji tego Piperka, i pomyślałem, że też coś pokażę. Jestem w trakcie budowy Curtisa P6-E Hawk, ale to materiał na całkiem nowy temat. Kiedyś będzie tak wyglądał (oczywiście bez wydechu)

mininl6.jpg

Opublikowano
do tej pory latałem modelami do 1300 mm, .

Czy przypadkiem nie takim?

Masz mnie, to właśnie największy model (oczywiście konwersja na elektro) jakim do tej pory latałem. Ale my tu gadu, gadu a trzeba kolejne zdjęcie zamieścić.

wyposwj6.jpg

Silnik to Turnigy C6364-230, aku to PolyQuest 2x5s 5000 mAh (można je ładować 2c, ładowarkę mam, ale żródło prądu za słabe), regulator Turnigy 100A HV, 4 serwa Spektrum cyfrowe 4,8 kg mocy, i jedno serwo kierunku to Hitec 645MG, pakiet odbiornika to Sanyo 2700 mAh, odbiornik to Spektrum AR7000. Silniczek wydaje się być małym, ale nic bardziej mylnego, jest spory i sporo waży 640 g i mam zamiar z niego wyciągnąć 2100W z śmigłem APC 20x10 do elektro.

silniktj1.jpg

Opublikowano

Z takim zasilaniem piperek będzie mógł spokojnie kręcić akrobację, a przy odrobinie wprawy powinien zrobić nawet zawis ;)

 

Wg moich obliczeń powinien zakręcić jakieś 6000-6200 rpm i pobrać około 1,9kW-2,2kW, ciąg 7-8 kg. Ciekawy jestem ile wyjdzie w rzeczywistości.

Opublikowano

Ha ;D to jam ci jest owym szczęśliwym posiadaczem Cessny po tobie,a tak przy okazji to 1400mm.Powiem że czytając ile prądzia chcesz wyciągnąć z elektrowni to te goldy wyglądają rachitycznie.

Opublikowano

W bardzo podobnym regulatorze (może identycznym) uparcie odpadały mi te duże kondensatory.

Obsmarowałem silikonem i pomogło.

 

PS

W tym układzie, przy 10S prądy nie będą takie znów duże - tak z 80A :lol:

Opublikowano

Jeśli chodzi o prąd, to mam zamiar wyciągać 50 A. Czy chcecie powiedzieć, że goldy 4 mm nie poradzą?

Silnik postanowiłem zamontować wg własnego patentu, który wkrótce okazał się dosyć często stosowany :roll: Znajomy przygotował mi 4 dystanse z pręta alu, przez które przechodzi pęt gwintowany, a wszystko jest skręcana za pomocą nakrętek samokontrujących

lozejz1.jpg

Po skręceniu wszystkiego okazało się, że jest to całkiem niezłe rozwiązanie i "na sucho" sprawia wrażenie solidnego

silnikiregjq1.jpg

Regulator znalazł się również w odpowiednim miejscu, ponieważ będzie na niego wpadał strumień powietrza z otworu w masce silnika. Chociaż podejrzewam, że i tak nie zagrzał by się przy 50A.

Z góry dziękuję za radę z kondensatorami, napewno je zasilikonuje.

Opublikowano
Silnik postanowiłem zamontować wg własnego patentu, który wkrótce okazał się dosyć często stosowany

 

Widzialem tez taki "patent" w ktorym zamiast tulejek dystansowych byly sprezyny.. tez ciekawy..

 

baxter

Opublikowano

Muszę powiedzieć, że zestaw jest super wykonany, wszystko do siebie pasuje, jakość materiałó jest niezła. Zawieszenie, drzwiczki, wnętrze wykonane makietowo. W przypadku tego zestawu raczej nie można mówić o budowie a raczej o skręcaniu. Niestety trzeba si zaopatrzyć w calowe klucze imbusowe i "klej" do gwintów, ponieważ właściwie wszyskie połączenia gwintowe należy zabezpieczać.

Jedna z niewielu przeróbek, to łoże dla akumulatorów. Postanowiłem wykożystać łoże zbiornika paliwa

nabakwv5.jpg

A już po chwili wyglądoało tak, pozostało tylko wklejenie kilku listewek balsowych, które trzymały by pakiet na miejscu

naakulf8.jpg

A tak wygląda już z elektrownią :shock:

wewbw7.jpg

Opublikowano
Silnik postanowiłem zamontować wg własnego patentu, który wkrótce okazał się dosyć często stosowany

 

Widzialem tez taki "patent" w ktorym zamiast tulejek dystansowych byly sprezyny.. tez ciekawy..

 

baxter

Albo rurki,lekko i w dodatku można bez problemu regulować długość.Ale to mój patent. :D

 

Widziałem Pipera gdzie za zbiornik robił przedni fotel tutaj fajnie wygląda ten akus między nogami pilota.

Żeby się tylko nie dyndał :D

Opublikowano

Co prawda pierwszy raz stosowałem napęd pull-pull, ale nie sprawił on większych kłopotów, nie należało jednak przesadzać z napięciem linek, bo serwo miało problemy z powrotem do neutrum. Do zasilania zastosowałem pakiet własnej konstrukcji z 4 baterii Sanyo 2700 mAh, myślę, że powinien dać sobie radę.

serwagq6.jpg

Wszystko ładnie zostało zakryte tylną kanapą, pod którą został ukryty wyłącznik zasilania.

 

wewodbsz2.jpg

Opublikowano
Czy pakiet ma od spodu też rzepa,czy tylko trzyma go ta opaska?

Trzyma się pewnie i nie wysunie?

Tak, pakiet oczywiście również ma rzepa. Zawsze przed przyklejeniem rzepa pokrywam powierzchnie cieniutką warstwą żywicy, co zabezpiecza przed jego odklejaniem.

Jednym z niewielu mankamentów jest zastosowanie plastikowych końcówek do nacięgów statecznika pinowego i poziomego, które najprawdopodobniej zostały by przecięte przez blaszki, do których miały być przypięte. Zamieniłem je na również plastikowe, lecz dużo solidniejsze z metalowym bolcem.

nacgy7.jpg

Opublikowano

Smarujesz rzepa żywicą i po wyschnięciu przyklejasz to np. na CA do koszulki termo pakietu?

Czy smarujesz żywicą i przyklejasz?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.