WueR Opublikowano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 Witam kolegów modelarzy, Vamoose vel Jerzyk oblatany i lata wyśmienicie (słabej jakości film więc nie wrzucałem) czas więc zacząć coś nowego. Zamówiłem na angielskim ebayu plany Arrow z czasopisma Flying Models z lipca 2011. Samolocik ma fajny układ napedu, bo silniki znajdują się na końcu i na początku kadłuba, przez co samolocik lata dość szybko (link). Teoretycznie brak jest więc momentu obrotowego od silnika przy przeciwbieżnych śmigłach. Plan jest wydrukowany na papierze o gramaturze papieru toaletowego 'szaraczka' rozerwał się przy pierwszym rozłożeniu... Przerysowałem do Autocada i podrukowałem części. Planuję kilka modyfikacji: 1) napęd lotek jednym serwem umieszczonym na skrzydle w części kadłubowej (brak 'zewnętrznych' orczyków), bazowy plan przewiduje napęd dwoma serwami przy lotkach 2) przesunięcie serw usterzenia nieco do przodu pod kabinę i ukrycie orczyków usterzenia w kadłubie, bazowy plan przewiduje montaż serw 'na stałe' w części kadłuba do której nie byłoby dostępu+napęd sterów na zewnątrz kadłuba 3) demontowane usterzenie z dostępem do orczyków i drugiego ESC (bazowy plan przewiduje montaż ESC przed przyklejeniem górnego pokrycia czyli bez późniejszego dostępu podsumowujac: modyfikacje umożliwią pełny dostęp do elektroniki i brak jakichkolwiek elementów wystających poza obrys skrzydła i usterzenia. Poniżej pierwsza fotka z budowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wacek.matuszak Opublikowano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2019 Film z linku raczej niezbyt porywa do budowy tego całkiem ciekawie wyglądającego modelu. Podejrzewam że operator i montażysta byli po" małej szkockiej " i dlatego takie wrażenie. Ale zdjęcia z budowy , świadczą o profesjonaliźmie wykonawcy. Gratulacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WueR Opublikowano 14 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2019 Rzeczywiście film nie jest super zmontowany i dobrej jakości ale jedyny jaki znalazłem w sieci. Poniżej wrzucam fotkę (ze strony sarikhobbies.co.uk), na której model prezentuje się o wiele lepiej. W sumie to na tej stronie znalazłem ten model i bardzo mi się spodobał. Plany kupiłem z drugiej ręki za 1/3 ceny podanej na stronie sarikhobbies. Co do postępów w budowie to skleiłem już ze sobą połówki skrzydła i wziąłem się za montaż napędu lotek. Fotki wrzucę wieczorem. Pozdrawiam, WueR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2019 Wow ! Ladne to ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WueR Opublikowano 15 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2019 Obiecane fotki z montażu napędu lotek. Napęd zrobiony z odpowiednio wygiętej szprychy rowerowej, 'Panewki' szprychy z przeciętej rurki od bowdenu, rowek wycięty wstępnie nożem i wyprofilowany gwintem od szprychy. Klej (do drewna) złapał też szprychę ale po kilku delikatnych szarpnięciach puścił i zrobiły sobie dodatkowe 'panewki' wszyskto chodzi gładko bez luzu. Pozdrawiam, WueR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WueR Opublikowano 22 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2019 Witam ze skromną aktualizacją, pokryłem listewkami kadłub od kabiny do silnika. Trochę to czasochłonne i trzeba potem sporo szlifować ale efekt jest całkiem całkiem wyciąłem tez dostęp do baterii i zamontowałem rzepowe opaski, które później ciężko będzie założyć po pokryciu dolnej części kadłuba.W kolejnej odsłonie pokrycie tylnej części kadłuba i ogon. początek krycia koniec krycia: po oszlifowaniu i wycięciu kabiny: Pozdrawiam, WueR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WueR Opublikowano 17 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2019 Witam Kolegów z krótką aktualizacją. Kadłub jest już pokryty listewkami 3mm i oszlifowany, usterzenie zrobiłem zdejmowane i mocowane na jedną śrubę plastikową + dwa kołki ustalające. W kadłubie zamontowane są dwa serwa do usterzenia, napęd - pręty węglowe 2-3 mm. Do kompletu kadłuba (przed pokryciem folią) brakuje dwóch wręg silnikowych, owiewki, do której musze zrobić kopyto, sterów + tu i ówdzie delikatny szlif. Połówki skrzydeł łączone są sklejkowym łącznikiem i do tego podwójny pas tkaniny szklanej na dolnej i górnej powierzchni, trochę ufajdałem skrzydło ale jak na pierwszy raz z żywicą i tkaniną nie jest chyba tak źle W skrzydle przed pokryciem brakuje jedynie lotek. Poniżej kilka fotek z budowy. Pozdrawiam, WueR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WueR Opublikowano 25 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2019 Witam, model jest już skończony, waga 825 g z baterią 3S 2200. Silniki emax cf2812 kv1500, esc 2x SimonK 20A, śmigła 7x6 (przód),7x5,5 (tył). Na pełnej mocy wyje jak szalony i wyrywa rękę. Wg specyfikacji silników powinien mieć ok 150% ciągu do masy. Wczoraj miałem okazję podjechać na Chudoby ale wiało dość mocno i rzuciłem go kilka razy żeby sprawdzić lot szybowy, przy ostatniej próbie i przy pomocy bardziej doświadczonego kolegi miał być już pierwszy lot silnikowy ale tuż po wyrzucie dość mocno zawiało i Arrow zabił kreta z wys. ok. 3m, ostatecznie straty wyniosły: 2 złamane śmigła i zgięta os silnika. W ogóle tego dnia sporo modeli spadło (byliśmy tam przez ok. 3h i co najmniej 6 miało twarde lub b. twarde lądowanie). Do tego poobijałem dość mocno swojego wiatrakowca (Cruiser) i przy lądowaniu urwałem śrubę mocującą skrzydło w Jerzyku. Czekam teraz na jakieś spokojne warunki i znowu spróbuję. Wymienię tez przednie śmigło na składane. Poniżej kilka fotek: Pozdrawiam, WueR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 25 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2019 Na tak długim kołpaku często wygniesz oś. Załatwiłem tak trzy silniki. Oś można wymienić. Rozwiązanie: inny kołpak, obciąć oś do długości 10-15mm tylko na mocowanie kołpaka lub prop saver. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WueR Opublikowano 25 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2019 Oba silniki mają już poskracane osie o ok. 10 mm, pomiędzy korpusem silnika i piastą jest jedynie 1-2 mm luzu. Zrobię sobie teraz zapas osiek, bo podejrzewam, że będę miał tego rodzaju przygody dość często... Pozdrawiam, WueR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 25 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2019 Fajnie wygląda muszę przyznać rozumiem że planów na próżno szukać po sieci skoro zamawiałeś na ebay ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WueR Opublikowano 25 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2019 Tak, planów na sieci nie ma (tzn. nie znalazłem) ale można je kupic tutaj. Pozdrawiam, WueR 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi