Wojtass_nt Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 Roboty to sobie narobię przy wymianie tego wspólnego serwo. Nie sądzicie? Nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 27 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 Zrobiłem tak jak radziłeś. jest jedno serwo na lotki. Kadłub posklejałem, serwa wmontowałem. Oto parę zdjęć Mam parę pytań na tym etapie, zapewne pytań laika. 1. Czy dobrze zamontowałem śmigło? Chodzi mi o prop savera i jego przetoczenie w kierunku silnika. Jak głęboko wał silnika ma wejść w śmigło? 2. Czy są jakieś dobre szkoły w którym miejscu montować dźwignie na powierzchniach sterowych? Czy montuje się je jak najbliżej zawiasu? Czym przymocować? Dostałem taką dźwignię, jest do tego dolna część, ale nie mam żadnych śrubek. To się dokupuje osobno? 3. Na schemacie na popychaczach są wygięcia "V". Do czego służą to regulacja, czy jakiś antyshock. Kupiłem snapy i mogę nimi regulować długość cięgna. 4. Czy wycięcie pod silnik ma już wymagany skłon i wykłon silnika? Na oko nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pagor72 Opublikowano 28 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 1/ Jeżeli chodzi o piastę to przy tym śmigle które zastosowałeś powinno być OK ale przy zastosowaniu np śmig APC ta podtoczona część wchodzi idealnie w gniazdo, co zwiększa stabilność połączenia więc wtedy trzeba by ją odwrócić 2/ Dźwignie wklej po prostu na CA blisko zawiasu zachowując osiowość z cięgnem (przy najmniej u mnie się to sprawdza) 3/ Też się zastanawiałem do czego mają służyć te "V-ki" antyshockiem to raczej nie są bo przy tej sztywności drutu i co by nie mówić delikatnych serwach które się w tym modelu stosuje i tak całe obciążenie pierdynięcia którymś ze sterów w glebę przyjmie serwo. W założeniu chyba miała to być regulacja. Ja stosuję popychacze węglowe z końcówkami z drutu (+koszulka termokurczliwa i kropelka CA) 4/ Wycięcie nie ma fabrycznie dobranych kątów trzeba pokombinować podkładkami po oblocie (ja na początek założyłem dość duży skłon i tak już zostało bo lata idealnie) Pozdrawiam Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 28 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 Znów trochę postępu. Zrobiłem popychacze, na razie nie zabezpieczone i mocowanie silnika. Sprawdziłem działanie elektroniki. Rusza się może będzie sterowanie. Wręgę silnika wkleiłem na uhu por do kawałka EPP i ten kawałem w wycięcie pod silnik, również na uhu por. Czy mam to jeszcze wzmocnić np wkłuwając przez EPP wykałaczki? Porównajcie proszę maksymalne wychylenie lotek u mnie z tym co macie u siebie. Czy to nie za dużo na początek? Mam super prostą aparaturę i wszelkie regulacje wychyleń zmuszony jestem robić na cięgnach. Zanim polecę chcę go parę razy rzucić gdy będzie gotowy i zobaczyć jak szybuje. Jak będzie dobrze to mogę mieć nadzieję, że w locie również będzie poprawnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pagor72 Opublikowano 28 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 Co do szybowania to możesz się trochę rozczarować ta konstrukcja bez silnika lata raczej słabo. Przyłóż się do wyważenia modelu a na pewno będzie latał OK. ...jeszcze co do tych dźwigni sterów, sorry ale myślałem ze są innego typu w tym przypadku przydało by się jednak jeszcze po dwie śrubki i ten element z drugiej strony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Heh szybowca się nie spodziewam. Tak myślę, że to powinno w miarę potwierdzić poprawność wyważenia. Zastanawiam się jeszcze nad skłonem i wykłonem silnika, ile dać na początek. Powiedzmy 2-3 stopnie jak czytam na forum.Jak to się przekłada na podkładki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pagor72 Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Ja mam dwie podkładki na skłon (co daje trochę ponad 2mm i jedną na wykłon coś koło 1mm) Lata stabilnie i przestał rwać jak szatan do góry przy nawet lekkim dołożeniu gazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 No i poleciał :mrgreen: Troszkę wiało i czasem się trząsł. Nie mogę dokładnie ocenić, ale jestem mega-zadowolony. Pewnie wiece, ale i tak wam powiem. To super uczucie jak się samemu coś zrobi i to poleci :mrgreen: Dziękuję Pawle za rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 To super uczucie jak się samemu coś zrobi i to poleci :mrgreen: Tak super. Więc teraz zrób samemu a nie gotową wycinankę :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 Oczywiście. :mrgreen: To będzie kolejny krok. Z każdym krokiem robię coś bardziej zaawansowanego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vaderjk Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 No Robert gratulacje! Fajnie ze sie udalo - to po Wing Dragonie duza przesiadka. Wreszcie bedziesz mogl poszalec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pagor72 Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Oczywiście. :mrgreen: To będzie kolejny krok. Z każdym krokiem robię coś bardziej zaawansowanego. u mnie nastepnym krokiem był exTRIM z ARTEX-u (gorąco polecam) a później juz jakoś poszło Powodzenia Pozdrawiam Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Dorzucam jeszcze film Na śmigle 10x4,7 Slow-Fly samolot potrafi naprawdę wolno latać. Wyposażenie Su-26 z cyber-fly.pl Silnik: EMAX CF2822 Śmigło: GWS 10x4,7 Slow Fly Regulator EMAX-18A SERWO: 3x Tower Pro SG-90 for Airplane Aku: 3E Model Max Force 1300 mAh 11,1V 25C Waga: 370gram Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 A co to. Czyżby nikt nie kupował tego modelu? A powiem, że warto. Odkurzyłem go dzisiaj z zamiarem wystawienia na sprzedaż. W tym celu nagrałem filmik jak lata, ale po locie stwierdziłem, że chyba go nie sprzedam. Trochę mały jak dla mnie, bo wielkości ESA, ale bardzo ładnie lata i można się wyszaleć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek295 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Mówisz że warto? Przedstawiam zawarość paczki która dzisiaj do mnie dotarła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Ooo nowe malowanie, ładne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiejski Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Mój Yak54 od Cyberfly miał prawie identyczne. Teraz wygląda jak karawan pogrzebowy:D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek295 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Czy wykorzystywał ktoś w jakimś celu wycięcie zaznaczone na zdjęciu? Zastanawiam się jakie mogło być jego przeznaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiejski Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Yak 54 ma takie same. Mi się wydawało, że to na serwo, gdy robisz lotki na jednym serwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek295 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Tylko że w przypadku SU to jeśli zastosuję jedno serwo do lotek to napewno umieszczę je na górze skrzydła. Tak przynajmniej podpowiada mi logika i rozmiar górnego wycięcia które jest większe (i moim zdaniem optymalne) od tego dolnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.