Skocz do zawartości

SU 26 EPP z Cyber Fly


BART

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 107
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Zrobiłem tak jak radziłeś. jest jedno serwo na lotki. Kadłub posklejałem, serwa wmontowałem.

Oto parę zdjęć

DSCF6683.JPG

DSCF6682.JPG

 

Mam parę pytań na tym etapie, zapewne pytań laika.

DSCF6686.JPG

1. Czy dobrze zamontowałem śmigło? Chodzi mi o prop savera i jego przetoczenie w kierunku silnika. Jak głęboko wał silnika ma wejść w śmigło?

DSCF6688.JPG

2. Czy są jakieś dobre szkoły w którym miejscu montować dźwignie na powierzchniach sterowych? Czy montuje się je jak najbliżej zawiasu?

Czym przymocować? Dostałem taką dźwignię, jest do tego dolna część, ale nie mam żadnych śrubek. To się dokupuje osobno?

3. Na schemacie na popychaczach są wygięcia "V". Do czego służą to regulacja, czy jakiś antyshock. Kupiłem snapy i mogę nimi regulować długość cięgna.

4. Czy wycięcie pod silnik ma już wymagany skłon i wykłon silnika? Na oko nie.

Opublikowano

1/ Jeżeli chodzi o piastę to przy tym śmigle które zastosowałeś powinno być OK ale przy zastosowaniu np śmig APC ta podtoczona część wchodzi idealnie w gniazdo, co zwiększa stabilność połączenia więc wtedy trzeba by ją odwrócić

2/ Dźwignie wklej po prostu na CA blisko zawiasu zachowując osiowość z cięgnem (przy najmniej u mnie się to sprawdza)

3/ Też się zastanawiałem do czego mają służyć te "V-ki" antyshockiem to raczej nie są bo przy tej sztywności drutu i co by nie mówić delikatnych serwach które się w tym modelu stosuje i tak całe obciążenie pierdynięcia którymś ze sterów w glebę przyjmie serwo. W założeniu chyba miała to być regulacja. Ja stosuję popychacze węglowe z końcówkami z drutu (+koszulka termokurczliwa i kropelka CA)

4/ Wycięcie nie ma fabrycznie dobranych kątów trzeba pokombinować podkładkami po oblocie (ja na początek założyłem dość duży skłon i tak już zostało bo lata idealnie)

 

Pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Znów trochę postępu. Zrobiłem popychacze, na razie nie zabezpieczone i mocowanie silnika. Sprawdziłem działanie elektroniki. Rusza się :) może będzie sterowanie. :)

DSCF6689.JPG

 

DSCF6691.JPG

 

 

Wręgę silnika wkleiłem na uhu por do kawałka EPP i ten kawałem w wycięcie pod silnik, również na uhu por.

Czy mam to jeszcze wzmocnić np wkłuwając przez EPP wykałaczki?

 

DSCF6694.JPG

Porównajcie proszę maksymalne wychylenie lotek u mnie z tym co macie u siebie. Czy to nie za dużo na początek? Mam super prostą aparaturę i wszelkie regulacje wychyleń zmuszony jestem robić na cięgnach.

DSCF6690.JPG

Zanim polecę chcę go parę razy rzucić gdy będzie gotowy i zobaczyć jak szybuje. Jak będzie dobrze to mogę mieć nadzieję, że w locie również będzie poprawnie?

Opublikowano

Co do szybowania to możesz się trochę rozczarować ta konstrukcja bez silnika lata raczej słabo.

Przyłóż się do wyważenia modelu a na pewno będzie latał OK.

 

...jeszcze co do tych dźwigni sterów, sorry ale myślałem ze są innego typu w tym przypadku przydało by się jednak jeszcze po dwie śrubki i ten element z drugiej strony.

Opublikowano

Heh szybowca się nie spodziewam. Tak myślę, że to powinno w miarę potwierdzić poprawność wyważenia.

Zastanawiam się jeszcze nad skłonem i wykłonem silnika, ile dać na początek. Powiedzmy 2-3 stopnie jak czytam na forum.Jak to się przekłada na podkładki?

Opublikowano

Ja mam dwie podkładki na skłon (co daje trochę ponad 2mm i jedną na wykłon coś koło 1mm) Lata stabilnie i przestał rwać jak szatan do góry przy nawet lekkim dołożeniu gazu.

Opublikowano

No i poleciał :mrgreen:

Troszkę wiało i czasem się trząsł. Nie mogę dokładnie ocenić, ale jestem mega-zadowolony.

Pewnie wiece, ale i tak wam powiem. To super uczucie jak się samemu coś zrobi i to poleci :mrgreen:

Dziękuję Pawle za rady.

Opublikowano
Oczywiście. :mrgreen: To będzie kolejny krok. Z każdym krokiem robię coś bardziej zaawansowanego.

u mnie nastepnym krokiem był exTRIM z ARTEX-u (gorąco polecam) a później juz jakoś poszło :D Powodzenia Pozdrawiam Paweł

Opublikowano

Dorzucam jeszcze film

Na śmigle 10x4,7 Slow-Fly samolot potrafi naprawdę wolno latać.

 

Wyposażenie

Su-26 z cyber-fly.pl

Silnik: EMAX CF2822

Śmigło: GWS 10x4,7 Slow Fly

Regulator EMAX-18A

SERWO: 3x Tower Pro SG-90 for Airplane

Aku: 3E Model Max Force 1300 mAh 11,1V 25C

Waga: 370gram

  • 1 rok później...
Opublikowano

A co to. Czyżby nikt nie kupował tego modelu? A powiem, że warto.

Odkurzyłem go dzisiaj z zamiarem wystawienia na sprzedaż.

W tym celu nagrałem filmik jak lata, ale po locie stwierdziłem, że chyba go nie sprzedam.

Trochę mały jak dla mnie, bo wielkości ESA, ale bardzo ładnie lata i można się wyszaleć.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Tylko że w przypadku SU to jeśli zastosuję jedno serwo do lotek to napewno umieszczę je na górze skrzydła. Tak przynajmniej podpowiada mi logika i rozmiar górnego wycięcia które jest większe (i moim zdaniem optymalne) od tego dolnego.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.