dukeroger Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Witam Rozpoczynam budowę autka do driftowania zaprojektowanego przez https://www.darkdragonwing.com/. Autko jest w większości drukowane, udostepniają projekt na https://www.thingiverse.com/thing:3122744 Projekt ma sporo gadżetów: - zmienną wysokość zawieszenia - oświetlenie - moduł dźwiękowy - atrapę silnika V8 z ruchomymi częściami - bogate detale wnętrza Na dzień dzisiejszy; - wydrukowałem silnik (PLA) - pomalowałem cześci do chromowania - kupiłem od nich zestaw cześci do silnika ($25) - wydrukowałem cześci do samochodu (PET-G) - zamówiłem części do budowy samochodu - kupiłem bude nadwozia Dogde Challnager 1970 I pytanie: W projekcie planowany jest silnik szczotkowy GoolRC 540 55T Brushed Motor oraz 60A ESC .... ze niby ma małe obroty i duży moment, ktoś byłby tak miły i to wyjaśnił? tak się robi czy tak jest taniej? Wieczorem dołoże trochę fotek, myślę o ciemno czerownym kolorze ale oryginał wygląda tak: ze strony thingiverse.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EloMajek Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2019 To ma mieć napęd na tył czy na 4 koła? Podwozie gotowiec czy też będzie drukowane? Do driftu 4WD używałem silnika 5,5T bezszczotkowego, w RWD 12T. 55T to chyba do jakiegoś brodzenia po błocie a nie do driftu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2019 napęd na tył, podwozie drukowane z elementami metalowymi (śruby, łączenia, amortyzatory), co do silnika to nie ma tutaj przekładni... zajrzyj do tego linka, tu widać koncept podwozia: https://www.thingiverse.com/thing:2841329 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EloMajek Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2019 W modelach do driftu 1:10 nie stosuje się przekładni. Podwozie wygląda ciekawie ale zobaczymy jak się będzie sprawowało. Próbka moich driftów z kolegami z przed paru lat https://youtu.be/QD-z8_mobaw https://youtu.be/306_-yFd14c Powodzenia życzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2019 o panie szacunek! dobra spójrz na to ze swoja wiedzą i doradź silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dimmus Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Generalnie przy driftowozie RWD potrzebny jest duuuży skręt kół przednich. Ja mam 4WD i w takim napędzie skręt nie jest az taki duży potrzebny. Ale rwd z dobrym żyroskopem i szybkim serwie driftuje się lepiej ( kolega ma mst rwd, kilka razy jechałem, wiec mam porównanie). Kolejną kwestią jest dobre zestrojenie amortyzatorów i sprężyn. Silnik w sumie chyba bez różnicy odpowiednia zębatka i każdy się nada. Ale jak chcesz precyzyjne dozowanie gazu to myślę że coś koło 10T, ale sensorowy. Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Generalnie przy driftowozie RWD potrzebny jest duuuży skręt kół przednich. Ja mam 4WD i w takim napędzie skręt nie jest az taki duży potrzebny. Ale rwd z dobrym żyroskopem i szybkim serwie driftuje się lepiej ( kolega ma mst rwd, kilka razy jechałem, wiec mam porównanie). Kolejną kwestią jest dobre zestrojenie amortyzatorów i sprężyn. Silnik w sumie chyba bez różnicy odpowiednia zębatka i każdy się nada. Ale jak chcesz precyzyjne dozowanie gazu to myślę że coś koło 10T, ale sensorowy. Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka znaczy szczotkowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EloMajek Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Wiesz kupne podwozia znam a przy takiej kombinacji ciężko powiedzieć jak to się będzie wszystko zachowywało. Podwozie pomimo iż przypomina bardzo prawdziwy samochód to do rc driftu nie koniecznie musi być dobre. Np. pare lat temu podwozia miały silnik z przodu i wał lub pasek do dyfra. Obecne nowe podwozia driftowe mają silnik centralnie nad tylną osią powodując jej dociążenie... Temat rzeka Ja zawsze byłem zwolennikiem mocnych silników bo wolałem mieć zapas mocy na np. długi łuk. Ale do RWD za mocny silnik nie jest dobry bo zbyt łatwo przy dodaniu gazu wyspinować. Więc uważam, że coś pomiędzy 9T a 14T powinno być ok. W podwoziu jakie ja mam fabrycznie był silnik szczotkowy 21,5T i był on stanowczo za słaby przez co ciężko było utrzymać poślizg. Fajnie jakbyś trafił silnik sensorowy. Pracuje bardziej "gładko", bez szarpania na wolnych obrotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2019 coś takiego? https://rcpitstop.pl/pl/p/Zestaw-bezszczotkowy-do-aut-w-skali-110-Cheetah-60A-2590kVkV-13.5T-Sensored-Combo/8521 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EloMajek Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Tak. Tylko jest to zestaw budżetowy. Z tą firmą różnie bywało. Jednym te combo działały, innym się paliły. No i karta programująca badziewna. Ale parametry ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EloMajek Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Przyjrzałem się temu projektowi podwozia dokładnie. Według mnie to nie będzie podwozie do driftu (ale mogę się mylić) a podwozie do kręcenia bączków. Być może dlatego zalecają słaby silnik 55t, być może ze względu na zębatki w dyferencjale, które mogą nie wytrzymać mocnego silnika. Drift to sport kontaktowy i nawet jeśli będziesz jeździł sam to i tak zawsze o coś zahaczysz lub w coś uderzysz. https://youtu.be/f67_XJH4sAo Dlatego też podwozie z taką ilością gadżetów może być nie odpowiednio wyważone/dociążone a i "błyskotki" mogą się szybko rozpaść. Tak wygląda moja karoseria teamowa po 2 sezonach zawodów i jeżdżenia z kumplami https://photos.app.goo.gl/BpQqC7NBCB72nfm87 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipp Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Film z driftem (https://youtu.be/f67_XJH4sAo) super zrobiony, bardzo fajnie się to ogląda. Czy modele miały jakieś wspomagania elektroniczne(żyro?) czy tylko ustawienia mechaniczne i umiejętności kierowców? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Dzieki Piotrze za opinie, patrzac na to co wyczyniacie mam taka mysl ze raczej do takiego poziomu nie dojde, czytaj w moich rekach wasze zabawki szybko by zakonczyly życie. Zrobie próbę na takim budżetowym napędzie i zobaczymy co z tego wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EloMajek Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Film z driftem (https://youtu.be/f67_XJH4sAo) super zrobiony, bardzo fajnie się to ogląda. Czy modele miały jakieś wspomagania elektroniczne(żyro?) czy tylko ustawienia mechaniczne i umiejętności kierowców? Bo film robiony przez profesjonalistę Modele te miały napęd 4WD tylko że z cs`em, tzn tylna oś kręciła się około 2x szybciej niż przednia co wymuszało kontre. Bez żyroskopu Dzieki Piotrze za opinie, patrzac na to co wyczyniacie mam taka mysl ze raczej do takiego poziomu nie dojde, czytaj w moich rekach wasze zabawki szybko by zakonczyly życie. Zrobie próbę na takim budżetowym napędzie i zobaczymy co z tego wyjdzie. Proszę bardzo. Po przemyśleniach też tak bym zrobił w tym przypadku. Ja zaczynałem od TT-01 jako prezent pod choinkę do pojeżdżenia i na 10 lat mnie wchłonęło Powodzenia w projekcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Kilka obiecanych fotek: Tak wyglądają wszystkie drukowane elementy do projektu: Tutaj elementy zawieszenia: Obudowa dyferencjału: Elementy mechanizmu skrętu kół przednich: Płyta podłogowa: No i silnik a właściwie atrapa: Druk z PET-G Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 2 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2019 Mały update postępów: a tutaj z nadwoziem: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fordson Opublikowano 2 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2019 Zaczyna wyglądać ! trzymam kciuki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 9 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2019 Obrobilem trochę nadwozie, zamontowałem atrapę silnika, uruchomiłem obniżane podwozie. Doszło troche gratów: moduł audio, atrapy pasów, moduł kierownicy... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EloMajek Opublikowano 9 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2019 Jak takie bajery idą to ja bym założył opony t-drift bieżnikowane https://hpi.pl/pol_m_Kola-RC_1-10-Wyscigowe-Felgi-i-Opony_1-10-Touring-Car-Drift-Tires-717.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 22 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2019 Mówisz masz Oraz fotele Całość po pierwszych pokojowych próbach, pracuje nad karoserią. A no i zanabyłem metdą kupna radio Flysky NB4 Noble z 4ma kanałami coby ten cud obsłuzyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi