ahaweto Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2019 W tym przypadku również skusiły mnie filmy na YT , cena no i najważniejsze nie chciałem robić przykrości św. Mikołajowi Wraz z silnikiem przyszedł również tłumik typu Pitts dedykowany do tego silnika. Silnik bez problemów dał się uruchomić i do tej pory przepracował 4h na hamowni z śmigłem APC 16x6. Mieszanka przygotowana na dotarcie 1:20, benzyna i olej Sthil Ultra. W tej chwili przygotowałem mieszankę 1:30 i silnik przepracuje na niej ok 1h. Model YAK 54 Seagull jest już wyposażony i po zamontowaniu silnik będzie już pracował na mieszance zalecanej przez producenta silnika czyli 1:35 Pracując na mieszance 1:20 pluł olejem jak diabli. Już po pierwszych pięciu minutach pracy okazało się że tłumik składający się z dwóch części (jest możliwość ukierunkowania wylotu spalin) na złączu wypuszczał dużą ilość niespalonego oleju. Po wytarciu i odtłuszczeniu uszczelniłem połączenie Silikonem HT i problem zniknął Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Silnik spalił ponad litr paliwa 1:30. Niestety po założeniu tłumika pitss jego śruby mocujące zaczynają się odkręcać po wpływem drgań silnika. Muszę skorzystać z rad kolegów zamieszczonych w innych tematach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nitromaniak Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Wczoraj od drgań silnika odkręciło mi się kółko i spadło na trawę podczas lądowania. W benzynie wszystkie połączenia trzeba 5 razy spradzać i zabezpieczać. Będę kibicował podczas dlaszej przygody z tym silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Niekoniecznie 5 razy sprawdzać Wystarczy raz przy montażu zastosować średni klej do gwintów i spokój. Z odkręcającym się tłumikiem to inna bajka . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 2 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2021 Próbowałem problem z odkręcającymi się tłumikami (wcześniej z tego powodu w Yaku 54 zgubiłem oryginalny tłumik i nie znalazłem go) rozwiązać. Nic z tego nie wychodziło ?. Objaw był taki. Po uruchomieniu silnika, rozgrzaniu go na wolnych obrotach wystarczyło wejść ze dwa razy na krótko na maksymalne obroty i widać było jak uszczelka jest wypychana i tłumik jest luźny. Nie pomagał ani klej do śrub ani podkładki sprężyste ani przeszlifowanie obu powierzchni przylegania tłumika i silnika. W miedzy czasie zakupiłem silnik NGH 17 wraz z tłumikiem typu "pitts". Ze zdziwieniem stwierdziłem że oba tłumiki są identyczne różnią się tylko wielkością okna i rozstawem śrub mocujących. Po kilku nieudanych próbach wkręciłem w silnik mocno na klej do śrub szpilki M4. Nawet po zamocowaniu silnika w modelu... efekt był taki sam ? . Zły po któreś próbie a było to rozciągnięte w czasie kilku dniowym aby silikon wysoko temperaturowy za każdym razem wysechł, w akcie "desperacji" posmarowałem powierzchnie przylegania silikonem, skręciłem i o od razu silnik uruchomiłem. Po kilku przegazowaniach a nawet przytrzymaniu silnika przez dłuższy czas na wysokich obrotach tłumik... nie odkręcił się ! Silnik w modelu jest po kilkunastu uruchomieniach na ziemi ale jeszcze bez próby kołowania i jeszcze się nie poluzował. Uff.. ? Nauczony doświadczeniem w silnik NGH 17 również wkręciłem szpilki i mimo zastosowania uszczelki problem z odkręcającym się tłumikiem nie wystąpił ?, a model Ekstra 300 jest już po oblocie i jednym locie. Na zdjęciu oba silniki ale zdjęcie zrobione jest wcześniej. W silniku NGH 25 widać niepotrzebną uszczelkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 8 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2021 Dokręcaj na gorącym silniku bez kleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi