Jump to content

P-47 od Black Horse


Recommended Posts

http://modelarski.com/produkt-P-47_Thunderbolt_ARF,2655.html

 

Czy któryś z kolegów miał styczność z tym modelem - na zachodzie dobrze o nim piszą.

 

Tak sobie kombinuje jakby go tu ugryźć jako elektryka - silnik o ciągu maksymalnym 6kg powinien wystarczyć. Pakiecik 6s 3700-4000. Nie za dużo nie za mało. Założenie mam takie żebym mógł modelem polatać 10minut bez potrzeby patrzenia na stan akumulatora. Wiadomo że ~4kg model to juz troche. Wiadomo że model nie ma latać szybko ani też wznosić sie pionowo.

 

EDIT: Silnik został zmieniony. Czytaj dalej ...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

B-25 7kg lata z silnikami o ciągu 5,6 kg .

Więc jeśli nie chcesz wisieć na śmigle to taki ciąg Ci nie jest potrzebny.

Za to na pewno potrzebujesz prędkości .

Więc proponuje tak dobrać napęd śmigło ,aby model miał te 30m/s i ciąg w granicach wagi modelu( będzie komfortowo, jak by co )

śmigło 3 łopatowe 12x7(8) i silnik np.dualski 4260-6 z pakietem 5cel.

Link to comment
Share on other sites

do 5 cel będzie o.k.

Przy prądzie w granicach 45 A na ziemi ( w locie będzie jeszcze mniejszy)

Regiel 60A powinien starczyć w zupełności (ja w swoim reglu mam wyciętą koszulkę nad radiatorem)

Z wyliczeń wynikają mi prądy w granicach 60 A, a z pomiaru maź 64A i nic się nie dzieje, a latałem w ciepłe dni.

 

edit:

B-25 lata na 4 celach, ale ma silnik 850 obr/v

Link to comment
Share on other sites

Zakładam że te akku pozwoli mi na polatanie

 

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7654

 

3700 sa tylko 100g lżejsze wg producenta ...

 

Regulatory 60A są tylko OPTO a wiec bede musiał chyba zastosowac pakiecik 5cell AA albo 2s li pol przez BEC bo na serwa działające bezpośrednio z 2s w dobrej cenie/jakosci nie mam co liczyć - mam nadzieje że sie myle co do serw ...

 

Co do tego śmigła to czy APC 11x6 czterołopatowe to dobry wybór czy dac takie jak pisales 3 łopatowe ?

Link to comment
Share on other sites

Regulatory 60A są tylko OPTO a wiec bede musiał chyba zastosowac pakiecik 5cell AA albo 2s li pol przez BEC bo na serwa działające bezpośrednio z 2s w dobrej cenie/jakosci nie mam co liczyć - mam nadzieje że sie myle co do serw ...

 

daj 2S li-fe, chyba same zalety :)

Link to comment
Share on other sites

150 zł za pakiet jak moge spokojnie dać 5 paluszków ?? Nie bardzo widze ten interes - tak jak mówiłem wolałbym już włożyć serwa działające bezposrednio z 2s li pola ... Ale niestety serw albo nie ma albo sa w takiej cenie ze sa poza zasiegiem. Zostaje standardowe 5xAA ... Myśle że spokojnie zda egzamin a i tak pewnie ołówiu bedzie trzeba dodać na dziób bo nie bedzie można wyważyć ...

Link to comment
Share on other sites

2 pakiety fe na zasilanie i beca faktycznie masz z głowy(jak pisał meteor)

a 2 fe to jakieś 60-80 zł.

 

Co do śmigła to niestety czekają Cię testy.

Wydaje się że to co podałeś 4-łopatowe będzie o.k. ,ale tak naprawdę wyjdzie dopiero w testach.

Link to comment
Share on other sites

A czy nie uważacie że 5xAA nie wystarczy ?? Całe życie używałem takich pakietów i było oki ... Tak jak mówiłem i tak bedzie pewnie za lekki na dziobie ...

 

A skad cene wziełem ??

 

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8249

 

Poprostu uważam że taki pakiet Li-fe to do benzyniaka a nie do elektryka ...

 

Masa podobna, prady wysokie raczej nie wystepują ...

 

Wracając do modelu - czy może miał ktoś okazje pomacać model ??

Link to comment
Share on other sites

A skad cene wziełem cene

 

No cóż nie wszystko w chinach jest tanie :lol: 5x AA powinno starczyć, ale ich nie naładujesz w 15 minut :) A co do prądów to byś się zdziwił jakie potrafią brać serwa, nawet te analogowe...

Link to comment
Share on other sites

Wystarczą w zupełności.

Ja się przesiadam na Fe bo w razie zapomnienia naładowania mam na lotnisku 45 minut i mogę latać ,a przy wodorkach czy cadmach latanie mam z głowy.

Taka tylko różnica ,jak masz , to penie że szkoda kasy na kupowanie Fe ,jak Ci padną to wiesz co masz kupić . :D

 

Co do zakupów napędu , pakietu itd to wstrzymałbym się aż do przyjścia i wstępnego złożenia modelu.

Możesz wtedy wyważyć go obciążnikami tak jak będzie ważył silnik i reszta.

Wtedy wyjdzie Ci, czy kupić większy pakiet czy ołów wozić.

 

Edit:

RC skorpion czy nastik sprzedaje cele Fe po 44 za sztukę.

Link to comment
Share on other sites

Zakładam że i tak nie bede latał całe dnie bo nie mam na to czasu bo albo mam malo czasu albo za duzo modeli ...

 

A przyjrzyjmy sie serwom - wymagane jest 9

 

2 na lotki

 

2 na klapy

 

2 na podwozie

 

1 gaz

 

1 SK

 

1 SW

 

Wychodze z założenia ze 422 to serwo jakie chciałbym użyć, zakładam że wszedzie da rade ale juz wiadomo ze SK wymaga czegoś lepszego chociaz i 422 by dalo rade. Może znacie jakieś odpowiedniki które można by tu użyć ?? W sumie zastanawiam sie nad jakimis digitalami ...

Link to comment
Share on other sites

2 na lotki -standardy hs-325 lub odpowiedniki 22g Hs225hb

 

2 na klapy standardy 325 lub 425

 

2 na podwozie standardy 325 (tu może się okazać ze przy długiej goleni może być potrzebne 425 )

 

1 gaz jakieś 20 gramowe -dowolnie tanie

 

1 SK standard hs325 po co większe to nie akrobat ,kierunek służy tylko do kołowania i korygowania zakrętów przy lądowaniu

 

1 SW hs 425 i to za dużo (ale to najważniejszy ster w modelu więc warto dać mocniejsze

 

Cyfrowe serwa !

A po co ?

Serwa jakie Ci podałem są takie jakie użyłem w B-25 .

Link to comment
Share on other sites

kto wie , kto wie .... :wink:

 

Jak przyjrzysz się lotkom, to sam zobaczysz że są tak małe ,że nie ma co szaleć z serwami ,

w B-25 lotka jest mniejsza niż w Katanie z Artexu gdzie każdy wkłada hs-81 :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.