ertman_176 Opublikowano 6 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Troche udało mi się poobijać, troche zrobić. Zdobyłem już wszystkie potrzebne i "niepotrzebne" mi rzeczy aby ulotnić model. Doszedłem do chyba juz ostatniego problemu związanego z samym modelem. Chodzi o półkę na akumulator [waga akku 585g] Jest to balso-sklejka 3mm, strasznie to jak na moje delikatne, przestrzeni w koło sporo. Myślałem o zbudowaniu boxa na baterie z epp 20mm ale po dłuższym przemyśleniu nie bardzo chciałbym akumulator pakować bo nie bedzie miał chłodzenia. Znowu mocując go rzepami w poprzek też nie do końca jestem przekonany o jego solidnym zamocowaniu. Martwi mnie to że sklejka mogła by się złamać i akumulator zaczał by sie przemieszczac. To okrągłe to tylko podpórka ponieważ model leży na boku. Z dobrych wiadomości mam to że silnik dostał już wrege silnikową a samo łoże zostało skrócone. Pozostaje mi jeszcze jeden mały dylemat ale o nim jak odkopie sie w piwnicy i bede miał warunki do zrobienia fotki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Już prawie rozwiązałem sprawe akumulatora. Aby pokrzepić się do dalszej pracy wstawie sobie fotke na forum. A co :mrgreen: A teraz pytanie: Czy zakładać owiewki serw ? Z jednej strony zabezpieczają teoretycznie przed wodą [chociaż prawie wcale] i niby ładniej wyglądają. Z drugiej strony nie dokońca widzi mi się wycinanie i mocowanie tego na śruby. Z trzeciej wychodzi że jestem leniwy. Z czwartej w sumie mógłbym to zrobić ale niewiem czy warto. Ale na koła napewno założę maskowanie goleni. BTW. folia nie podociagana bo po co mam robić to dwa razy jak nie wiem kiedy bedzie oblot a model stoi w piwnicy ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Jak byś pomalował te owiewki jakimś metalikiem to warto. Bez tego i tak będzie je widać. Więc jeśli bez malowania to lepiej nie dawać Szkoda roboty bo efekt będzie marny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mareq Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Ja w motoszybowcu owiewki serw umocowałem na taśmie dwustronnej do klejenia wykładzin podłogowych. Trzyma porządnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aeron1 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Jak byś pomalował te owiewki jakimś metalikiem W marketach jest spray do felg srebrny szybkoschnący dobrze kryje plastik i nie ściera się w praktyce zwróć uwagę na śmigło było pomarańczowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Sprawdze ten spray, jak nie zje tych owiewek to przykleje je na taśme dwustronną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Wcale nie trzeba tak daleko szukać Humbrol modelarski też się nada jak najbardziej. Chociaż ze sprayem zdecydowanie mniej roboty. Z doświadczenia wiem, że bardzo dobrze 1 warstwą kryje Motip srebrny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Widziales kiedys metalik nakładany z pedzla na tak dużej powierzchni ?? BTW. uzywam vallejo, sa o niebo lepsze Zakupie spray akrylowy jaki dostane i sie zobaczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Może przemyśl pomalowanie samych serw (z orczykami), bo te owiewki to tak średnio wyglądają. PS No i ta pomarszczona folia; niby to o niczym nie świadczy, ale mój P51 jest dużo bardziej pospolity http://www.nastik.pl/p51d-mustang-p-61.html , ale też sporo tańszy i przynajmniej folii nie musiałem poprawiać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Widziales kiedys metalik nakładany z pedzla na tak dużej powierzchni ?? BTW. uzywam vallejo, sa o niebo lepsze Zakupie spray akrylowy jaki dostane i sie zobaczy. Tak. Metalik, gun metal, miedź itp I bardzo ładnie mi kryło. Trzeba było tylko zmatowić powierzchnię bo jak lakier się ślizga to :ass: wychodzi. Ale i tak spray najprostszym i najszybszym rozwiązaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 27 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 Chciałem usiąść i skończyć model. Oczywiście bez problemów się nie obędzie ... 1. Nie moge sobie poradzić z zaprogramowaniem układów do spowalniaczy PIC12F629, http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8863 Jeżeli dobrze rozumiem to ta kosteczka od razu jest też y-kablem, niestety trzeba bedzie chyba wybulić i zakupić pare rzeczy w UH ... Jeszcze pokombinuje z tym picem ale cienko to widze 2. Klapy są na Y kablu, oczywiście orczyki ułożyłem i chce aby były ułożone symetrycznie ale wymaga to reversu na jednym z serw - kolejne 60zł + wysyłka ... Może ma ktoś jakiś DIY albo wie gdzie zakupić taki revers w rozsądnej cenie :?: Czy odwrócenie kabli na silniku da revers ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 27 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 Czy odwrócenie kabli na silniku da revers ? Na silniku i potencjometrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 27 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 Melduje że operacja powiodła się, pacjent żyje. Serwo TP 5010 ma silnik i potencjometr zamontowany na płytce bezpośrednio a nie na kablach. Operacja nie jest prosta gdyż wszystko trzeba robić w okolicy elementów SMD. Serwa lotek i klap ustawione. Jeszcze musze powalczyć z podwoziem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Witam Model jest w sumie gotowy, jutro miał odbyć się oblot ale regulator się spalil [napewno nie przez przeciążenie, obstawiam błąd softu który spowodował upalenie jednej fazy] Model testowałem na ulicy, jeździłem itd, przeprowadziłem próbę ciągu i jest wystarczający na śmigle 15. Dzwięk jest przerażający Dużym plusem są dosyć słabe drgania. Do latanie bedzie wystarczyło mniej niż połowa gazu. ŚC jest ustawiony w okolicy 40%. Model ma w tym momencie pakiet 6s 4000mah ale planuje założenie 6000mah [2x3000] albo 6s2p 4000mah. Spowoduje to odpowiednie ustawienie ŚC w okolicy 35%. Nie ładowany akku który leżał 3 miesiące w szafce przepracował 4-5minut bez znacznego spadku ciągu. Teraz ładuje pakiet - zobacze ile wejdzie. Myśle że silnik może pociągnąć spokojnie model 1,8m akrobata i spokojnie ponad 2m trenera. Bede miał za to czas na pomalowanie serw na srebrno i założenie owiewek kół. Brakuje mi także jeszcze spowalniacza ... Radio jest już zaprogramowane serwa ustawione dlatego też nie chciałem rozbierać modelu ... Kadłub jest dosyć pojemny ale umiejscowienie akumulatora na półce spowodowało lekką ciasnotę. Najwiekszy problem mialem z odbiornikiem gdyż musi przyjąć 7 kabli w tym 4 Y co nawet na ten kadłub jest dosyć dużym wyzwaniem. Sporo czasu zajęło mi wycięcie i względnie poprawne naklejenie naklejek które i tak trzeba co chwilę przyprasowywać palcem a te najbardziej oporne musze podkleić CA. Może ma ktoś z kolegów spalony regulator Mag8 to może by mi się udało reanimować mój regulator ... Na ten moment nie będe chyba kupował regulatora ale jesli juz to waham się miedzy mag8 65A który mam i jak się ew. spali z takiego samego powodu to z 2 zrobie jeden albo też myśle o SS 100A, różnica w cenie jest znikoma. Ale wolałbym jedną paczką zamówić także akku na które mnie na ten moment nie stac ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Do latanie bedzie wystarczyło mniej niż połowa gazu. ŚC jest ustawiony w okolicy 40%. To chyba strasznie tylne wyważenie. Tyle wyszło z opisu słownego czy na rysunku liczbą było to wyrażone? Piszę tak zawile bo raz własnie słowny opis żle przetłumaczyłem i SC wyszło mi własnie zbyt tylne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Mi takie wyważenie wyszło gdy wszystko włożyłem, opisu [kartki] nie posiadam ... Zakładam że samoloty latają z ŚC oddalonym od natarcia 30-45%. Tutaj dochodzi jeszcze elipsa skrzydła co jest troche jeszcze bardziej zagmatwane w liczeniu którego nie lubię ... Zawsze wole sprawdzać to w praktyce. Pare lat doświadczenia i odpowiednie przygotowanie książkowe myśle że pozwalają mi na bezpieczne eksperymentowanie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 28 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Witam Przyszła paczka z regulatorem SS 100A Wszystko podłączyłem, sprawdziłem na stole ... Założyłem świeże śmigło trzyłopatowe 15x8, dokręciłem, drążek lekko do przodu, w garażu już zadyma, dałem na maxa, chwile pokręciło i nagle przestało ... Totalny cut off nic nie działa, nie pipczy ... Kolejny regulator do piachu ... teraz kminie czy kupić jeszcze kilka SS 100A czy kupić sentiliona 100A z gwarancją ... Różnica ciekawa 4xSS 100A = 120$ a 1xSentilion 100A 110$ ... Ogółem oba regulatory są polutowane byle jak, mniejwiecej jak wczesne modele cm-pro które trzeba było zalewać klejem. W sentilionie najprawdopodobniej dokonują jakiejś selekcji komponentów. Śmigiełko 15x8 daje super ciąg i prędkość, musze sie chyba zaopatrzyć w 200A amperomierz i zobaczyć ile to tak naprawde połyka prądu. Zdziwię się bardzo jeżeli okaże się że ponad 100A. Po lekturze wypowiedzi innych użytkowników myśle że bedzie to problem timingu który poprostu pali regulatory które nie nadążają za silnikiem, bo jak mogę sobie wytłumaczyć spalenie dwóch regulatorów w taki sam sposób ? Oba "zgasły" na wysokich obrotach i doznały "podobnego" uszkodzenia z tym że 65A był testowany na 15x8 dwułopatowym dobre pół godziny a samo uszkodzenie spowodowało przypalenie wewnątrz regulatora [wypalona masa] to przy 100A po prostu zgasł, nic nie śmierdzi, żadnego dymu czy błysków, nawet elektronicznie wygląda sprawnie i wydaje się być to uszkodzenie softu ... Co do spowalniacza turnigy, działa i ma się dobrze Jeżeli dobrze rozumiem instrukcje to jeden z kanałów można ustawić odwrotnie [revers] co pozwoli na użycie 2 serw na klapy bez potrzeby zmiany biegunów potencjometru i silnika w jednym z nich, niestety ja już zmieniłem a więc tego nie potwierdze. Można wpiąć tam 3 serwa, nie potrzeba kabla Y jednak należy dorobić sobie kabel wtyk-wtyk aby podłaczyć się do odbiornika. Na ten moment tyle z raportu ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 5 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Witam Dzięki uprzejmości kol. Jurka otrzymałem do sprawdzenia regulator SS 100A oraz amperomierz Testy wykazały że pierwszy regulator jaki miałem musiał działać na granicy wytrzymałości ale i tak jestem pewien że zawinił soft gdyż regulator chodził sporo czasu a testów ciągu wykonałem 3. Zagadką jest dla mnie mój regulator SS, ponieważ wszystkie tranzystory są całe :crazy: i mam niezły zapas ponieważ 100A jest posiada 2 płytki mosfetów, oczywiście każdy inny ... A wiec obstawiam jedną z dwóch opcji: 1. wysypał sie soft regulatora 2. regulator w jakiś sposób sie spalił nie paląc tranzystorów Niestety zabrakło mi odwagi aby na pożyczonym regulatorze sprawdzać 3 łopatowe śmigło 15x8 ponieważ spójrzcie na wyniki testów: 14x7 APC 58A 15x6 70A 16x6 82A :shock: Wolałem nie próbować 15x8 3łopatowego po tym jak zauważyłem że HC zmienił specyfikacje regulatora SS 100A na 85/95A ... Ciekawą sprawą wydaje się być programowanie tego regulatora, zaprogramowanie wszystkich funkcji po kolei najprawdopodobniej spaliło by regulator, po wejściu do programowania i ustawieniu regulatora robił się bardziej ciepły niż podczas testu ze śmigłem ... Podczas testów regulator miał optymalną temperaturę nie przekraczającą temperatury ciepłej wody [na moje miał jakieś 30st] a podczas programowania można by już ogrzać szklanke herbaty do {na moje] 50stC Wykonałem także film z ruchem podwozia i innych serw ale na filmy trzeba bedzie poczekać do późnego wieczora gdyż się ładują a YT jest dosyć leniwy ... Prosiłbym też kolegów o pomoc w dobraniu optymalnego śmigła dla tego modelu, filmy z testów także dodam później, bedzie na nich słychać jak każde śmigło sobie radzi. Na każdym z nich model wyrywa sie dosyć mocno a na 14 oczywiście strumień zaśmigłowy oraz obroty są najwyższe. Na 16 ciąg jest spory ale jak słychać obroty już dużo słabsze no i pobór prądu niczego sobie ... Nie ukrywam że model ma służyć do zabawy, jest to myśliwiec a więc z założenia lata szybko dlatego też wydaje mi się że 16x6 wyklucze a 14 i 15 przetestuje w locie. Akku jakie na ten moment posiadam dla przypomnienia to 4000mah 6s 20-30C Kolejne jakie mam zamiar zakupić to 5000mah 6s 15C o ile fundusze pozwolą to 2 pakiety ... O ile kol. Jurek się zgodzi a w weekend pogoda bedzie odpowiednia na obloty oblatałbym moze model, chociaż wątpię z powodu niezliczonych ilości wiatru i deszczu jakie ostatnio panują w PL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Zezwalam ! Kołuj na start ! Załóż to śmigło 3-łopatowe i najedź powoli regulatorem....Weź poprawkę, że podczas prób statycznych chłodzenie wszystkich elementów jest zdecydowanie gorsze niż w locie. Sam jestem ciekaw różnicy prądów pomiędzy 16" i 15" trójłopatową. Co do akumulatorów, które chcesz kupić to oszczędzałbym na 6s 5000 - 6000 i poniżej 20C nie schodziłbym ! Wiem - cena.... Ale symbol 20C oznacza, że pakiet jest zrobiony z cel które wytrzymują 20C ciągłego, ale solo! W pakiecie zdecydowanie mniej ! Warto przemyśleć pakiety 2x 3s w szeregu... Ale to takie moje dziwactwa. - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 5 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Obiecane filmy [uwaga nieobrobione]: Servo test, przede wszystkim dla tych co chcieli wiedzieć jak działa spowalniacz, głośne serwa w tle to podwozie [GWS], SG5010 tak jak słychać czyli tylko gdy ruszamy. Wszystko zasilane z 5x1050 KAN. Niestety aparat łatwo gubi ostrość ale główna idea zachowana. Poniżej odpowiednio filmy dla: 14x7 15x6 16x6 Co do pakietów to cena 5000mah 6s 15C jest kusząca ale tak jak mówisz dołożyć 60zł a mieć już 20c, płaciłem 75$ za moje zippy 20-30C ... jeszcze bardziej kuszące jest 5s 5000mah za 49.90$ bo to już się robi 25$ różnicy czyli na 2 pakietach już 50$. 5cell powinno spokojnie uradzić ten model, dowód w filmach z testów śmigieł ... Wybór 5000 jest o tyle uzasadniony ze model ma dosyć tylnie wyważenie ale akurat tego sie nie obawiam, wszystko jest w granicach a różnice w akku 100g w miejscu gdzie mam założone akku nie spowodują większej różnicy dla SC. No i ładowarka to tylko Turnigy Accucel 6 ale na co mi więcej, i tak mam zamiar kupić jeszcze jedną wraz z pakietami gdyż po prostu na 2os jedna ładowarka bedzie mało... Dla przypomnienia spójrzcie na zdjecie troche wyżej - porównajcie cieciwe płata a radio ... Nie ma co dywagować chyba, trzeba sprawdzić ile bedzie latał na tym 4000, czy w ogóle ten model latać bedzie chciał i czy przeżyje moje latanie, poszcze już prawie pół roku ale cały czas trenuje na fms aby nie zapomniec :wink: ... Mówiąc że chciałbym zakupić sentiliona oraz pakiety 5-6s 5000mah 15C sztuk 2 to konkretnie chodziło mi o to że kolejny projekt wymagać bedzie tego [lub podobnego] silnika :devil: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5140&Product_Name=HXT_80-85-A_250Kv_Brushless_Outrunner_(eq:_70-40) Jeszcze nie zdecydowałem konkretnie jaki silnik, mój model wymagać bedzie ekwiwalentu 50-60cm3 benzyny a i tak moze się okazać to za dużo :wink: A ten model po prostu by dzielił się regulatorem przez pewien czas... Ale koniec offtopu, bedzie na to czas kiedy i gdzie indziej 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.