f-150 Opublikowano 8 Czerwca 2019 Opublikowano 8 Czerwca 2019 Nie będzie ,na piaście masz klin i inaczej nie założysz. Zachcialo Ci sie Czarus YAMADY Odpal swoją 120 to zobaczysz,Sprzedasz wszystkie swoje Enye 1
jarek996 Opublikowano 8 Czerwca 2019 Opublikowano 8 Czerwca 2019 Jasne ze w koncu odpale ! Ale ENYE sobie raczej zostawie
czarobest Opublikowano 8 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2019 Zachcialo Ci sie Czarus YAMADY Jak dla mnie sama przyjemność . Ale mam ochotę też na jakąś Enye Nie będzie ,na piaście masz klin i inaczej nie założysz. Nie za bardzo wiem o co chodzi, chyba nie napisałem nigdzie o zakładaniu piasty inaczej, bo to akurat wiem .
Marek_Spy Opublikowano 8 Czerwca 2019 Opublikowano 8 Czerwca 2019 A dla doświadczenia zmienić o jeden ząb do przodu i do tylu i zobacz jak sie układa Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
czarobest Opublikowano 20 Lutego 2020 Autor Opublikowano 20 Lutego 2020 Przez to że Darek pokazał Yamadę przypomniało mi się i nie mogłem przestać myśleć na temat tego rozrządu w tej mojej , inna sprawa że przez jego temat i sprawę z łożyskami postanowiłem też, że zmienię je i u siebie, bo mimo że nie dają oznak to wyglądały (i wyglądają) słabo, a teraz mam troszkę większe możliwości by wypchać wał - może się uda oraz przy okazji zmienię wszystkie uszczelki które mam kupione. W każdym razie w sprawie rozrządu, po sprawdzeniu dalej jestem zdania że to trochę dziwne by zmiana o 180 stopni miała wpływać na pracę, może moja głowa tego po prostu nie ogarnia, ale sprawdziłem to i z tego co widzę nie ma to wpływu na ułożenie czegokolwiek, bo i tak po obróceniu wału o jeden obrót, wałek rozrządu ustawia się tak jak w ustawieniu z kropką po innej stronie. Zresztą jeśli nie byłoby tu przełożenia 2:1 to przecież po kilku obrotach wszystko byłoby źle . Na zdjęciu porównanie ustawienia rozrządu w sposób który miałem czyli kropka na dole w "górnym" położeniu tłoka które faktycznie jest nieco przed "prawdziwym" górnym martwym punktem, z ustawieniem rozrządu na kropkę na górze. Dodatkowo na zdjęciach sytuacja po ustawieniu i obróceniu wałem głównym o jeden pełny obrót. Na tym zdjęciu widać ustawienie tłoka w analogicznych sytuacjach co na zdjęciu powyżej. Jak widać niezależnie od ustawienia wałka pozycja tłoka jest taka sama gdy kropka jest w linii z popychaczami. Tutaj oczywiście pomyłka na fotce powinno być 360 stopni Zdjęcia z ręki więc mogą być lekkie odchyłki ale chyba widać że jest tak jak moim zdaniem powinno czyli nie ma znaczenia czy założy się wałek kropką w dół czy w górę byleby ustawić kropkę w linii z popychaczami.
Marek_Spy Opublikowano 20 Lutego 2020 Opublikowano 20 Lutego 2020 Masz tylko mieć synchronizacje z tłokiem i to sie zgadza bo na jeden obrót wałka wypadają dwa obroty wału. Robilem rozrządy w większych motorkach nawet V. Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
bynek Opublikowano 20 Lutego 2020 Opublikowano 20 Lutego 2020 Czarek, a ile stopni przed ZZ rozpoczyna się otwarcie zaworu ssącego , kiedy kropeczkę masz na górze koła rozrządu, lub kiedy jest na dole ? Powinien otwierać się około 40 stopni przed GMP.
czarobest Opublikowano 20 Lutego 2020 Autor Opublikowano 20 Lutego 2020 @bynek nie wiem za bardzo co oznacza ZZ, ale sprawdziłem różnicę między dwoma sposobami montażu rozrządu i nie ma różnicy . Na zdjęciu zaznaczyłem kiedy zaczyna się ruszać zawór dolotowy (w obu przypadkach) i pokrywa się to z prawdziwym górnym martwym punktem. Ten punkt jest około 10° na głównym wale od "górnego położenia tłoka" który jest na zdjęciach w poprzednim poście. I profesjonalna wizualizacja :
bynek Opublikowano 20 Lutego 2020 Opublikowano 20 Lutego 2020 ZZ to inaczej GMP. Czterosuwy mają otwarcie zaworu dolotowego około 30-40 stopni przed GMP, a zamknięcie zaworu wydechowego około 30 stopni po GMP. I jezeli tak u Ciebie jest niezależnie jak umieścisz znak na kole, do góry czy na dół, to pewno będzie dobrze.
czarobest Opublikowano 21 Lutego 2020 Autor Opublikowano 21 Lutego 2020 Czy aby na pewno dolot otwiera się 30-40 stopni przed GMP, według tego co mi wiadomo jest to raczej tuż przed GMP np. 5 stopni? Choć nie mówię, że nie bo się nie znam tylko że w takim wypadku wydaję mi się, że powietrze byłoby wręcz wypychane do dolotu. A z łożyskami niestety nie tak fajnie, bo jednak imadło dalej za małe, a mimo podgrzania wał ani drgnie. Musiałbym znaleźć chyba dojście do jakiegoś większego imadła czy prasy aby je wyjąć. Chyba, że tutaj jest jakiś zmyślny system blokady piasty śmigła, ale to muszę ogarnąć.
bynek Opublikowano 21 Lutego 2020 Opublikowano 21 Lutego 2020 58 minut temu, czarobest napisał: Czy aby na pewno dolot otwiera się 30-40 stopni przed GMP, według tego co mi wiadomo jest to raczej tuż przed GMP np. 5 stopni? Choć nie mówię, że nie bo się nie znam tylko że w takim wypadku wydaję mis się, że powietrze byłoby wręcz wypychane do dolotu. A z łożyskami niestety nie tak fajnie, bo jednak imadło dalej za małe, a mimo podgrzania wał ani drgnie. Musiałbym znaleźć chyba dojście do jakiegoś większego imadła czy prasy aby je wyjąć. Chyba że tutaj jest jakiś zmyślny system blokady piasty śmigła, ale to muszę ogarnąć. Wlot zaczyna się otwierać na około 40 stopni przed górnym martwym punktem. (BTDC) Układ wydechowy zamyka się w końcu około 30 stopni po górnym martwym punkcie. (ATDC) Aby znaleźć najlepsze martwe centrum. Kawałek drewnianego kołka lub plastiku można włożyć pionowo przez otwór świecy żarowej, aby dotknąć tłoka. Obracanie wału korbowego spowoduje popychanie kołka. Najwyższy martwy punkt będzie w najwyższym punkcie. Zaznacz znak na śrubie napędowej i przedniej obudowie, aby pokazać ten punkt. Przed uruchomieniem silnika obróć ostrożnie wał korbowy. Jeśli czas nie jest prawidłowy, zawory mogą zderzyć się z tłokiem. Tłumaczeniw z forum angielskiego
czarobest Opublikowano 21 Lutego 2020 Autor Opublikowano 21 Lutego 2020 Widzisz to nauczyłem się czegoś nowego , w głowie miałem jakiś wykres w którym otwarcie pokazane było 5 stopni przed GMP, ale sprawdziłem teraz nawet w OSie FS-48 i w nim zawór dolotowy zaczyna się ruszać jakoś 25-30 stopni przed GMP. W takim razie tym bardziej ciekawe jest to, że w Yamadzie otwiera się on tak późno, być może z powodu tego doładowania (nie wiem, tak się zastanawiam ), aby nie blokować tłoka idącego jeszcze do góry a wepchnąć zgromadzone powietrze od razu do zasysającej komory, tyle że w normalnych prawdziwie uturbionych silnikach jest chyba na odwrót ?. PS: Dlatego też z powodu mojej "mądrości" w tych tematach nie odrzucam tego co napisał Wojtek odnośnie przestawienia wałka, ale próbuję zrozumieć dlaczego miałoby tak być, tylko że na mój rozum wszystko wskazuje że to nie powinno mieć znaczenia .
Marek_Spy Opublikowano 21 Lutego 2020 Opublikowano 21 Lutego 2020 No bo nie patrzycie na problem z punktu widzenia walka rozrzadu a to on narzuca suwy a nie tłok. Jak jest połowa obrotu to tłok bedzie w GMP lub ZZWysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
czarobest Opublikowano 25 Lutego 2020 Autor Opublikowano 25 Lutego 2020 Udało mi się ściągnąć wał, przede wszystkim zacząłem od ściągnięcia piasty śmigła ściągaczką do wycieraczek samochodowych, przykręciłem ją ręką i idąc po klucz puściło samo , bez piasty wał po podgrzaniu już całkiem lekko wyszedł z łożysk. Przednie łożysko też bez problemów, ale tylne już niestety nie. Siedzi mocno, a do tego otwór wewnętrzny jest taki sam jak otwór dalej więc nie ma nawet jak lekko pomóc mu wyjść z drugiej strony. Próbowałem oczywiście podgrzewając ale nie chce wyjść. Macie może jakiś patent na takie coś? No i chyba dobrze że zdecydowałem się zmienić te łożyska, mimo że wał chodził całkiem gładko i bez luzów to wyglądają słabo a i po wyjęciu wału już tak fajnie nie chodzą, co ciekawe przednie było kryte obustronnie a dodatkowo tuż przed nim jest uszczelka widoczna na zdjęciu. No i jak widać wał ma widoczne pociemnienia w miejscu osadzenia głównie tylnego łożyska po lekkim wyczyszczeniu. Może wyjmę i wymienię jeszcze łożyska od wałka rozrządu, choć one raczej tego nie wymagają. Fotki: Tutaj fajnie widać otwór na wale do sterowania regulatorem paliwa poprzez ciśnienie w skrzyni korbowej . PS: No to widzę, że sobie wymyśliłem , o ile tylne łożysko jest metryczne tak przednie jest calowe (0.3750 X 0.8750 X 0.2812 cala) i chyba trudno dostępne u nas. Jest W Boca Bearings, ale z dostawą to wychodzi drogo PS: Są jeszcze w RCJAPAN "oryginalne", zastanawia mnie teraz jak wielka różnica jest w łożyskach na stronie Boca Bearings, bo jest komplet za 13 dolarów (link) jak i za $35 (Link), no ceramiczne za $73 też .
czarobest Opublikowano 25 Lutego 2020 Autor Opublikowano 25 Lutego 2020 O, no to miła informacja . W takim razie jeszcze będę szukał. I mam nadzieję, że jakoś wydostanę to tylne łożysko. Wyjąłem też łożyska od wałka więc zmienię, bo na szczęście są metryczne.
jarek996 Opublikowano 25 Lutego 2020 Opublikowano 25 Lutego 2020 Enye tez tak maja ( metryczne i calowe w jednym silniku ).
czarobest Opublikowano 25 Lutego 2020 Autor Opublikowano 25 Lutego 2020 No to sobie wymyślili . Znalazłem w sieci przednie, kto by pomyślał żeby szukać wymiarami metrycznymi - https://b2b.rombor.com.pl/l-kulkowe-zwykle-miniaturowe/32-r-6-2rs-ezo.html Może to nie NSK jak oryginał i może nie drogie Boca Bearings ale chyba będzie ok., szkoda tylko że nie podają luzu.
jarek996 Opublikowano 25 Lutego 2020 Opublikowano 25 Lutego 2020 24 minuty temu, czarobest napisał: szkoda tylko że nie podają luzu. Luz pewnie w sam raz ? Czarek ; jest cos do Twojej do kolekcji : https://www.tradera.com/item/302065/387786688/os-max-fs-120s-sp-4-takts-roots-forlader-utstyrt-motor-new-in-box
Rekomendowane odpowiedzi