Gość Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 Jena 1ccm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 Nie wiem jak się odnieść do oceny tego silnika, Jena to Jena jak w dobrej kondycji to pali bez problemu, trwała, uruchamia się w dwie strony ,posiadały rozrusznik sprężynowy, ot malutki motor minionych czasów. Jak byłem bardzo młody to Jena 1 napędzała moją silnikówkę F1C w mniejszej formie, później zastąpiła ją MK17. Wszystko zależy do czego chcesz użyć. No i jest to silnik samozapłonowy czyli potrzebuje stosownego paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 (edytowane) ..czyli eteru, nafty i oleju - gotowe paliwo raczej obecnie nie do kupienia w sklepie, samemu trzeba sobie zmieszać w odpowiedniej proporcji ( kupując oczywiście wcześniej składniki co w przypadku eteru nie jest proste, chyba że tatę zaangażujesz !) Różne mieszanki poniżej: 30%eter dietylowy25%rycyna45%nafta lub 20 % rycyna40 % olej napędowy40 % eter Edytowane 26 Maja 2019 przez kaszalu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 Posiadam ten silnik najpewniej użyje eteru z samostartu . Niestety wygięła się sprężyna rozruchowa. +jakie składniki dodawało się do paliwa dla zwiększenia mocy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 Kwas siarkowy. Edit: Kwas azotowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 Czy silnik po zastosowaniu kwasu siarkowego będzie miał moc taką jak kmd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 Dobrze się czujesz? Po pierwsze KMD ma 2,5 raza większą pojemność a po drugie jest konstrukcją o 3 dekady młodszą i bardziej zaawansowaną technicznie z zacięciem wyczynowym...w porównaniu do popularnej Jeny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 W których latach produkowano jenę? +Jeszcze nie znam się na silnikach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 10 sekund na wyszukiwarce: http://antiquemodelenginesrunning.blogspot.com/2013/11/jena-1cc-model-diesel-engineanother.html?m=1 I następne 10 sekund: http://antiquemodelenginesrunning.blogspot.com/2011/11/?m=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 Jakie silniki samozapłonowe (pojemność 2,5) pan poleca do pierwszego modelu na uwięzi?(akrobat) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 Kwas siarkowy. Edit: Kwas azotowy. .................Paweł, żartujesz ?????? azotyn amylu lub izo amylu, nitrobenzen Jakie silniki samozapłonowe (pojemność 2,5) pan poleca do pierwszego modelu na uwięzi?(akrobat) jest jeszcze jedna istotna uwaga dotycząca Jeny 1 ....jest to silnik zsany tłokiem a więc otwór zsący tuleji cylindrowej MUSI leżeć w osi gaznika . Inaczej bedą kłopoty z uruchomieniem silnika lub wcale go nie uruchomisz Rozrusznika spręzynowego mozesz skutecznie użyć tylko w przypadku w miarę świezego i prawidłowo wyregulowanego silnika.... generalnie mimo pewniej niezaprzeczalnej urody tego silnika -jakośc była kiepska Jakie silniki samozapłonowe (pojemność 2,5) pan poleca do pierwszego modelu na uwięzi?(akrobat) Pan Paweł jest specjalistą od uwięzi .więc może ma inne zdanie ...ja bym polecił jeden z dwóch......RYTM ew KMD ew któryś z MVVS-ów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 Jacku celowo wybrałem taki kwiatek :-)) Patrz: Miniaturowe silniki spalinowe, Wiesław Schier, WKiŁ Warszawa 1976, wydanie drugie, str. 266, drugi akapit. To tak w celu przypomnienia jakie pomysły mieli nasi starsi koledzy :-)) BTW Konradzie KMD jak najbardziej, ale ten z czarną głowicą z początku produkcji, potem były tylko gorsze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 W książce miniaturowe silniki spalinowe znalazłem rozwiązanie problemu paliwa samozapłonowego przez zastąpienie eteru benzyną apteczną czy myślicie że kmd na tym zadziała? +znalazłem kmd w starym modelu z lat 80. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 W książce miniaturowe silniki spalinowe znalazłem rozwiązanie problemu paliwa samozapłonowego przez zastąpienie eteru benzyną apteczną czy myślicie że kmd na tym zadziała? +znalazłem kmd w starym modelu z lat 80. W książce miniaturowe silniki spalinowe znalazłem rozwiązanie problemu paliwa samozapłonowego przez zastąpienie eteru benzyną apteczną czy myślicie że kmd na tym zadziała? +znalazłem kmd w starym modelu z lat 80. raczej nie .... nie kombinuj nie masz eteru 2-etylowego to uzyj samostartu, łatwo dostepny relatywnie tani, olej mix rycyny + syntetyk do 2T, reszta olej napędowy...i silnik bedzie Ci hulał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mac Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 Jeżeli problemem jest brak eteru to jest na allegro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 Panowie - kolega modelarz od Jeny ma 13 lat i prosi o przystępne i jasne informacje aby wykorzystać silnik który posiada lub zastosować jakiś inny, dostępny - nie piszcie mu porad o kwasie siarkowym, azotowym i innych takich bo narobi sobie kłopotów lub zniszczy silnik, a zakup eteru samodzielnie też raczej będzie mu trudno zrealizować ! ! Pytanie jeszcze do czego chce go używać - może prościej będzie odstawić Jenę na półeczkę jako eksponat ( lub pobawić się nią dla przyjemności później po zdobyciu jakichś doświadczeń) nabyć gotowe paliwo i prosty silnik żarowy który będzie łatwy w obsłudze ( może być np. używany lub nowy OS MAX 10 LA; OS MAX 15 LA; COX 0,8cm3 ), pewnie odpali , będzie równo pracował i nie zniechęci kolegi przedwcześnie do silników spalinowych z powodu walki z trudnym rozruchem ? Jest w pobliżu miejsca zamieszkania jakaś czynna modelarnia lotnicza gdzie można by uzyskać pomoc ? Warto sprawdzić i to wykorzystać, na pewno nie odmówią pomocy ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 Panowie - kolega modelarz od Jeny ma 13 lat i prosi o przystępne i jasne informacje aby wykorzystać silnik który posiada lub zastosować jakiś inny, dostępny - nie piszcie mu porad o kwasie siarkowym, azotowym i innych takich bo narobi sobie kłopotów lub zniszczy silnik, a zakup eteru samodzielnie też raczej będzie mu trudno zrealizować ! ! Pytanie jeszcze do czego chce go używać - może prościej będzie odstawić Jenę na półeczkę jako eksponat ( lub pobawić się nią dla przyjemności później po zdobyciu jakichś doświadczeń) i nabyć prosty silnik żarowy który będzie łatwy w obsłudze ( może być np. używany lub nowy OS MAX 10 LA; OS MAX 15 LA; COX 0,8cm3 ), pewnie odpali , będzie równo pracował i nie zniechęci kolegi przedwcześnie do silników spalinowych z powodu walki z trudnym rozruchem ? Jest w pobliżu miejsca zamieszkania jakaś czynna modelarnia lotnicza gdzie można by uzyskać pomoc ? Warto sprawdzić i to wykorzystać, na pewno nie odmówią pomocy ! в принципе,да.. młody Kolega Konrad, uzyskał , moim zdaniem, wyczerpujace informacje... Kolega Paweł info o kwasach podał jako kuziozalne lub joke ....patrz wszystkie posty powyżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 Właśnie obawiałem się, że weźmie sobie kolega Konrad wszystkie te porady na poważnie do serca i ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 Z rozruchem silnika pomoże mi doświadczony modelarz jedynym problemem było paliwo.(silnik pójdzie do modelu na uwięzi). Może napisze o tym nowy temat jak go skończę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 27 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 W Warszawie masz tytlu doświadczonych modelarzy uwięziowych, że na pewno sobie poradzisz :-)) BTW Ja też tam bywam średnio co drugi weekend :-)) Jakby coś to podam Ci namiary na PW. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi