Jump to content

Yard Bird by Sherman Gillespie


Maciej.j
 Share

Recommended Posts

Witam.

Przedstawię budowę prostej gumówki którą kleiłem już kilka razy .Model polecam dla początkujących lub jako /przecinek/przy większych konstrukcjach.Po przygotowaniu listewek balsowych 1,5mm skleiłem statecznik poziomy.Następnie kadłub

post-21980-0-93602100-1559238419_thumb.png

Maciej

DSC09204.JPG

 

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

O! Super ciezarki! Co to takiego?

Ja do przytrzymywania takich drobiazgow uzywam nakretek od srub M10 lub M14, ale te tutaj praktyczniej "to cos" wyglada.

 

Ja sie na budowie tych maluchow nie znam, ale mysle, ze i tutaj powinno sie drewniane listewki laczyc na zakladke. Jesli dobrze dostrzegam na zdjeciach, u Ciebie laczenia sa wprawdzie na skos, ale skos stanowczo za maly. Przy gornej podluznicy jest OK. Przy dolnej juz chyba nie bardzo. W stateczniku podobnie. Korzystniejszy przebieg spoin pozwolilem sobie naniesc na Twojej fotce. Mam nadzieje, ze sie nie pogniewasz.

Wiem, wiem, budujesz jak na rysunku. Ale przeciez dlaczego rezygnowac z mozliwosci wzmocnienia polaczen przynajmniej tam, gdzie to jest mozliwe? Ciezar pozostanie bez zmian.

post-5988-0-00654700-1559286156_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Witam kolegów.

Na kadłubie leżą i trzymają stabilnie kliny silnika R4.Stosuję je często w budowie skrzydeł-dwa do żeberek.W kolejnych zdjęcia umieszczę je w trakcie budowy.A połączenia listewek są mocne.Kleję sprawdzonym czerwonym Titebondem.

Maciej

Link to comment
Share on other sites

Dziś piątek więc można dłużej posiedzieć nad modelem.Boki nacinam kawałkiem papieru ściernego,kropla wody i delikatne gięcie listew.Potem kliny i ciężarek a w miejscu cięcia odrobina kleju.Po około 15 minutach można kleić kadłub.

post-21980-0-99549600-1559330154_thumb.jpg

Po około godzinie kadłub gotowy do szlifowania

post-21980-0-16599800-1559330232_thumb.jpg

teraz mała zmiana w budowie.Nos bedzie dzielony by mieć więcej miejsca na gumę.Zastosuje pojedyńczą pętlę o przekroju 3x1mm

Maciej

Link to comment
Share on other sites

Mały postęp w budowie.Skrzydła na planie połówki na sobie więc konstrukcję przeniosłem na papier milimetrowy.Kliny ustalają pozycje żeberek.

post-21980-0-68762600-1559391337_thumb.jpg

Kadłub dostał już nosek.Mocowanie osi dla śmigła to końcówka od nitu +nylonowa rurka

post-21980-0-29408800-1559391674_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Skrzydła sklejone.teraz czas na oklejanie.Użyję kolorowego papieru-bibuła angielska.Biały papier maluje pigmentami Mixol,tuszem 

koh-i-noor i suszę na ramce po obrazku

post-21980-0-72676300-1559414661_thumb.jpg

I gotowa konstrukcja do oklejenia

post-21980-0-68451400-1559414713_thumb.jpg

Maciej

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

I Yard Bird gotowy do lotów.Oklejony model pomalowałem jedną warstwą lakieru akrylowego.Na wadze niezly wynik z gumą 3x1mm /12.10 gram/W weekend postaram się na prezentacje modelu w lotach.

post-21980-0-04655400-1559586264_thumb.jpg

post-21980-0-52588300-1559586279_thumb.jpg

post-21980-0-93197100-1559586288_thumb.jpg

post-21980-0-05798100-1559586297_thumb.jpg

Maciej.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Schludnie wyszedł, tempa budowy od Ciebie powinienem się uczyć  :)

Takie modele można skleić w jeden dzień.Na innym forum model gumówki skleiłem w jeden dzień z dokładną godziną.

Maciej

Fantastyczny. Masa do lotu lepsza niż zalecana przez konstruktora. Jaka długość silnika i jakie śmigło?

Stosuję balsę średnio-twardą typ C.Lekki papier angielski - 9gram/m.Śmigło japan propeller 6 cali.Ale też dobre mam Igra-6''.Silnik to pętla gumy 3x1mm o długości 25cm. Nasmarowana olejem rycynowym powinna wytrzymać około 1200 obrotów.

Maciej

Link to comment
Share on other sites

Czy modelik jakieś szkody odniósł, bo wleciał jednak na sam koniec między drzewa?? Witamy w dziale mikrusów nowego kolegę i to jak widać doświadczonego modelarza - fajnie przeczytać, że są tacy "rajdowcy", co w jeden dzień budują modele. ;) Pięknie i czysto wykonany klasyk, aż miło popatrzeć, ale czy aby na pewno był dobrze doważony. Kumam, że miał to być oryginał, ale te stare plany w trakcie budowy modelu można było chyba  zmodyfikować, tak aby dać mu niewielki skłon osi napędu, jak np. w tym modelu gumówki:

 

9901.jpg

źródło

 

... zapewne lepiej by się zachowywał przy locie "silnikowym".

 

PS Maciej, nie miałeś pokosy żeby poeksperymentować z elektryfikacją, czyli zadziałać bardziej współcześnie. Myślę, że przy takiej wadze modelu można by próbować użyć któryś z mniejszych mikrosilników bezrdzeniowych z przkładnią + superkondensator (bez akumulatora i timera na pokładzie).

Link to comment
Share on other sites

 
 
Czy modelik jakieś szkody odniósł, bo wleciał jednak na sam koniec między drzewa?? Witamy w dziale mikrusów nowego kolegę i to jak widać doświadczonego modelarza - fajnie przeczytać, że są tacy "rajdowcy", co w jeden dzień budują modele.
;)
Pięknie i czysto wykonany klasyk, aż miło popatrzeć, ale czy aby na pewno był dobrze doważony. Kumam, że miał to być oryginał, ale te stare plany w trakcie budowy modelu można było chyba  zmodyfikować, tak aby dać mu niewielki skłon osi napędu, jak np. w tym modelu gumówki:
 
 
 
 
9901.jpg
 
 
 
 
 
 
... zapewne lepiej by się zachowywał przy locie "silnikowym".
 
 
 
PS Maciej, nie miałeś pokosy żeby poeksperymentować z elektryfikacją, czyli zadziałać bardziej współcześnie. Myślę, że przy takiej wadze modelu można by próbować użyć któryś z mniejszych mikrosilników bezrdzeniowych z przkładnią + superkondensator (bez akumulatora i timera na pokładzie).
 
 
 

Witaj.

Miło czytać odpowiedzi oraz wymienić doświadczenia.W gumówkach jestem z przerwą od lat 80-tych.Po dekadzie z elektroniką powróciłem i......kleje je do dziś.Chyba z 400 wykonałem i.....ulubione konstrukcje powielam wielokrotnie.Yard Bird to kolejny /klon/lata wspaniale tylko......potrzebuje dużo terenu.Dzisiejsze loty to trawnik pod domem.Tam wiele skręciłem filmów na YT do popatrzenia.A elektryki,kondensatory czy mikro RC-próbowałem.Nawet kilka konwersji wykonałem na module Z samolotu Kyosho.Ale co sezon wybieram pudełko z gumą i....wygrywa kolejna gumówka.Jak dla mnie to fajna adrenalina przy modelach swobodnie latających.Lubię sklejać konstrukcje,dlatego tak szybko staram się wykonać model i później test w powietrzu.

Pozdrawiam Maciej

P.S.Czasem siadam do ładniejszych konstrukcji.Model wykonany 10 lat temu,który był ozdobą sklepu modelarskiego.

post-21980-0-31932900-1560098821_thumb.jpg

post-21980-0-33313000-1560098832_thumb.jpg

 

 

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Fajnie, że przybywa nam w tym dziale coraz więcej miłośników mikrusów. Maciej, liczę na to, że będziesz tutaj częstym i aktywnym użytkownikiem. :)

Po długiej nieobecności na innym forum,tutaj chciałbym przedstawiać kolejne gumówki i zachęcić do budowy inne osoby.

Maciej

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Dzień dobry,

chciałbym zadać parę pytań na temat konstrukcji modelu:

-W jaki sposób (skąd) można wydrukować plan modelu w skali 1:1?

-Czy krawędzie natarcia i spływu w skrzydle mają przekrój prostokątny?

-Z czego jest wykonany grzybek? (czy nadałoby się drewno lipowe?)

-Czy rozpórki w statecznikach są wklejane na styk?

-Z planu widzę, że oś śmigła nie jest pochylona w dół. Czy nie było kłopotów z regulacją?

pozdrawiam, Szymon

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.