Skocz do zawartości

Yak-54 z CM-PRO.Proszę o opinie.


modelmix

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano
Mój Giles 202 to był ten większy 140, przy rozpiętości 180cm ważył do lotu 5,30 kg to całkiem niezły wynik

 

U nas na lotnisku są dwie extry 1,7m rozp , 3 kg wagi ,to jest niezły wynik

, do pełnej akrobacji wystarcza im silnik 15 cm , taki model nie wali się na skrzydło nie przeciąga , można bezstresowo i tanio (15cm 4T mało pali) uczyć się akrobacji . Jak czytam że model kosztuje 2,5 tyś i wart jest każdej wydanej złotówki , to znaczy że model super wykonany i super lata , ale jeśli ktoś pisze że za model zapłacił 400 zł i według niego ten model właśnie tyle jest wart , to ja dziękuje za takie modele

Opublikowano
Mój Giles 202 to był ten większy 140, przy rozpiętości 180cm ważył do lotu 5,30 kg to całkiem niezły wynik

 

U nas na lotnisku są dwie extry 1,7m rozp , 3 kg wagi ,to jest niezły wynik

, do pełnej akrobacji wystarcza im silnik 15 cm , taki model nie wali się na skrzydło nie przeciąga , można bezstresowo i tanio (15cm 4T mało pali) uczyć się akrobacji . Jak czytam że model kosztuje 2,5 tyś i wart jest każdej wydanej złotówki , to znaczy że model super wykonany i super lata , ale jeśli ktoś pisze że za model zapłacił 400 zł i według niego ten model właśnie tyle jest wart , to ja dziękuje za takie modele

 

Widzisz Darku, to był mój pierwszy akrobat i nie chcąc (ewentualnie) uziemić od razu za dużo kasy wolałem próbować na tanim modelu, jak do tej pory się ze mną zgodzisz mam nadzieję.

 

Moja wypowiedź na temat Gilesa to moje osobiste doznania więc chyba nie będziesz o tym ze mną dyskutował :P

 

Wiem, że istnieją modele z dużo lepszym stosunkiem wagi do rozpiętości, sam latam Funtaną X100 i wynik jest znacznie lepszy, chodziło o to że jak na CMPro to niezły wynik

 

Ty dziękujesz za tak tanie modele, ale ktoś kto zakłada wątek i pyta o tą właśnie markę musi mieć jakiś powód prawda? (albo niema albo nie chce wydawać pieniędzy na drogie modele) więc nie można mu proponować modelu za 2,500 zł.

Opublikowano

przecież ja nikogo nie zachęcam do kupowania modelu za 2,5 tyś , ale drażni mnie to jak ktoś na tym forum zachęca modelarza który chce zacząc przygode z akrobacją , do kupowania modeli dzięki którym może się co najwyżej zniechęcić do modelarstwa , masz model z CMPRO i z Hangar 9 , sam zapewne widzisz jaka dzieli je przepaść jeśli chodzi o wykonanie i właściwości lotne ( a oba pewnie produkowane w Chinach), jeśli z kasą krucho zawsze można kupić coś z drugiej ręki albo coś mniejszego . Ludzie latają CMPRO ale obawiam się że głownie ze względu na niską cene . Moim zdaniem modele z CMPRO są ciężkie , łatwo się przeciągają , łatwo wpadają w korkociąg , lądowanie też nie należy do najprostrzych , dla wprawnego pilota nie stanowi to problemu , tyle że nie wiadomo jakim pilotem jest pytający więc może lepiej "dmuchać na zimne". Na szczęście w tym wątku wypowiedzi są rzeczowe i poparte swoim doświadczeniem a nie filmikami z youtube ,i raczej wykazują więcej minusów niż plusów

Opublikowano

latam CMPro, bo dla mnie modelarstwo to zabawa, jak kilka innych rzeczy, i ma ograniczony budżet. Zresztą, każdy budżet jest ograniczony, bo ktoś inny przyjdzie i powie że takiego modelu za 2,5tys to on nawet nie weźmie do ręki, bo dla niego latanie zaczyna się od benzynowych 3metrówek, a kto inny i tego wyśmieje.

Wyścig zbrojeń w każdej dziedzinie trwa, czy to będzie kolarstwo czy audiofilia, czasem warto zachować jakieś proporcje w wydawaniu pieniędzy. Ludzie mają jeszcze np. rodziny, dzieci, wydatki zdrowotne itp. i warto o tym pamiętać. Wtedy zostaje albo model za 400 , albo zabawa w FMS. Przy czym akurat osobiście nie mówię z pozycji człowieka który sobie czegoś odmawia, bo jak chciałem roadstera to sobie go kupiłem, tylko po prostu uwazam że wydanie na zabawkę (nie mówię o modelu do treningu na zawody, to quite inna historia) 2500 czy 3500 jest sporym wyzwaniem w kraju, w którym średnia płaca wynosi coś koło tego.

Dla mnie CMPro (przynajmniej te, co znam , swallow i cesna '50) spełniają swoje zadania, tzn. latają i dają z tego sporo frajdy. Może jak skrzydła klasną w powietrzu zmienię zdanie, na razie nic takiego się nie wydarzyło

pzdr

Opublikowano
masz model z CMPRO i z Hangar 9

Nie, pisałem, że Gilesa CMPro miałem potem przesiadłem się na Hangar9.

sam zapewne widzisz jaka dzieli je przepaść jeśli chodzi o wykonanie i właściwości lotne

Widzę

a oba pewnie produkowane w Chinach

Niestety tak, tyle, że inny kontroler jakości.

Moim zdaniem modele z CMPRO są ciężkie , łatwo się przeciągają , łatwo wpadają w korkociąg , lądowanie też nie należy do najprostrzych

A miałeś kiedyś choć jeden z nich, że tak twierdzisz?

 

Ja się z Tobą nie zgodzę, to znaczy, są ciężkie - niestety tak, a co do reszty to zależy który bo nie można generalizować. Ja wrażenia z latania Gilesem opisałem i naprawdę nie mogłem narzekać lot spokojny, o przeciągnięcie trudno, a lądowanie to była czysta formalność, po iluś lotach treningu zacząłem robić nie tyle 3punktowe co najpierw na tylnym a po kilku metrach sadzałem przednie koła. Nie wierzę żeby mój był wyjątkowy bo były 3 na naszym lotnisku i wszystkie 3 latały super.

Opublikowano

POOODDDAAAJJJEEE się . odszczekuje wszystkie brzydkie słowa które napisałem o CMPRO i gorąco polecam W/W modele jako estetycznie wykonane , super latające i w niezwykle atrakcyjnych cenach , na tym kończe swoją aktywność na Forum i życze miłej zabawy

Opublikowano
Ja wrażenia z latania Gilesem opisałem i naprawdę nie mogłem narzekać lot spokojny, o przeciągnięcie trudno, a lądowanie to była czysta formalność, po iluś lotach treningu zacząłem robić nie tyle 3punktowe co najpierw na tylnym a po kilku metrach sadzałem przednie koła. Nie wierzę żeby mój był wyjątkowy bo były 3 na naszym lotnisku i wszystkie 3 latały super.

 

 

A co sie działo przy gwałtowny zaciągnięciu SW przy dużej prędkości?

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

Czytam panowie wasze posty i od siebie mogę dodać tyle " jak sie nie ma co się lubi , to się lubi co się ma "...Niestety dla wielu wykładnikiem jest cena a modele z CM-PRO tak jatają jak kosztują ... Nie ma co porównywać modelu za 800 i 2800 PLN bo wielu z nas nie stać na model za 2800 a umiejętności budowy takiego modelu we własnym zakresie ma 1/5 z nas . Moim zdaniem lepiej kupić model mniejszy lepszej firmy niz giganta od CMPRO a z Chin to tylko ryż jest dobry choć i on podobno pędzony na uranie ;)

Opublikowano
POOODDDAAAJJJEEE się . odszczekuje wszystkie brzydkie słowa które napisałem o CMPRO i gorąco polecam W/W modele jako estetycznie wykonane , super latające i w niezwykle atrakcyjnych cenach

To, że latasz lepszymi i droższymi modelami nie musi oznaczać, że wszyscy mają, czy wręcz muszą takimi latać. Osobiście nie latałem modelami z CMPro ale bynajmniej nie krytykuję ludzi, którzy takimi latają - to ich wybór. A jak widać z opisów są modele, które potrafią latać nieźle. Widziałem kiedyś na Żarze właśnie Gilesa z tej firmy i w rękach dobrego pilota lot był perfekcyjny. Więc może nie warto generalizować. Sam też wolę modele lżejsze i niekoniecznie chińskie co nie znaczy, że inni nie mogą takimi latać.

... na tym kończe swoją aktywność na Forum i życze miłej zabawy

Mam nadzieję, że nie na stałe :D

Opublikowano
lot był perfekcyjny

 

 

Cały problem tej jak i innych dyskusji na temat modeli CMP jest właśnie to hasło a konkretniej jego względność. I nie ważne ile osób sie tu jeszcze wypowie, bo głosy będą podzielone ponieważ każdy wg innego kryterium ocenia model i jego "lotność". IMO nie ma to sensu.

 

 

W mojej opinii modele CMP latają fatalnie, ja oceniam je po kątem przydatności do 3d/takie moje prawo/ Owszem zaraz posypia sie filmy z zawisami modelami z CMP ale znów wracamy do jakże względnego perfekcyjnego lotu...

 

 

 

ps: A i tak każdy wie najlepiej jak wkręcić żarówkę, to tak propo dowcipu o forumowiczach.

Opublikowano

Darek do tej pory lata średnio dużymi modelami bo jego Yak to tylko 2,16 więc żaden to "gigant"

Jednak do latania tak "o" ma Katane z Artexu, jakiegoś Epp i coś tam jeszcze.

Chyba każdy zdaje sobie sprawę że wożenie codziennie na lotnisko nawet tego mini giganta 2,16 to była by paranoja.

 

Problem w tym ,że wiele osób podziwia na zdjęciach / filmach jak lata np SS i też chce tak latać.

Kupuje model który na oko wygląda niemal identycznie i zaczyna latać.

Nagle okazuje się że po 2 latach nie wile więcej potrafi poza złamaną pętlą czy skoszoną beczką.

No i go szlak trafia ,że jest głąb.

Więc albo rezygnuje z modelarstwa ,albo dalej klepie kółka ,albo szuka co jest z nim nie tak.

 

Potem bierze w ręce "normalny" model i okazuje się że po 10 godzinach robi piękne pętle , żyletki, hariera a i zawis zaczyna być w miejscu a nie po całym niebie.

 

Przynajmniej u mnie tak było i dla tego mam głęboką awersję do CPPro , bo straciłem 2 lata na latanie czymś co nie lata .

Przy okazji więcej je naprawiając niż latając nimi bo ciągle coś z nimi było nie tak.

 

Mnie osobiście nikt nie przekona , że wydam na model 400zł i będę zadowolony.

Są piękne zestawy po 700 -800 zł które dają radość latania.

Opublikowano

Zaden z opisywanych tu modeli firmy CmPro nie jest zaprojektowany, przeznaczony do akrobacji 3D (dla sprostowania mam na myśli Giles 50, 140 Chipmunk,....) Jeżeli ktoś sądzi inaczej lub PORÓWNUJE DO MODELI ZAPROJEKTOWANYCH POD 3D ....

 

Inaczej mówiąc porównujmy modele podobnych klas. Warbird-Warbird, AkrobatAkrobat, 3D-3D i inne....

 

P.S. W czym macie problem? Że CmPro Gilles 50 nie lata jak 3kg 1,7m Extra? Gdzie w tym momencie jest minimum wiedzy?

Opublikowano
Gdzie w tym momencie jest minimum wiedzy?

- i gdzie są jego rodzice? :P

 

Jeszcze żyją - martwisz się o nich? Czy jak?

 

Na stos z nimi! :twisted:

Na stos z minimumem wiedzy! :devil:

 

Uzasadnij...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.