Skocz do zawartości

Yak-54 z CM-PRO.Proszę o opinie.


modelmix

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Witaj jeżeli chodzi o model Yak 54 to każdy kto go ma wypowiada się o nim dobrze ale są to modele od innych producentów niż CmPro i od tego właśnie producenta jeszcze nie spotkałem modelu , który latałby pewnie i przewidywalnie, z reguły są to cegłoloty. Nie wiem może istnieje jakiś model z CmPro, który będzie latał "normalnie" a nie jak cegła ale bym się zbytnio nie łudził wbrew powszechnym opiniom na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem może istnieje jakiś model z CmPro, który będzie latał "normalnie" a nie jak cegła ale bym się zbytnio nie łudził wbrew powszechnym opiniom na ten temat.

 

A co to znaczy latać normalnie? Czy choćby Giles-202 50, Chipmunk 40, Quest.. latają w jakimś stopniu nie normalnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to znaczy latać normalnie? Czy choćby Giles-202 50, Chipmunk 40, Quest.. latają w jakimś stopniu nie normalnie?

 

Tak.. działa inna fizyka :mrgreen: :P

Marcin to taki mały żarcik ;)

 

 

Wszystkie te modele latają normalnie i ktoś kto nimi nie latał nie powinien się wypowiadać! Wielu ludzi jest zadowolonych z tych modeli bo są tanie i latają, a to że nie są najlżejsze nie może ich dyskwalifikować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dwa modele CMPro

Swallow 90 z silnikiem Asp, silnik mało dotarty słabo wyregulowany, start natępuje po 10m rozbiegu, ladowanie na przynajmniej połowie predkości przelotowej, przy czym model można dość sporo rozpędzić. O właściwościach akrobacyjnych sie nie wypowiadam bo raz że latam tyle o ile, dwa że model słabo oblatany i praktycznie niewyregulowany. Po zmianie mocowania podwozia (podklejona dodatkowa sklejka i zamiana kierunku goleni) i założeniu dużych kółek 90, bardzo prawiłdłowo ląduje nawet w słabo wybronowanym polu.

 

Drugi model, Cessna 182 a'50 z OS55, lata bardzo szybko (obciążenie powierzchni 95) ale ma klapy, po których włączeniu prędkość spada prawie o połowę, powiem szczerze nie spodziewałem się aż takiej róznicy. Poza tym, na klapach wcale nie ma tendencji do niekontrolowanych przeciągnięć, lecz dość miękko przepada. W sumie ładny model, bardzo efektowny w powietrzu, do poprawy kilka drobiazgów acz ważnych (zaciskowe popychacze klap i lotek), przednia goleń nieamortyzowana ma tendencję do gięcia.

 

W sumie za ca 400 zł jakie dałem za każdy z nich, warte są swojej ceny. Swallow jako ćwiczebny po trenerze, Cessna żeby pokazać kolegom jak ładnie wyglądają modele w locie no i powiesić na ścianie. Swallowem się IMHO łacniej lata niż cessną.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy że lądowanie to 30 % prędkości przelotowej ( nie maksymalnej) , a nie 80% jak to robi większość CMPRO :D

 

No nie tak dokładnie Tomku. Oczywiście sporo konstrukcji tej firmy (nie znam wszystkich) posiada błędne założenia i zapewne nie lata najlepiej. Z innymi - choćby te które wymieniłem latają całkiem fajnie chodź nie są pozbawione wad. O Chipmunku czy Gilesie chodźby nasłuchałem się wiele dziwadeł a widzę ten model (nie jedną sztukę) prawie zawsze gdy jestem na lotnisku oczywiście w locie... i gdzie tu jakieś dziwne zachowanie? To jeśli chodzi o właściwości lotne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Giles 202 to był ten większy 140, przy rozpiętości 180cm ważył do lotu 5,30 kg to całkiem niezły wynik i model latał naprawdę ładnie, akrobacje czyste i przyjemne, o przeciągnięciu prawie nie było mowy, lądował tak wolno, że aż się zdziwiłem (po tym co o tych modelach słyszałem/czytałem) i ten model poleciłbym każdemu, bardzo miło go sobie wspominam.

Co prawda miał swoje wady, na przykład przy bardzo mocnym zaciągnięciu wysokości walił się na prawe skrzydło, z tym że nie nerwowo i było to w pełni do kontrowania.

 

Myślę, że każdy model każdej marki ma jakieś takie swoje zachowania a ideałów nie ma.

Prawdą jest, że drogie modele renomowanych firm mają tych wad pewno mniej ale tak jak pisze Slawek_9000, modele z CMPro zwykle warte są swojej ceny, na pewno był jej wart mój były GILES 202 1.40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak jeśli rozpatrujemy w kategorii cena / model to nie będę dyskutował są warte tych pieniędzy.

Jeśli zaś jakość lotu/ model , to porażka .

 

Gilesa (mniejszego) widziałem w akcji w lublinie , żal :ass: ściskał ,aż w końcu po ostrym zawrocie model zwalił się nieoczekiwanie na ziemie (był na jakiś 8-10 m i młody adept lotnictwa postawił tylko dwie świeczki w oczach.

 

Zresztą kto latał lekkimi modelami ten na CPPRO nie wsiądzie ,a kto nie latał niczym (lub tylko CPMPRO) , to nie zrozumie o czym piszę :wink:

 

A wynika to z prostej przyczyny ,że jednego kręcą kółka nad lotniskiem, a innego już nie i wszytko kwestia co chce się robić modelem, dlatego CMPRO zawsze będzie miało tyleż zwolenników co przeciwników . :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.