Skocz do zawartości

Yak-54 z CM-PRO.Proszę o opinie.


modelmix

Rekomendowane odpowiedzi

Ja nie biadolę generalnie nad niczym i tak myslę że problemy z nadwagą jakichkolwiek modeli bierze się z tego że próbujecie pchać te Wasze motorki i bateryjki do każdego modelu.Gdybyście latali na spalinach jak pan Bóg przykazał nie było by problemu że coś tam ma 200 czy 300g za dużo. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Przecież wszyscy Ci to już napisali.

To chyba sobie w wątku odszukasz .

A jak nie to dużą literą .

 

DOŻO WOLNIEJ JEŚLI JEST NA TO OCHOTA ...

 

No dobra - a czy potrafią to podobne konstrukcje innych producentów? Które?

 

Po za tym zapytanie tyczyło Yaka akrobata i na tym skupiliśmy się negując zdolność tych modeli do tego do czego były zaprojektowane, czyli akrobacji.

 

Na temat tych modeli się nie wypowiadam bo ich nie znam. Z tego co podaje producent to nawet na mój gust obciążenia powierzchni są za duże. Nie są to modele które wzbudzają moje zainteresowanie.

 

A to że zrobili ładną "makietkę" Cesny ,czy innego modelu, to już temat poza konkursem.

Sam nie wiem dlaczego wstawiłeś ten typ modelu, skoro teraz twierdzisz ,że to warbird a my wałkujemy akrobaty ?

 

Trzeba czytać! Dziewiąty wpis w tym wątku nie co zmienił podejście do tematu.

 

A najlepszym przykładem jak można zrypać model jest mój b-25 Hangar 9 w którym skrzydła ważą więcej niż silniki pakiety,serwa i kadłub razem wzięte.

Dzięki czemu bez klap lata niemal identycznie jak ten na Twoim filmie , zero realizmu.

 

Hmmm... No to masz CmPro tylko że za ponad 2tyś :devil:

 

(teraz zauważyłem te wpisy)

 

Sorry za drugi post , ale chyba Marcin wiem dlaczego modele CMPRO nie latają normalnie .

 

Obciążenie płata to czasami więcej niż 100 g na dc2 ,czyli niekiedy tyle mają mniejsze "giganty"

np.

http://nastik.pl/tm-jak-54-216m-arf-p-1982.html

3 x większa powierzchnia ,a waga ciut więcej niż 2 x .

A biorąc pod uwagę że dla większych modeli obciążenie na dm2 wzrasta w sposób nie liniowy, to masz porównanie o czym cały czas wszyscy wałkujemy .

 

Jeśli nadal nie rozumiesz . to ja już się nie podejmuję Ci tego tłumaczyć.

 

I tym samym więcej w tej dyskusji głosu nie zabiorę .

 

Tomek.... mi raczej nie musisz tłumaczyć akurat tego zagadnienia. Większość modeli akrobacyjnych (nawet jeśli nie są przewidziane jako 3D) z CmPro ma zbyt wysokie obciążenie pow. i w tym temacie nie ma dyskusji.

 

Giles 202 50 jako model akrobacyjny, nie 3D w moim przekonaniu (ten model ma także małe lotki) mieści się w rozsądnych granicach obciążenia pow. dla tego typu modeli. Stąd ten model - musi wręcz latać normalnie. Podobnie jest choćby dla modelu Chipmunk 40.

Warbirdy czy Scale z CmPro mają bardzo podobne założenia techniczne do modeli innych marek. Może Cię to zdziwi ale nawet najdroższe modele w tej grupie (choćby Hangar 9) będą miały bardzo podobne właściwości lotne do modeli CmPro!! (mowa tu o modelach typu Scale czy Warbird)

 

Ostatnim słowem... Opluwając CmPro - opluliście wszystkie inne firmy w tym wasze cudowne DROGIE więc DOBRE. Pisaliście iż wszystko co z CmPro to nie latające cegły. O to mi chodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin123 jestes bezkonkurencyjny w cytowaniu i punktowaniu wszystkiego :faja: Jak obroncy Cmpro sa tacy wspaniali to pokażcie mi firme która potrafi bardziej spierniczyc model.1.4m i 100g obcizenia.Jeżeli dalej twierdzicie, że tym można normalnie latac to ja teraz wiem czymu Chinole zalewaja rynek takimi bublami po prostu wiedzą ,że ludzie kupia wszystko byle było tanie i kolorowe.

 

31c04b5096d7bbe7.jpg

 

panowie, 3majmy się faktów

jak wynika z zasad aerodynamiki, model cięższy dwakroć będzie miał prędkość minimalną 1,41 raza większą od tego lekkiego (pierwiastek kwadratowy, jak wiadomo, bo we wzorze na Cz prędkość jest do kwadratu).

Modele CMPro nie są pięć razy cięższe niż konkurencji, są cięższe o jakieś 20-30% co przekłada się na większą o 9-14% prędkość, czyli wartośc której tak naprawdę niedoświadczony modelarz nawet może nie być w stanie oszacować.

Oczywiście, w przypadku modeli 3D czy nawet F3A powinien być nadmiar ciągu większy od masy modelu i każdy gram powyżej iluś tam % ciągu będzie dyskwalifikacją, ale jeśli ktoś chce model do nauki lotu na plecach, nożowego i ćwiczenia celność lądowania, nie musi inwestować pieniędzy odłożonych na wakacje na Florydzie.

Ja swoją przygodę z modelami rozpoczynałem w czasach, kiedy akrobatki ważyły po prawie 4 kilo i miały silniki 10ccm żarowe, i to jakoś latało i kręciło akrobacje i nikomu nie przychodziło do głowy że samolot ma opadać liściem z prędkością dmuchawca albo wisieć na śmigle do skończenia paliwa. Serwa były wtedy jakieś kraft czy inne po niecałe 2 kilo i te modele latały.

Z mojego osobistego doświadczenia, to ja tam na Cmpro nie narzekam, jeśli już to bym porównywał z WillHobby z której mam GeeBee, to Willhobby ma naprawdę wady konstrukcyjne jak i technologiczne (miękka żywica, za słabe podwozie i łączniki skrzydeł), a w koncu na konstrukcji się znam bo to mój zawód.

Trzymajmy się faktów, a nie urban legend. Jak ktoś kupi coś tanio, zawsze będzie psioczył że to badziejstwo, taka już polska mentalność. A to nie zawsze jest prawdą, bo np. niemieckie firmy budowlane są tańsze niż polskie, a wiadomo kto się może od kogo uczyć jakości.

 

A czy latałeś kiedyś akrobatem z cm pro wielkosci 1.4m Katana 50 lub tym Yakiem bo ja latałem i wiem jak to jest.Latam modelami 3D i cos tam wykręcic potrafie. Ta kataną trzeba serio walczyc o życie w powietrzu i początkujący modelarz zaraz po starcie zaciągajac mocniej ster wys zabije wszystkie krety w okolicy.

 

http://pl.youtube.com/watch?v=LuM5R8dmHhY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin123 jestes bezkonkurencyjny w cytowaniu i punktowaniu wszystkiego :faja: Jak obroncy Cmpro sa tacy wspaniali to pokażcie mi firme która potrafi bardziej spierniczyc model.1.4m i 100g obcizenia.Jeżeli dalej twierdzicie, że tym można normalnie latac to ja teraz wiem czymu Chinole zalewaja rynek takimi bublami po prostu wiedzą ,że ludzie kupia wszystko byle było tanie i kolorowe.

 

No nie..... czytasz - ręce opadają, nery po ziemi się kulają, gały walą w monitor... SZOK!!!!!

Pisze człowiek że gwiazdka jest w Grudniu ale nie, znajdzie się taki co jeszcze Ci wymaluje że GWIAZDKA JEST W GRUDNIU!!! No co masz zrobić?

 

Radek - Gwiazdka jest w Grudniu i my wszyscy o tym wiemy!!!!

 

A po co wszystko cytuje? Po to bo łatwiej się odpowiada, po to bo czasem człowiek odpowiada wręcz już na farmazony! Po to by nie można było tego wyedytować - swego czasu Ty byłeś w tym dobry.

 

Nie jest to obrona modeli z CmPro tylko zwrócenie uwagi na to, iż pomimo negatywnych opinii na temat wszystkich modeli tej firmy (potocznie nazywanych cegłami) większość modeli z tej firmy ma podobne założenia jak podobne modele innych marek! To wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórym trzeba to namalować aby zrozumieli, że gwiazdka jest w grudniu żeby nie było znów 100 tys postów, że 100g obciazenia to bzdura wstawiłem obrazek prosto ze strony producenta.

 

PS dziecku powiesz, że Mikołaj jest w Grudniu to uwierzy jak go nie widzi ? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC
Tutaj takie niecodzienne wręcz chyba samobójcze obrazki....

u was to powietrze bardzo gęste albo termika taka że trawę wyrywa...

Gdyby to był film to było by widać jak to cuś ląduje HARRIEREM (pionowo) ;)

To modele które po zgaśnięciu silnika tracą resztki własności lotnych i zbliżają się doskonałością do kamienia czyli lecą siłą rozpędu... nie ma o czym rozmawiać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dobre trzeba zapłacic, a tanie mieso jedzą psy niestety ale taka jest prawda.Lepiej dozbierac i kupic cos lepszego niż wywalic kase w błoto.Myslałes o tym aby kupic model robiony przez jakiegoś kolege.Wykonanie bedzie lepsze i widzisz co kupujesz.

 

Tu możesz zobaczyc jak ląduja modele z cmpr miałem juz całkowiscie zaciagniety ster wysokosci 40 stopni wychylenia predkosc duża mimo to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś doradzi jaki akrobat będzie lepszy ale w przystępnej cenie.

A przystępna to jaka?

Ja latam tym: http://nastik.pl/tm-kabriolin-arf-p-1339.html

- na Forum możesz znaleźć parę opisów tego modelu. Jest świetny, prosty w pilotażu i dosłownie lepi się powietrza.

 

Jeżeli ma być bardziej acro niż funfly, to to samo, ale z innymi skrzydłami: ttp://nastik.pl/tm-artist-arf-p-1368.html

- lub z nowym wykończeniem: http://nastik.pl/tm-artist-new-arf-p-2155.html

 

Jeżeli za małe, to są i większe, np.:

http://nastik.pl/tm-rebelove-arf-p-1341.html

http://nastik.pl/rebelove-acro-p-1372.html

 

Ew. nieco droższe EF, np. http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=44_71&products_id=423

Modele również opisywane na Forum, wystarczy poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś doradzi jaki akrobat będzie lepszy ale w przystępnej cenie.

 

A może zaczniemy od pytania czym już latałeś, jak długo itd.

 

Poprostu powiedz nam co umiesz ...

 

pokażcie mi firme która potrafi bardziej spierniczyc model.1.4m i 100g obcizenia

 

Sam sie pogrążasz - czy extra 330L to samolot 3d ?? A może odrazu poleciłbyś go początkującemu modelarzowi??

 

http://www.forum.spotter.pl/extra-300-t2811/index.html?s=3dfbeff76aa046cbd17ffd9322e06a0a&

 

Policz sobie jakie ma ten samolot obciążenie.

 

Cmpro - mówią że model lata i lata, jak to kwestia gustu o którym nie powinniscie dyskutować...

 

Nie wieże że firma która sprzedaje tyle tysiecy modeli na calym świecie pozowoliła by sobie na wypuszczenie modelu nie latającego [oczywiscie zakładając że jest to coś samolotopodobnego]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latam na radio 9 lat. Zawsze były to modele własnej roboty i nigdy nie narzekałem.

Były to różne modele od szybowców do akrobatów tylko helikopterami nie latałem - jeszcze :lol:

Z braku czasu chcę coś kupić i uwagę moją zwrócił właśnie YAK - 54 firmy CM-PRO,dlatego poprosiłem o opinię :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz akrobatke z dużą ilością adrenaliny to jak najbardziej trafiłeś w model i w producenta.

 

Dobrze dobrany nadmiar mocy i modelik powinien śmigać aż miło.

 

Może by tak jeszcze benzynką go ochrzcić albo elektrykiem - wychodzi mniej wiecej ten sam koszt. Kto co lubi. Jak masz samochód albo lotnisko pod nosem i czesto latasz to benzynka - jak mniej to elektryk ponieważ podpinasz wtyczke i jesteś gotowy.

 

A helikopter musisz nadrobić :lol:

 

Edit:

 

Jeszcze z jakim skutkiem te 9 lat przelatane masz :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I o co tyle krzyku :lol:

 

To jeszcze nam powiedz który rozmiar to zaczniemy rozmawiać konkretnie o dalszych etapach - tj. dobór wyposażenia, ustawienie, oblot.

 

Postaraj sie także o zdjęcie w profilu :wink:

 

Edit:

 

Widze model - wolałbym "gębe" :D

 

Edit2:

 

Nie żebym sie czepiał ale moja pani w szkole mówiła że mniał to robią kotki a człowiek coś ma czyli powinno byc mieć a nie mnieć :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.