Michal4x4 Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Dobry wieczor, Chcialbym zapytać kolegów o to czy przy połączeniu malego silniczka elektrycznego (np takiego jak na zdjęciu poniżej e-flite park 180 albo jego ekwiwalentu innej firmy) mozna bezpiecznie (tzn w granicach rozsądku, a nie wartosci bezwzglednych) zastosować zamiast tradycyjnych tzw "goldów" (chyba tak sie mowi?) jakieś inne złączki np takie jak w standartowych serwach? Widzę ze zdjęc (ponizej) ze eflite zamiast goldow w starej wersji swpjego parka 180 zastosowal jakies małe zlączki ( molexy, jst czy jak się to nazywa). Wygląda to dosyć interesująco, ale ponieważ nie znam się dramatycznie na elektrycznych sprawach, chcialbym zasięgniąć języka u doswiadczonych kolegow zanim coś popsuję. Dzięki bardzo z gory za pomoc, Pozdrawiam, M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jędrek Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Wygląda jak Molex, w zupełności wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal4x4 Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Dzìęki! Ale mam jeszcze taką kwestię: te molexy mają kosmicznie dużo różnych rozmiarów (o ile rozumiem chodzi o odległości pomiędzy poszczególnymi bolcami a w efekcie szerokość i grubość wtyczki) i w tym się gubię wiem juz tyle ze te ktore posują do wiekszosci mikro odbiornikow mają tę odleglosc rowną 1,25 mm (chyba). A czy wtyczka molexowa do silnika powinna być wieksza (na zdjęciu niby tak wygląda ale nie wiem)? I czy zeby tych molexowych zawilosci uniknąc nie mozna zastosować wtyczek od serw? Takiego rozwiązania nigdzie w necie nie widzialem ale pytanie mnie nurtuje, bi chyba byloby wygodnie? Pzdr, M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jędrek Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Pewnie że można użyć wtyczek od serw. Ale złącza Molex są mniejsze i pewno lżejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal4x4 Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Dzięki!to będę tak knuł bo male molexy też mam, ale balem sie ze sie mogą przegrzewać albo ze inny diabeł wyskoczy. To w takim razie malo rozumiem dlaczego ludzie ciągle te goldy stosują tak powszechnie, bo i ciężkie są i raczej niewygodne; moze jak zwykle chodzi producentom o kasę? Pzdr, M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sbogdan1 Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Michał o ile do takiego minimalistycznego silniczka złączki o których wspominasz wystarczą, to przy większym silniku o większej mocy i parametrach a tym samym grubszych przewodach wychodzących z silnika oraz regulatora ciężko wyobrazić sobie połączenie za pomocą wtyczek do serwomechanizmów. Goldpiny w takim przypadku to najrozsądniejsze rozwiązanie. Bywa że po podłączeniu silnika z ESC trzeba zamienić kabelki, wspomniane goldpiny dają pełny komfort, w przypadku większych modeli waga tych złączy globalnie jest nieistotna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal4x4 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Dzięki koledzý za pomoc! Tak,mowimy oczywista o maluchach, w większych rozmiarach to nie ma jak mowisz wlasciwie sensu. Pzdr, M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2019 są wtyczki gold 2mm i małe i prądowo dość solidne. może lepiej taki dawać ? a mały silnik innemu małemu silnikowi nierówny. Nie wiem ile wytrzymuje wtyczka molex -ale na wyczucie i wizualnie to nawet 2A bałbym się tym puścić. A mam małe 18g silniki biorące po 7A. Więc trzeba kierować się prądem silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal4x4 Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Cześć, No właśnie takie zawsze dotąd stosowałem ("bo tak zawsze u wszystkich widziałem") ale teraz wpadło mi w oko to zdjęcie e-flite'a i postanowilem popytać; wczoraj zamówiłem molexy 1,5 mm (największe z tych maluchów jakie byly) jak dojdą to będę próbował najpierw na sucho, trudno najwyżej coś popalę ale może się czegoś dowiem.Dam znaka na forum jak poszło. Dzięki! Pozdr. M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2019 nie łącz pod silnik i regulator -w razie czego mozesz uszkodzić. tania metoda prób - daj na początek żarówkę samochodową 21W i zasilanie np z akumultora wyciągnij grubym kablem daleko od samochodu i dopier te cienkie na próbę -będzie 1,5-1,6A . Potem dwie żarówki równolegle -będzie 3A lub troszkę więcej potem żarówkę 55W lub 60W będzie około 5A jeśli wytrzyma -to dawaj do silnika. Jeśli masz jakiś wat meter lub inny amperomierz to podłącz i będziesz miał dokładniejszy pomiar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal4x4 Opublikowano 25 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2019 Dzięki! Sprzetu pomiarowego nie mam ale będę knuł! Pzdr, M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi