Skocz do zawartości

Wtyczki do malego silnika elektycznego


Michal4x4

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczor,

Chcialbym zapytać kolegów o to czy przy połączeniu malego silniczka elektrycznego (np takiego jak na zdjęciu poniżej e-flite park 180 albo jego ekwiwalentu innej firmy) mozna bezpiecznie (tzn w granicach rozsądku, a nie wartosci bezwzglednych) zastosować zamiast tradycyjnych tzw "goldów" (chyba tak sie mowi?) jakieś inne złączki np takie jak w standartowych serwach?

Widzę ze zdjęc (ponizej) ze eflite zamiast goldow w starej wersji swpjego parka 180 zastosowal jakies małe zlączki ( molexy, jst czy jak się to nazywa). Wygląda to dosyć interesująco, ale ponieważ nie znam się dramatycznie na elektrycznych sprawach, chcialbym zasięgniąć języka u doswiadczonych kolegow zanim coś popsuję.

Dzięki bardzo z gory za pomoc,

Pozdrawiam,

M

post-21287-0-34578500-1566407129.jpg

post-21287-0-68196100-1566407173.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzìęki!

Ale mam jeszcze taką kwestię: te molexy mają kosmicznie dużo różnych rozmiarów (o ile rozumiem chodzi o odległości pomiędzy poszczególnymi bolcami a w efekcie szerokość i grubość wtyczki) i w tym się gubię wiem juz tyle ze te ktore posują do wiekszosci mikro odbiornikow mają tę odleglosc rowną 1,25 mm (chyba). A czy wtyczka molexowa do silnika powinna być wieksza (na zdjęciu niby tak wygląda ale nie wiem)? I czy zeby tych molexowych zawilosci uniknąc nie mozna zastosować wtyczek od serw? Takiego rozwiązania nigdzie w necie nie widzialem ale pytanie mnie nurtuje, bi chyba byloby wygodnie?

 

Pzdr,

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!to będę tak knuł bo male molexy też mam, ale balem sie ze sie mogą przegrzewać albo ze inny diabeł wyskoczy. To w takim razie malo rozumiem dlaczego ludzie ciągle te goldy stosują tak powszechnie, bo i ciężkie są i raczej niewygodne; moze jak zwykle chodzi producentom o kasę?

Pzdr,

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał o ile do takiego minimalistycznego silniczka złączki o których wspominasz wystarczą, to przy większym silniku 

o większej mocy i parametrach a tym samym grubszych przewodach wychodzących z silnika oraz 

regulatora ciężko wyobrazić sobie połączenie za pomocą wtyczek do serwomechanizmów. 
Goldpiny w takim przypadku to najrozsądniejsze rozwiązanie. Bywa że po podłączeniu silnika z ESC

trzeba zamienić kabelki, wspomniane goldpiny dają pełny komfort, w przypadku większych modeli

waga tych złączy globalnie jest nieistotna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są wtyczki gold 2mm i małe i prądowo dość solidne.  może lepiej taki dawać ?

 

a mały silnik innemu małemu silnikowi nierówny. Nie wiem ile wytrzymuje wtyczka molex -ale na wyczucie i wizualnie to nawet 2A bałbym się tym puścić.

A mam małe 18g silniki biorące po 7A. Więc trzeba kierować się prądem silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

No właśnie takie zawsze dotąd stosowałem ("bo tak zawsze u wszystkich widziałem") ale teraz wpadło mi w oko to zdjęcie e-flite'a i postanowilem popytać; wczoraj zamówiłem molexy 1,5 mm (największe z tych maluchów jakie byly) jak dojdą to będę próbował najpierw na sucho, trudno najwyżej coś popalę ale może się czegoś dowiem.Dam znaka na forum jak poszło.

Dzięki!

Pozdr.

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie łącz pod silnik i regulator -w razie czego mozesz uszkodzić. 

tania metoda prób -

daj na początek żarówkę samochodową 21W i zasilanie np z akumultora wyciągnij grubym kablem daleko od samochodu  i dopier te cienkie na próbę  -będzie 1,5-1,6A    .

Potem dwie żarówki równolegle -będzie 3A lub troszkę więcej potem żarówkę 55W  lub 60W będzie około 5A  

jeśli wytrzyma -to dawaj do silnika.

Jeśli masz jakiś wat meter lub inny amperomierz to podłącz i będziesz miał dokładniejszy pomiar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.