Artur Caban Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Czołem - Szybowiec będzie składakiem z następujących podzespołów: - skrzydła a la Super Gee - szklane z pasami węglowymi; - węglowy, monolityczny kadłub od Pulsara Eksperta - stery od Pulsara Na marginesie postuluję, aby rzutki otrzymały osobny dział, bo wątek "DLG - co i jak" jest niepraktyczny. A teraz do rzeczy. - skrzydła przed obróbką: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 27 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Detale surowego kadłuba: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 27 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Trasowanie linii cięcia i gniazda serw klapolotek: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 28 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Gniazda na wzmocnienia w centropłacie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Witam kolejnego rzutkarza. Na pierwszy rzut oka to: Źle wyprofilowałeś sobie końcówki w skrzydle. Najprawdopodobniej albo szybko je połamiesz albo sam je zmodyfikujesz gdyż będą źle leżeć w ręce. No a tak to, to dobra robota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 29 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Dzięki. 1. Czy taka krzywa na krawędzi spływu wystarczy, czy końcówkę jeszcze zwęzić? 2. Nakładki węglowe pod kołek pokryć dodatkowo tkaniną szkaną 25, czy zostawić? Bebeszki: Stateczniki i kadłub na wadze: Pzdr- A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 1. Czy taka krzywa na krawędzi spływu wystarczy, czy końcówkę jeszcze zwęzić?2. Nakładki węglowe pod kołek pokryć dodatkowo tkaniną szkaną 25, czy zostawić? A więc tak: Zacznę od kołka. Ja to robię tak ze przed laminowaniem w miejscu gdzie będzie kołek wycinam dziurę w styrodurze (około 1,5x1cm) od dołu przyklejam nakładkę węglową taką jak ty. Zalewam dziurę żywicą z mikrobalonem i przyklejam górną nakładkę. Jeśli jeszcze nie przykleiłeś węgla to spróbuj zrobić tak jak napisałem i na końcu połóż na to 1 warstwę 25. Co do końcówki. Dobrze jest jeszcze zaokrąglić tą krawędź na spływie by nie było tam tego szpica. Ja ostatnio tak dobieram obrys końcówki i rozmieszczenie kołka by skrzydło nie zawadzało o dłoń między palcami. Jaką przewidujesz wagę końcową? Narazie jak podliczyłem na zdjęciach to wychodzi 258 gram ale nie wszystko zrobione więc wyjdzie pewnie 270. I to jest całkiem dobry wynik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 29 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Na dziś wychodzi tyle: ale jeszcze przecież: śruby mocowania płata, 2 mikrobowdeny, 4 dźwigienki, 2 popychacze, okucie poziomego trochę tkaninki...trzeba się będzie pilnować, a i z okablowania i wtyczek jeszcze coś odjąć. Obawiam się że 270 to dla mnie jeszcze nie teraz :? . Klocki centropłata i gniazdo łącznika dźwigara: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ramzes18 Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Moim zdaniem takie wzmocnienia w łączeniu centropłata nie mają sensu. Dodaje to tylko dodatkowy balast. Sam nie miałem jeszcze DLG, ale bawię się w laminaciaki już z 2 lata ( wiem, wiem dla mnie też to jest dziwne :rotfl: ) i nie widziałem jeszcze żeby komuś strzeliło skrzydło przy wyrzucie bez takich wzmocnień, prędzej rurki przy łączeniu z kadłubem, bądź same kadłuby strzelały. Ale to jest tylko moja opinia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Góra Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Budowa przebiega jak najbardziej prawidłowo, wzmocnienie pod śruby można zrobić na różne sposoby...ale bez żadnego z nich mocowanie szybko się wyrobi od rzutów - balsa tutaj nie będzie robić więc za balast. Tworzę i latam rzutkami od dłuższego czasu - faktycznie kadłub musi być wytrzymały, ale i sztywne połączenie skrzydło-kadłub to ważna sprawa, która przekłada się poprzez możliwość silnego wyrzutu na uzyskiwane wysokości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 30 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2008 Ramzes18, uwierz mi, że dźwigary muszą być połączone.Jakby było łączone na samym poszyciu to by się skrzydło złożyło dość szybko. Artur Caban, Wypełnienia pod śruby trzeba było zrobić z mikrobalonu. Ale skoro dałeś balsę to teraz musisz tam wstawić tulejki. Ten balsowy łącznik będzie oblaminowany węglem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 30 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2008 wzmocnienie pod śruby można zrobić na różne sposoby...ale bez żadnego z nich mocowanie szybko się wyrobi od rzutów Coś takiego. Szkoda, że nie wiedziałeś tego , sprzedając Buteo. Po kilkudziesięciu rzutach otwory w skrzydle się wyrobiły :?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 30 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2008 Łącznik pasów dźwigara: Do ustalenia pozycji płata względem kadłuba zastosuję 2 krótkie kołki węglowe, które będą przenosić siły poziome (podobnie jak tzw. "kamienie" w dorosłych szybowcach ustalają kąty nastawienia płatów). Śruby mocujące M3 będą dociskać płat do łoża kadłuba, kołki przenosić siły przy rzucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krall Opublikowano 30 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2008 uwierz mi, że dźwigary muszą być połączone.Jakby było łączone na samym poszyciu to by się skrzydło złożyło dość szybko. W modelach Lightspeed i Lighthawk nie ma wew. łączenia dzwigarów. Połączone tylko szmatą (kewlarem) na samym poszyciu. Trzyma dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 1 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 Wzmocnienie pod kołek. Zgodnie z radą Rafała B nakładki węglowe będą jeszcze zalaminowane szkłem 25g/m2. Szlifowanie krawędzi odciętej klapolotki: W płatach nie ma wlaminowanego zawiasu - zawiasy silikonowe w obróbce: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 W płatach nie ma wlaminowanego zawiasu - zawiasy silikonowe w obróbce: Tutaj mialbym pewne watpliwości... Na zawodach dyskutowaliśmy kiedyś o pomyśle, sylikonowego zawiasu w skrzydle i doszliśmy do wniosku, że po rzucie lotek trzeba będzie w trawie szukać... Ja bym zostosował na towim miejscu taśmowe zawiasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 W Aspirin i SALpeter sylikony dają radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 4 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 połówki skrzydeł obrobione i gotowe do połączenia - na wadze: Masa w stosunku do stanu surowego wzrosła o 4g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 4 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 Sklejanie połówek i laminowanie centropłata: Żywica z mikrobalonem + łącznik sentropłata + tkanina szklana centropłata - dodatkowe 4g :? : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 5 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 W Aspirin i SALpeter sylikony dają radę. O, to nie widziałem... Pomysł na sylikony trafił do notatnika z adnotacją do przetestowania w najbliższmy czasie A co do wagi skrzydeł to bym się nie przejmował. Jak na pierwsze skrzydła i tak Ci wyszły stosunkowo lekko . Postaraj się jednak dbać o wagę przy kadłubi, żeby tych 280-285g nie przekroczyć do lotu (tak wiem, że cięzsze modele też dobrze latają). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.