Jump to content

proporcje szybowca.


robloz

Recommended Posts

Posted

Montuję właśnie nowy model szybowca i mam pytanie: czy przy rozpiętopści 3000mm, kadłub o długości 120mm nie będzie za krótki? Skrzydła i kadłub pochodzą z różnych zestawów.

s1.jpg

Posted

To są proporcje z książki Schiera:

proporcje2af7.jpg

w800.png

 

Niestety albo błąd w druku albo nie podano długości ramienia statecznika czyli od kraw spływu skrzydła do natarcia statecznika.

Posted

Jak dotrę do domciu wrzucę skan z "Budowy i projektowania szybowców", wydaje mi się, że tam jest rysunek proporcji dla szybowca RC, a na pewno są obliczenia :!:

Guest Jerzy Markiton
Posted

Będzie krótki ale jeśli zachowasz moment stateczności to poleci. Optycznie trochę gorzej wygląda model z krótkim kadłubem i jest trochę bardziej nerwowy, tzn reakcje są trochę bardziej gwałtowne. Ważne, żeby zachować właściwy dla tego profilu moment stateczności !

Ogólnie jest tendencja budować trochę dłuższe kadłuby. Dla 3m skrzydła kadłub zazwyczaj ma 1,35 - 1,45m. W dużym uproszczeniu - istotna jest odległość pomiędzy środkiem parcia skrzydła i środkiem parcia statecznika x powierzchnia statecznika. Ponieważ odległość masz stałą, wynikającą z konstrukcji kadłuba - manewrować możesz powierzchnią statecznika i tak ją dobrać, żeby modelem można było spokojnie polatać. Odczucia estetyczne zostaw sobie na później (następne modele).

Pozdrawiam - Jurek.

Posted

Znalazłem w książce (W.Niestoj Zdalnie ster.mod. szyb.)już po zamieszczeniu pytania, interesujące mie proporcje. A mianowicie: odległość od krawędzi spływu skrzydła a krawędzią natarcia statecznika powinna wynosić 2.2-2.6C. W moim przypadku przy cięciwie C=20cm i odległości 53cm wychodzi około 2.65. Chyba nie powinno być tak żle.Dzięki za odpowiedzi.

  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.