Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś z Was spotkał się z tym modelem? Produkcja pewnie s przed 20 (?) lat. Napędzany  2x 540 - 600 szczotka. Pewnie wystarczą 3f o ciągu 1000g każdy. Całość do lotu 2,3kg. Żadnych półek - hulaj dusza z montażem :D

post-14330-0-92102500-1569593644_thumb.jpg

Opublikowano

Czy byłby sens zamieniać napęd śmigłowy na EDF? Aż prosi się o taki w tej konstrukcji. W tej chwili masa tego co widać to  900g. Średnica zewn. osłon silników 52mm, a wewn. 35mm. Oczywiście wstawiając EDF średnice te można/trzeba dostosować do silników. Tylko czy ma to sens, również finansowy ;)

Opublikowano

Hubert - już dawno próbowałem coś trafić w necie ale jak zauważyłeś nic nie ma. Produkowali też wersję 4silnikową z silnikami na skrzydłach.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Skoro siedzimy przymusowo w domu to i ten modelik doczekał się "wzięcia" :-). Trudności jest/było to kilka. Po pierwsze folia; odchodziła, marszczyła się. Po przeciągnięciu żelazkiem mało co poprawiło się. Ale za to opalarką idealnie naciągnęła się i wyrównały się zmarszczki. Co z tego skoro klej nie za bardzo trzymam folię i pewnie całym arkuszem zdjąłbym ze skrzydła.

napęd lotek; na jedno serwo, dźwignie tak powyginane i miękkie, że musiałem się ich pozbyć. Będą dwa serwa.

Napęd; tu najwięcej problemu bo śmigła góra 7 cali mieściły się. Zdecydowałem się na silniki Pxantom CX20 2212 kv 920. Według specyfikacji na śmigle 8x4 na 3s miały osiągać 680g ciągu statycznego, a na 4s 900 z czymś. Na hamowni okazało się, że na 4s osiągają tylko 670g  przy poborze 10A na pełnej mocy ale na 50% 370g. Model chyba w najgorszym razie uzyska masę 1,4kg do lotu więc chyba nie jest źle.

Niestety dla takiego śmigła musiałem o pare cm rozsunąć "półkę mocowania silników. I tu był problem bo to wchodzi w wycięcie w kadłubie. Odciąłem więc od góry tę część i teraz mogę bez problemu odpowiednio dopasować wstępnie sklejoną i podklejoną sklejką 0,6mm ową półeczkę.

Jeśli chodzi o napęd lotek; wyrzuciłem te liche popychacze i w rynience po nich będą biegły przewody serw. To znacznie uprości sprawę bo musiałbym rozcinać pokrycie balsowe na szerokości trzech przy kadłubowych żeberek by poprowadzić przewody. 

Teraz to wszystko wygląda jak na fotkach. Myślę, że oblot w tygodniu.

20200424_200550.jpg

20200424_200521.jpg

20200424_200252.jpg

20200425_191423.jpg

20200425_215757.jpg

20200426_104806.jpg

20200426_104829.jpg

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

I znowu prawie miesiąc minął, a tu tyle działo się bo trzeba było troszkę przerobić tu i tam. Ale model ukończony, finalnie masa to 1508 g do lotu więc 100g więcej niż założyłem. Tyle, że musiałem doważyć 85g dziób. Dziś oblot jeśli się zdecyduję.

Opublikowano

I po oblocie, właściwie po próbie oblotu bo ta trwała z 2 minuty niecałe. 1 : 0 dla modelu. Nie, nie robiłem ale przerwałem zabawę gdyź pierwszy raz mam do czynienia z tak niestabilnym modelem. Jak by skrzydeł nie miał raz zwala się na prawe raz na lewe dodając do tego niestateczność poprzeczną. I nie wiem co teraz... 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.